Strona główna » ciekawostki » Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu w...

Ciekawostki


Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu w turystyce - konferencja w Szczecinku


Dodano: 2016-06-20

Drukuj

Wyślij



Konferencja turystyczna w Szczecinku (fot. pot.gov.pl)


Kolejne w tym roku szkolenie odbyło się w województwie zachodniopomorskim. Konferencja została zorganizowana przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Zachodniopomorską Regionalną Organizacją Turystyczną i Szczecinecką Lokalną Organizacją Turystyczną. Uczestnicy spotkali się 9-10 czerwca w w Szczecinku w Centrum Konferencyjnym w Zamku.

O „Preferencjach cudzoziemca, czyli czym przyciągnąć klienta z Niemiec – analiza i prognozy podroży turystycznych mieszkańców Niemiec” mówił Paweł Lewandowski, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie.



Rynek niemiecki jest decydujący, jeżeli chodzi o przyjazdy do Polski. 35% turystów, jakich mamy w Polsce, pochodzi z rynku niemieckiego. To daje 6 milionów turystów, którzy spędzili w Polsce przynajmniej jedną noc. To target, o który trzeba zawalczyć, nie wystarczy liczyć na to, że Niemców do Polski przyciągną... sentymenty.

O tym, jak można skutecznie wykorzystać narzędzie, jakim są aplikacje mobilne (a konkretnie „Włóczykije Pojezierza” oraz „Guide 4 Art”) mówiła Beata Stankiewicz ze Stowarzyszenia Gmin Pojezierza Wałeckiego.

- „Włóczykije Pojezierza” to aplikacja na telefony komórkowe stworzona 3 lata temu – mówi Beata Stankiewicz. – W efekcie stworzono kilkadziesiąt nowych tras, niektóre były odświeżone, wszystkie zostały opisane, z wyznaczeniem punktów do zwiedzania, ale i do wykorzystania praktycznego. Chcieliśmy, żeby były tam zabytki muzea, ale też bankomaty, sklepy, noclegi. Na to, by aplikacja powstała, złożyła się praca kilku grup działania. Założenie było takie, by turysta, który do nas przyjedzie, mógł pobrać w prosty sposób aplikację, uruchomić ją i wiedzieć, co się ciekawego dzieje w regionie, co mógłby zobaczyć.

Naukowy punkt widzenia  „Marketing miejsc i działania PR w promocji turystycznej” przedstawił dr Szymon Ossowski z Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu. - Miasto, region, jest swego rodzaju produktem – dowodził. - Nie ma sensu inwestować w promocję, gdy produkt jest słaby. Bolączką Polski jest, że nie mamy silnych marek, wyróżniających nas na zewnątrz. „Wyborowa” i „Wedel” były najbardziej znane zagranicą, ale nie o takie produkty nam chodzi.

Przypieczętowaniem całodziennej konferencji turystycznej była debata pod hasłem „Współpraca kluczem do sukcesu” z udziałem przedstawicieli branży turystycznej, jednostek samorządu terytorialnego i środowiska turystycznego. Dyskutowano m. in. o znaczeniu Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, jej współpracy z LOT-ami oraz samorządami w regionie, w tym z Urzędem Marszałkowskim w Szczecinie. Wnioski? Jest jeszcze sporo do zrobienia. Przede wszystkim konieczne jest dopracowanie przepływu informacji między instytucjami i organizacjami oraz samorządami, a także skuteczna współpraca na szczeblu OT – Urząd Marszałkowski, który ma władzę - dzieli m. in środki na turystykę.


Źródło: POT.Gov.pl – 14.06.2016


Komentarze:

Zabytkowe jachty na Warmii i Mazurach ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Serwis rezerwacji ClearCost otwiera ofertę pre-ITO ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji