W trakcie konferencji zostaną przedstawione pomysły regionalnych produktów turystycznych w formule sieciowej – dla każdego z województw – dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, podlaskiego, pomorskiego i świętokrzyskiego opracowane zostało po kilkanaście propozycji. Osoby, które wezmą udział w konferencjach będą również miały pierwszeństwo w zapisywaniu się na atrakcyjne szkolenia dotyczące między innymi nowoczesnego zarządzania w turystyce i pozyskiwania środków na rozwój z funduszy Unii Europejskiej.
W sumie odbędzie się 20 konferencji inauguracyjnych, z których każda jest ważnym elementem projektu szkoleniowo-doradczego „Turystyka – wspólna sprawa”. Ze względu na rangę i przewidywane duże zainteresowanie ze strony przedsiębiorców, przedstawicieli samorządu terytorialnego oraz organizacji wspierających turystykę, w każdym województwie zaplanowano minimum trzy konferencje. Najwięcej, bo aż pięć zostanie zorganizowanych w województwie dolnośląskim. Informacje dotyczące miejsc i dat konferencji dostępne są na internetowej stronie projektu www.tws.org.pl
„Konferencje mają za zadanie przybliżyć specyfikę projektu ‘Turystyka – wspólna sprawa’ i opowiedzieć zainteresowanym o wszystkich korzyściach, jakie z niego płyną,” – powiedziała Katarzyna Karpińska z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. „Jednak najważniejszym zadaniem konferencji jest zachęcenie uczestników do tworzenia Grup Partnerskich i poprzez nie – rozwijania regionalnych produktów turystycznych w formule sieciowej.”
Projekt „Turystyka – wspólna sprawa” jest prowadzony w województwach o zróżnicowanym stopniu rozwoju oferty turystycznej. „Z jednej strony mamy województwa pomorskie i dolnośląskie, które przodują w ilości i jakości usług turystycznych, z drugiej - świętokrzyskie czy kujawsko-pomorskie, o dużym potencjale, wciąż jeszcze stosunkowo mało wykorzystanym. Jednak województwa te łączy zainteresowanie władz samorządowych obszarem turystyki.” – powiedział Robert Kaszlewicz z Migut Media S.A. „W większości prężnie działają już Regionalne Organizacje Turystyczne, zostały przyjęte strategie rozwoju turystyki lub stanowi ona ważny element rozwoju województwa. Dzięki temu możemy mieć pewność, że po zakończeniu projektu Grupy Partnerskie nie zostaną pozostawione same sobie. Musimy bowiem pamiętać, że ‘Turystyka – wspólna sprawa’ to projekt szkoleniowo-doradczy, w ramach którego nie tylko przekazujemy wiedzę, ale także będziemy się starać pomóc wspólnie ją wykorzystać do tworzenia nowoczesnych produktów turystycznych w formule sieciowej.”
O potencjale, jakim dysponuje województwo świętokrzyskie przekonuje Małgorzata Wilk-Grzywna, regionalny koordynator projektu „Świętokrzyskie jest regionem niezwykle pięknym i ze względu na walory turystyczne bardzo bogatym, ale nie do końca odkrytym. Miłośnicy spływów kajakowych z pewnością docenią rzekę Kamienną, a osoby lubiące piesze wycieczki znajdą wiele interesujących szlaków wiodących przez Góry Świętokrzyskie. Nasz region kojarzy się również z czarownicami na Łysej Górze, uzdrowiskiem Busko-Zdrój, Sandomierzem, czy wiekowym dębem Bartkiem. Teraz chodzi głównie o to, aby te nasze wszystkie walory jak najlepiej wypromować. A jest to możliwe wtedy, gdy będziemy współpracować. I myślę, że projekt ‘Turystyka - wspólna sprawa’ pozwoli nam wykorzystać nasz potencjał w oparciu o współpracę różnych ludzi związanych i zainteresowanych rozwojem turystyki.”
Województwo dolnośląskie jest jednym z najlepiej rozwiniętych w Polsce pod względem turystyki. Jednak oznacza to po prostu, że poprzeczka została postawiona wyżej. „Takie miejsca jak Karkonosze i Góry Izerskie, Lądek Zdrój czy Wrocław zdobyły już renomę. Jest jednak wiele terenów, które zachwycają swoim wyglądem oraz innymi wyjątkowymi walorami i mają potencjał stać się atrakcją turystyczną, jak na przykład okolice Wałbrzycha, Milicza, Bolesławca lub Lwówka Śląskiego. Także istniejące już produkty turystyczne można udoskonalać i rozwijać,” – mówi Ireneusz Cierpisz, dolnośląski koordynator projektu.
Aby uzmysłowić sobie funkcjonowanie regionalnego produktu turystycznego w formule sieciowej wystarczy pojechać na narty do Austrii. Tam turysta, nabywając bilet zwany SKIPASEM otrzymuje szereg korzyści – od możliwości korzystania z dziesiątków nowoczesnych wyciągów, setek tras narciarskich po darmowe autobusy oraz wygodne parkingi. Przy kasach może zaopatrzyć się w darmowe mapy regionu z zaznaczonymi atrakcjami, ważnymi informacjami i telefonami. Na gości czeka kilkanaście wersji językowych takiego wydawnictwa. Przy wyśmienicie przygotowanych i oznaczonych stokach działają liczne bary nastawione bardziej na obrót niż marżę, a wieczorem zaczynają pracę kluby i restauracje, często również oferujące swoim klientom darmowy transport. W takim regionalnym przedsięwzięciu bierze udział kilkaset większych i mniejszych firm, właściciele gruntów oraz lokalne władze. Dzięki tej niezauważalnej współpracy turysta może wypoczywać bez zbędnych problemów płacąc raz, nie mało, ale za satysfakcjonujący pakiet korzyści.
Więcej informacji: Robert Kaszlewicz Migut Media SA Tel.: 22 515 00 38, 0 502 707 705 Fax.: 22 613 25 84 e-mail: r.kaszlewicz@migutmedia.pl www.tws.org.pl |