Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Śniadania hotelowe pod lupą branży i gości w...

Aktualności hotelarskie z kraju


Śniadania hotelowe pod lupą branży i gości w ogólnopolskim raporcie HRS


Dodano: 2017-01-20

Drukuj

Wyślij



HRS - Raport śniadaniowy


Po jakie produkty najczęściej sięgają goście na śniadaniu hotelowym? Co chwalą, a co chcieliby zmienić w porannym menu? Czy hotelarze są otwarci na zmiany? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport HRS „Dane na talerzu, czyli pierwszy ogólnopolski raport o śniadaniach hotelowych”. To jedyna tego typu publikacja w Polsce.

Jak wygląda statystyczne hotelowe śniadanie? Najczęściej, bo aż w 95% podawane jest w formie bufetu śniadaniowego. Blisko połowa hotelarzy biorących udział w ankiecie zadeklarowała, że na ogólnodostępną ofertę śniadaniową składa się od 20 do 40 produktów. Według obsługi największą popularnością cieszą się jajka oraz kawa i rzeczywiście – ponad 88% gości przyznaje, że najczęściej wybiera dania z jajek. Chętnie wybierane są również kanapki, parówki i kiełbaski oraz sałatki – te potrawy wskazała ponad połowa ankietowanych odwiedzających hotele.



Blisko 60% badanych spożywających poranne posiłki w hotelach poświęca na to od 15 do 30 minut, zaś 29% przyznaje, że na śniadania przeznacza więcej czasu – od 30 minut do godziny. Co według gości jest największą zaletą hotelowych śniadań? 50% badanych wskazuje duży wybór różnorodnych posiłków, natomiast 33% za duży plus uznaje brak konieczności brania udziału w przygotowaniu posiłku.
 

HRS Raport śniadaniowy - Dietetyczny bufet

Branża reaguje na potrzeby gości


Co czwarty ankietowany odwiedzający hotele, pytany o najważniejsze cechy obsługi zajmującej się podawaniem śniadań, wskazał uprzejmy stosunek do gości. Ponad połowa badanych przyznała także, że najbardziej liczy się dla nich reagowanie na bieżące potrzeby gości związane np. z dokładaniem potraw.
 

Z badania wynika jednak, że hotelarze dostosowują swoje działania do potrzeb gości nie tylko w przypadku braków na bufetowych półmiskach. Większość przedstawicieli branży potwierdziła, że w oferowanym menu śniadaniowym przewidzieli propozycje dla: dzieci, wegetarian, wegan, osób nietolerujących glutenu lub laktozy. Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała obecność produktów odpowiednich dla osób odżywiających się ekologicznie.
 

HRS Raport śniadaniowy - Hity menu

Co piąt
y ankietowany wskazuje preferencje i nowe potrzeby gości jako najważniejszy czynnik wpływający na zmianę oferty śniadaniowej. Dla blisko połowy badanych najistotniejszym bodźcem do ewolucji menu jest sezonowość składników, a dla 25% ankietowanych – potrzeba urozmaicenia jadłospisu.
 
Idealne śniadanie? Przygotowane jak dla siebie

Ten ostatni czynnik wybrzmiewa również z głosów gości, którzy pytani o to, co najbardziej nie odpowiada im w hotelowych śniadaniach, wskazali powtarzalność zestawów śniadaniowych (tak twierdzi 35% badanych). Blisko co czwarty ankietowany zwrócił uwagę na niską jakość produktów – szczególnie kawy, nabiału i pieczywa, a co piąty – na niewystarczające uzupełnianie brakujących potraw.

Co zatem doradziliby obsłudze ankietowani korzystający z usług hotelowych? W odpowiedzi na otwarte pytanie zwracano uwagę pracowników na uprzejmy stosunek do gości, przygotowywanie takich śniadań, jakie sami chcieliby jeść, oraz proszono o uwzględnianie indywidualnych próśb, dotyczących alergii lub specjalnych diet.

HRS Raport śniadaniowy - Hotelowe śniadania w liczbach

Poza opiniami gości i hotelarzy raport przygotowany przez firmę HRS przynosi też dane, które dopełniają obrazu hotelowych śniadań. Cena porannego posiłku w polskim hotelu stanowi średnio 14% opłaty za dobę hotelową w standardowym dwuosobowym pokoju. 87% gości decyduje się na opcję noclegu ze śniadaniem, natomiast ze śniadaniowego room service korzysta zaledwie 5% ankietowanych. Z ankiety wynika, że średnie roczne zużycie ulubionego napoju gości – czyli kawy – wynosi w badanych hotelach 211,2 kg.

Podczas trzytygodniowego badania na ankietę dla branży hotelarskiej odpowiedziało 269 hotelarzy (w 41% odpowiadającymi byli dyrektorzy hoteli), natomiast kwestionariusz dla gości wypełniły 764 osoby.

 
Źródło raportu: http://www.hrs.com/pl/blog/raporty/sniadania-hotelowe-pod-lupa-hrs-pierwszy-taki-raport-w-polsce.html
 


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji