|
Novotel Wrcolaw City
|
Wprowadzenie nowej strategii odpowiedzialności społecznej w ramach programu Planet 21 wraz z "Kartą zdrowej i zrównoważonej żywności” w kwietniu br. ogromnie zainspirowało pracowników Grupy Hotelowej Orbis i natychmiast, gdzie tylko się dało zaczęły powstawać miejskie ogródki uprawne. Szybko okazało się, że niektórzy z pracowników mają dużą wiedzę o ogrodnictwie, zdrowym i zrównoważonym żywieniu i nadzwyczaj spodobał im się pomysł wprowadzenia w życie wszystkich tych elementów.
Obecnie, w ponad 20 hotelach działających pod markami AccorHotels w Polsce, na Węgrzech, w Czechach i w Rumunii istnieją miejskie ogródki.
Korzyści z rolnictwa miejskiego dalece wykraczają poza zdrowe odżywianie i troskę o środowisko. Posiadanie takiego ogródka oznacza nie tylko ograniczenie emisji dwutlenku węgla, ale też pominięcie procesu pakowania, transportu i przechowywania produktów, gwarantuje świeże, sezonowe produkty uprawiane bez pestycydów. Ponadto, uprawa ogródka miejskiego uczy większego poszanowania żywności i buduje więzi z naszymi gośćmi w każdym wieku, którzy są coraz bardziej świadomi rzeczywistych wyzwań stojących przed rolnictwem.
Nie narzucamy jednego rozwiązania. W zależności od możliwości, którymi dysponują hotele, niektóre z nich zdecydowały się na ogródki warzywno-owocowe o powierzchni, co najmniej 20 m2, w innych przypadkach pracownicy założyli piękne herbaria a te hotele, które posiadają większy teren – jak na przykład ibis Budapest Aero na Węgrzech, nawiązały współpracę z lokalną społecznością, której oddali ponad 100 m2 na wspólne uprawnianie ogródka a zbiory są dzielone pomiędzy ogrodników.
ibis Budapest Aero, Węgry: 20m2 miejskiego ogródka, gdzie uprawiane są zioła i pomidory. Kolejne 108 m2 będzie uprawiane wspólnie z lokalną społecznością!
ibis Budapest Aero Novotel Kraków City West, Polska: hotel jest położony na działce o powierzchni 2,3 ha, z czego 1/3 to tereny zielone! Pracownicy hotelu mają ogromne serce do upraw, goście są świadkami ekologicznego podejścia hotelu, a najmłodszym gościom Novotel pokazuje, że warzywa nie rosną w sklepie:
Novotel Kraków City West Mercure Gdańsk Old Town, Novotel Szczecin, Mercure Wrocław Centrum (Polska), Novotel Praha Wenceslas Square (Czechy) i ibis Bucharest Gara de Nord (Rumunia) urządziły herbaria:
ibis Bucharest gara de Nor Ogródki miejskie na terenie hoteli, są jednym z elementów wprowadzanej od kwietnia br. „Karty zdrowej i zrównoważonej żywności” w hotelach grupy Orbis i AccorHotels, która ma na celu zaoferowanie gościom hotelowym nie tylko zdrowej żywności, dodatkowo pochodzącej ze zrównoważonych upraw i hodowli, ale i ma również na uwadze aktualne ogromne wyzwanie, jakim jest marnotrawstwo żywności na całym świecie.
„Karta zdrowej i zrównoważonej żywności” jest częścią programu zrównoważonego rozwoju „Planet 21”.
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej oferująca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe. Partnerem strategicznym Orbisu jest: AccorHotels
AccorHotels jest wiodącą na świecie grupą hotelową działającą na rynku turystyki i usług lifestylowych, która proponuje podróżującym obsługę z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Grupa oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4 000 hoteli i rezydencji oraz w 2 500 najwspanialszych domów na całym świecie. Grupa AccorHotels działa w 95 krajach, wykorzystując doświadczenie zarówno inwestora (HotelInvest) jak i operatora hotelowego (HotelServices). W portfelu Grupy znajdują się luksusowe marki o międzynarodowej renomie: Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel; popularne marki klasy średniej i butikowej jak Novotel, Mercure, Mama Shelter oraz Adagio, chętnie odwiedzane marki ekonomiczne, do których należą ibis, ibis Styles, ibis budget oraz marki regionalne Grand Mercure, The Sebel i hotelF1. Szczycąc się szerokim wachlarzem marek i blisko pięćdziesięcioletnią historią, Grupa AccorHotels wraz z międzynarodowym zespołem ponad 240 000 oddanych pracowników realizuje podstawową, głęboko zakorzenioną w ich sercach misję – „by każdy gość czuł się mile widziany". Goście cenią sobie możliwość uczestniczenia w jednym z najlepszych na świecie hotelowych programów lojalnościowych – Le Club AccorHotels.
AccorHotels aktywnie działa wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie programu PLANET 21, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie działają na rzecz zrównoważonego wzrostu.
Źródło: Accor.com – 12.09.2016
|