Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Hotelarstwo: Hiszpania i Polska z najwyższymi...

Aktualności hotelarskie z kraju


Hotelarstwo: Hiszpania i Polska z najwyższymi wzrostami RevPar w Europie


Dodano: 2016-10-26

Drukuj

Wyślij



RevPar w sierpniu 2016 rok do roku


Hiszpania i Polska osiągnęły najwyższe w Europie wzrosty wskaźnika RevPar (średni przychód z jednego pokoju hotelowego) w ciągu 8 miesięcy 2016 roku. Pierwsze pozycje w rankingu zapewniły odpowiednio wyniki +14,8% oraz +11,7% – wynika z raportu MKG Hospitality przygotowanego dla HOTREC, którego członkiem jest Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. W tym czasie największy spadek RevPAR zanotowała Belgia (-13,7%) i Francja (-5,3%). W lipcu najwyższy w Europie wzrost wskaźnika o 22,2% osiągnęła Polska.
 
Lato w hotelarstwie europejskim pokazało umiarkowanie pozytywny trend, a różnice w wynikach ekonomicznych hotelarzy z poszczególnych państw znacząco pogłębiły się. Jest to w dużej mierze efekt sytuacji geopolitycznej. Mimo słabych wyników części europejskich krajów, branża hotelarska zarejestrowała w wakacje niewielki wzrost wskaźnika RevPAR (Revenue Per Available Room), definiującego średni przychód z jednego pokoju.



W czerwcu wskaźnik RevPAR nie wykazał zmian w stosunku do wartości z czerwca ubiegłego roku. Frekwencja była nieco niższa niż w maju (-0,9 pp.) i wynosiła 77,6%. Średnia cena noclegu wzrosła o 1,2%. Podobnie jak w maju w hotelach 5* wartość wskaźnika RevPAR obniżyła się o 7% ze względu na niższą o 4 p.p. frekwencję oraz spadek średniej ceny o 1,9%. W pozostałych kategoriach hoteli wyniki ogólnie poprawiły się, przy czym najlepsze osiągnęły hotele 3* z poprawą wskaźnika RevPAR o 3,4%.
 

RevPar w czerwcu 2016 rok do roku

W lipcu wart
ość wskaźnika RevPAR w Europie wykazała niewielki wzrost (+1,5%) w stosunku do lipca 2015 roku. Frekwencja jednak obniżyła się o 1 p.p., zatem wzrost RevPAR wynika z podniesienia średniej ceny pokoju o 2,8%. W lipcu prawie wszystkie kategorie hoteli odnotowały wzrost wskaźnika RevPAR, głównie dzięki podniesieniu średniej ceny pokoju, ponieważ frekwencja, poza hotelami 2*, obniżyła się. Wyraźny spadek wartości RevPAR (-6,4%) odnotowały jedynie hotele 5* na skutek spadku frekwencji o 4,5 p.p.

RevPar w lipcu 2016 rok do roku

Wzrost wskaźnika RevPAR w sierpniu był niższy od wyniku z sierpnia ubiegłego roku o 3,8%. Nieznaczny wzrost średniej ceny noclegu (+0,2%) nie mógł zrównoważyć skutków obniżenia frekwencji o 2,7 p.p., którą odnotowały hotele wszystkich kategorii. Najbardziej ucierpiały hotele 5*, gdzie wskaźnik RevPAR obniżył się o 14% w wyniku spadku frekwencji o 7,1 p.p.

Mimo że ogólne wyniki ekonomiczne w skali kontynentu są pozytywne, pogłębiają się różnice pomiędzy rynkami krajowymi. W czerwcu tendencję wzrostową utrzymywał rynek hiszpański, osiągając najlepsze w Europie wyniki wzrostu wskaźnika RevPAR (+17,8%). Zaraz za nim plasował się rynek polski ze wzrostem RevPAR o 15,7% i portugalski 10,3%.
 
Z kolei w lipcu największy wzrost wskaźnika RevPAR w Europie osiągnęła Polska (+22,2%). – Na dobry wynik Polski w lipcu ogromny wpływ miał rozwój  infrastruktury podróżniczej w ostatnich latach, dobra sytuacja geopolityczna kraju, atrakcyjna oferta poszczególnych miast, a także coraz większa liczba dobrze zarządzanych hoteli, które potrafią przygotować oczekiwaną przez gości ofertę – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.

Hiszpania i Grecja znalazły się ex aequo na drugim miejscu ze wzrostem o 17,4%, na trzecim Portugalia ze wzrostem RevPAR o 10,5%. W sierpniu, w porównaniu do sierpnia 2015 roku, dwa kraje odnotowały dwucyfrowy wzrost wskaźnika RevPAR: będąca na pozycji lidera Hiszpania (+14%) oraz Polska (+12,1%). Dobry letni sezon miały także Grecja (+6%) i Portugalia (+8,8%). Ta dynamika znajduje swoje wyjaśnienie w poprawie stanu gospodarki tych krajów oraz w przejęciu części turystów z krajów śródziemnomorskich jak: Turcja, Riwiera Francuska, Egipt i kraje Maghrebu, czyli Afryki Północno-Zachodniej, które niedawno były celami ataków terrorystycznych.
 
Największy spadek wyników wykazały z kolei Belgia i Włochy. W czerwcu spadek RevPAR w Belgii wyniósł -22,7%. Ten trend jest prawdopodobnie nadal powodowany obawami turystów w związku z atakami terrorystów w marcu. Frekwencja w belgijskich hotelach spadła o 14,7 p.p. W lipcu wartość RevPAR w stosunku do lipca 2015 obniżyła się o 15,8% z powodu spadku frekwencji o 10,9 p.p. W sierpniu spadek jeszcze się pogłębił. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku wskaźnik RevPAR hoteli belgijskich obniżył się o 20,2%. Przyczyną był tu spadek frekwencji o 15,5 pp. z powodu braku poczucia bezpieczeństwa wśród turystów.

We Włoszech natomiast spadek wartości RevPAR w stosunku do ubiegłego lata to wynik organizowanych w tym okresie 2015 roku wielkich imprez takich jak Targi Światowe w Mediolanie i Biennale w Wenecji.

We Francji Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej nie spowodowały wyraźnej poprawy wyników, a obawa przed atakami terrorystycznymi wpłynęła na zmniejszenie liczby przyjazdów. Delikatny czerwcowy trend w kierunku stabilizacji z nieznacznym spadkiem wartości RevPAR o 1,3%, w lipcu nie był już widoczny, a Francja  odnotowała spadek RevPAR o 5,4%. Po lipcowych atakach w Nicei w sierpniu odnotowała spadek RevPAR o 13,4% przy obniżeniu frekwencji o 5,1 p.p. i średniej ceny noclegu o 6,7%.

Nie odnotowano natomiast dramatycznych skutków Brexit dla hotelarzy brytyjskich. W lipcu wartość wskaźnika RevPAR wzrosła o 6,6%, w sierpniu o 3,4%. Spadek kursu funta zachęcił turystów wakacyjnych do przyjazdu na zakupy do Wielkiej Brytanii.

W Niemczech w lipcu wartość RevPAR wykazywała niewielką tendencję wzrostową (+0,9%), podczas gdy od początku roku wskaźnik ten wzrósł o 4,5%. Choć kraj ten, podobnie jak Włochy czy Austria, charakteryzuje się dużym potencjałem turystycznym, w sierpniu odnotował wyraźny spadek wyników (-4%).

Różnice wyników ekonomicznych branży hotelarskiej w Europie nieustannie się pogłębiają. W skali kontynentu rynek zachowuje jednak stabilność.

MKG Hospitality przygotowuje comiesięczne raporty na temat wyników europejskiego hotelarstwa na zlecenie HOTREC. Na stronie Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego pod adresem www.ighp.pl można znaleźć streszczenia raportów z poszczególnych miesięcy.

Informacje dodatkowe:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
reprezentuje branżę hotelarską w Polsce. IGHP powstała w 2003 roku. Jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju oraz wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków. Izba promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.
IGHP dba o interesy polskich hotelarzy na arenie międzynarodowej, będąc jedynym reprezentantem naszej branży w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego) z siedzibą w Brukseli.
Więcej informacji na www.ighp.pl


Źródło: GoodFlow.pl – 25.10.2016
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji