Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Pociąg do Wałbrzycha, czyli jak złoty pociąg...

Aktualności hotelarskie z kraju


Pociąg do Wałbrzycha, czyli jak złoty pociąg wpłynął na branżę hotelarską


Dodano: 2016-11-15

Drukuj

Wyślij


Oficjalnie poszukiwania tzw. złotego pociągu, czyli legendarnego skarbca wypełnionego kosztownościami z okresu II wojny światowej, zostały zakończone. Tajemniczy, cenny wagon być może istnieje tylko w rozpalonej wyobraźni niespełnionych poszukiwaczy złota, jednak prawdziwie złotym interesem okazał się dla Wałbrzycha i branży hotelarskiej. Co zmieniło się pod wpływem złotego szaleństwa?

Prawdopodobnie mityczny pociąg wypełniony dziełami sztuki zagrabionymi przez nazistowskie Niemcy pozostanie w sferze domysłów, jednak już rok po wypłynięciu informacji o wagonie zmiany w regionie widoczne są gołym okiem.



Bezcenna reklama dla Wałbrzycha

Od sierpnia ubiegłego roku o Wałbrzychu za sprawą złotego pociągu stało się głośno – i to dosłownie. Wszystkie najważniejsze media relacjonowały poszukiwania, pokazywały materiały z konferencji i informacje o postępach w niezwykłym śledztwie. Najważniejsze dzienniki, nie tylko polskie, ale także zagraniczne, takie jak CNN, Fox News czy Sky News opowiadały o miejscowości na Śląsku. W sierpniu tego roku do Wałbrzycha zawitała także ekipa BBC na czele z Danem Snowem, która kręci obszerny materiał o całej sprawie. Prezydent miasta i zarządzający zabytkami są zgodni – o takiej promocji można było tylko marzyć, a z pewnością Wałbrzycha nigdy nie byłoby na nią stać. Szacuje się, że tylko w ciągu dwóch miesięcy jej wartość wyniosłaby ok. 60 milionów złotych.

Szybka reakcja – promocja Wałbrzycha

Miasto dość szybko zorientowało się, że takie okazje należy wykorzystywać. Powstała specjalna kampania „Explore WAubrzych”, która zachęca obcokrajowców do zwiedzania regionu. W pakiecie wartym ok. 1500 zł turysta może liczyć na nocleg, zwiedzanie zamku Książ oraz akcję „Zaginione tory”, czyli poszukiwanie tajemniczego pociągu. Wyprodukowano także specjalne gadżety, takie jak mapy, kubki czy nawet czekoladki w kształcie sztabek złota. Akcja jest prowadzona pod hasztagiem #waubrzych, a nietypowe „Au” odnosi się do symbolu związku chemicznego – złota, znanego z tablicy Mendelejewa.

Profity dla branży turystycznej

Zwiększenie zysków zanotował przede wszystkim Zamek Książ, główna atrakcja turystyczna Wałbrzycha sprzed „złotego pociągu”. W pierwszej połowie 2016 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2015 r. sprzedaż biletów wzrosła o prawie 45%, a przychody z biletów – o połowę. W dwóch pierwszych kwartałach bieżącego roku zamek odwiedziło ponad 170 tys. turystów. Większe zainteresowanie jest widoczne także w wypadku Centrum Kultury i Sztuki Stara Kopalnia – to wzrost o ok. 40%.

Wzmożone natężenie turystyczne to również ogromna szansa dla bazy noclegowej. – Obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania turystów regionem wałbrzyskim. Atrakcje turystyczne to nie wszystko – odwiedzający potrzebują także solidnej bazy noclegowej, a my im to zapewniamy – mówi Ewa Filipowicz, Digital Media Manager AccorHotels.

Złoty pociąg to tylko początek
 
Przedstawiciele władz Wałbrzycha podkreślają, że miasto oferuje dużo atrakcji poza pociągiem. Poszukiwacze tajemnicy i amatorzy zabytkowej architektury mają okazję wybrać aktywny wypoczynek lub dowiedzieć się więcej o kulturze regionu. Więcej informacji o fascynującym Wałbrzychu można przeczytać w specjalnie przygotowanym e-booku, dostępnym tutaj.

Źródło:
http://www.accorhotels.com/pl/polska/magazine/one-hour-one-day-one-week/zakochaj-walbrzychu-51269.shtml
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji