Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » HoReCa: rekordowy rok w biznesie, równa się... | Aktualności hotelarskie z kraju
HoReCa: rekordowy rok w biznesie, równa się rekordowemu ruchowi na rynku pracy
|
|
Prognozy PMR pokazują, że rynek HoReCa osiągnie w tym rok kolejny rekordowy pułap. Wzrost o około 4% ma oznaczać przekroczenie bariery 26 mld zł. wartości całej branży. Czy większe obroty i rosnąca liczba restauracji, hoteli czy firm cateringowych to zapowiedź jeszcze większych problemów w pozyskiwaniu pracowników tego sektora? Vigo, aplikacja gdańskiej firmy informatycznej pokazuje, że można tego uniknąć. Wiele osób pracę w gastronomii traktuje jako sezonowe lub dodatkowe źródło dochodu. Dla restauratorów oznacza to często kłopoty ze znalezieniem pracownika na dłużej. Z kolei szukający pracy w tej branży często narzekają na mało sprecyzowane oferty pracy i niejasne kryteria wyboru. Ponadto każdy nabór do pracy jest czasochłonny, od publikacji ogłoszenia do zakończenia naboru mija czasem nawet kilka tygodni. Narzędzie działa na zasadzie kojarzenia pracowników i pracodawców. Jest jednocześnie bazą ofert pracy oraz kandydatów, a jej przewaga nad tradycyjnymi ogłoszeniami o pracę polega na łączeniu obydwu stron w czasie rzeczywistym. Dzięki szybkiej rejestracji restauratorzy mogą dodawać ogłoszenia o poszukiwanych pracownikach na podstawie wybranych kryteriów, m.in. doświadczenia, dostępności, znajomości języka obcego. Aplikacja posiada prosty schemat, a jej najważniejsze kryteria są przedstawione graficznie za pomocą gwiazdek, które pozwalają na łatwe i szybkie porównanie zgłoszonych kandydatur. Vigo pozwala również na bezpośrednią komunikację między pracownikiem a pracodawcą. – Zależy nam na znacznym uproszczeniu rekrutacji. Dlatego pracownik, tworząc swój profil, określa gwiazdkami w skali od 1 do 7 swoje kompetencje w trzech obszarach: doświadczeniu zawodowym, znajomości języków i dyspozycyjności. Do tego podaje swoje oczekiwania finansowe oraz dodaje swoje zdjęcie – voilà – ma już gotowy profil, który mogą oglądać pracodawcy. Ci z kolei, w równie prosty i szybki sposób zamieszczają oferty pracy. – mówi Piotrek Pepliński, współtwórca Vigo. To pierwsza tego typu aplikacja skierowana do branży gastronomicznej. - Mamy przyjaciół i znajomych, którzy prowadzą restauracje i borykają się z problemami z naborem pracowników, a także znamy osoby, które bezskutecznie szukały pracy w branży gastronomicznej. Nasza platforma łączy w szybki i prosty sposób obie strony. Ułatwia komunikację i sprawia, że proces rekrutacyjny staje się prosty i przejrzysty - mówi Bolesław Kruszewski, jeden z twórców aplikacji. – Dzięki naszej aplikacji, za sprawą inteligentnego kalendarza, można zaprosić kandydata na spotkanie, nie pisząc smsa ani nie wykonując połączenia telefonicznego. Z naszych danych wynika, że ok. 80 proc. kandydatów do pracy w gastronomii nie przychodzi na rozmowy kwalifikacyjne, ale dzięki inteligentnemu algorytmowi w kalendarzu udaje nam się obniżyć tę wartość do około 30 proc. Jednymi z pierwszych użytkowników Vigo zostały gdyńskie restauracje Serio i Śródmieście. Ich współwłaściciel – Oskar Kubicki – podsumowuje nowy model rekrutacyjny po pierwszych miesiącach korzystania z aplikacji. - W naszej branży sytuacja potrafi być bardzo dynamiczna. Często jest tak, że pracownicy są potrzebni dosłownie od zaraz. Niestety, największym minusem wywieszania informacji w witrynie, czy dawania ogłoszenia na portalu internetowym, jest to, że zazwyczaj mija kilka dni zanim pojawi się jakiś odzew. Aplikacja dzięki komunikacji w czasie rzeczywistym pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu zarówno nam jak i wszystkim, którzy tej pracy u nas szukają – podkreśla Oskar Kubicki. Aplikacja Vigo jest już dostępna w sklepie Google.
Źródło: DialogPR.pl – 17.10.2016
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |