Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Wzrost wskazników operacyjnych Grupy Orbis we... | Aktualności hotelarskie z kraju
Wzrost wskazników operacyjnych Grupy Orbis we wszystkich krajach regionu Europy Wschodniej
|
|
„Początek roku 2017 przyniósł kontynuację dobrych wyników prezentowanych przez Orbis w latach ubiegłych. Dzięki zaangażowaniu i dobrej współpracy naszych zespołów w regionie konsekwentnie osiągamy cele zrównoważonego wzrostu Spółki.” - Powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA. WYNIKI
Realizowana przez Orbis strategia aktywnego zarządzania przychodami (Revenue Management) oraz korzystne warunki makroekonomiczne w całym regionie umożliwiły Spółce osiągnięcie wyższych niż w roku ubiegłym wskaźników operacyjnych: RevPAR wzrósł o +9,5% dzięki wyższej o +3,0% średniej cenie za pokój oraz wzrostowi frekwencji o +3,5 p.p. W pierwszym kwartale 2017 r. przychody Grupy Orbis wzrosły o +18,7 mln zł (+7,6%) do poziomu 266,0 mln zł. Wyższe przychody w połączeniu z kontrolą kosztów umożliwiły wzrost EBITDAR o +10,7% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, pomimo silnego nacisku na wzrost płac. Wskaźnik EBITDA Grupy w pierwszym kwartale 2017 r. wyniósł 38,1 mln zł, co oznacza wzrost o +43,6% r/r, do czego przyczyniły się transakcje wykupu z leasingu hoteli w Budapeszcie. Wyniki pierwszego kwartału 2017 r. dają powód do dużego zadowolenia, jednocześnie należy pamiętać, że w branży hotelowej jest to okres pozasezonowy, charakteryzujący się mniejszym zainteresowaniem klientów i relatywnie niższą sprzedażą.
PORTFOLIO
Zgodnie z planem zarządzania aktywami, na początku 2017 roku Orbis sfinalizował transakcję wykupu 5 dzierżawionych hoteli w Budapeszcie (łącznie 1 150 pokoi). Ten krok umożliwi Spółce sprawniejsze zarządzanie hotelami i poprawę wyników. W pierwszym kwartale 2017 roku Orbis poinformował także rynek o kolejnej transakcji wykupu dzierżawionego hotelu Sofitel Budapest Chain Bridge (357 pokoi), która zostanie zrealizowana w drugim kwartale 2017. W dalszej kolejności rozważana jest możliwość sprzedaży tego hotelu, który pozostanie w Grupie i będzie nadal zarządzany przez Orbis. Kontynuując restrukturyzację portfolio Spółki w pierwszym kwartale br. Orbis zawarł umowy sprzedaży i franczyzy zwrotnej 2 hoteli w Polsce: Mercure Karpacz i Mercure Jelenia Góra. Celem tych transakcji jest skupienie obiektów należących do Orbisu w stolicach i głównych ośrodkach biznesowych państw regionu.
Spółka rozwija sieć hoteli - w pierwszym kwartale 2017 r. podpisano dwie umowy franczyzy na nowe obiekty: ibis Styles Warsaw City (220 pokoi) i MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort (64 pokoje), wchodząc tym samym na nowy rynek w Bośni i Hercegowinie. Niezależnie od rozwoju sieci, zgodnie ze strategią asset light, Orbis planuje inwestycje w cztery nowe własne obiekty: ibis Vilnius Center (164 pokoje), ibis Styles Wars aw (178 pokoi), ibis Styles Szczecin (148 pokoi) i ibis budget Gdańsk Posejdon (76 pokoi). Hotele te dołączą do Grupy w nadchodzących latach.
Korzystając z okresu niższej frekwencji, typowej dla pierwszego kwartału, Spółka prowadziła prace remontowe w strategicznych hotelach, tzn. MGallery by Sofitel Prague Old Town, ibis Budapest Heroes’ Square, Mercure Budapest City, Mercure Budapest Buda, Novotel Krakow City West i Novotel Poznan Center. Odnowione wnętrza i nowe elementy wprowadzone w procedurach obsługi gości zachęcą nowych klientów pozytywnie wpłyną na wyniki osiągane przez hotele Grupy
„Jako Spółka z dużym potencjałem wzrostu, która koncentruje się na uzyskaniu dla swoich akcjonariuszy wysokiego zwrotu z inwestycji, wzmacniamy trzy filary stanowiące podstawę jej działalności: Wyniki, Portfolio i Pracowników. Dzięki osiąganym dobrym wynikom operacyjnym i stabilnym prognozom na najbliższą przyszłość rekomendowaliśmy Radzie Nadzorczej wypłatę dywidendy na poziomie 1,60 zł za akcję. Orbis dzieli się zyskiem z pokładającymi w nas zaufanie akcjonariuszami, jednocześnie zapewniając optymalne proporcje pomiędzy inwestowaniem w rozwój i zwrotem dla akcjonariuszy.”- Podsumował Gilles Clavie.
Wyniki finansowe i operacyjne Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca 20 000 pokoi w 117 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe. Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels
AccorHotels jest wiodącą na świecie grupą hotelową działającą na rynku turystyki i usług lifestylowych, która proponuje podróżującym innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Grupa oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4100 hotelach, kurortach, rezydencjach i 3 000 najwspanialszych prywatnych domach na całym świecie. AccorHotels działa w 95 krajach korzystając ze swojego podwójnego doświadczenia inwestora i operatora hoteli, prowadząc działalność za pośrednictwem HotelServices i HotelInvest. Portfolio hoteli AccorHotels znajdują się luksusowe marki o międzynarodowej renomie, takie jak Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel, popularne marki hoteli kategorii średniej i marki butikowe takie jak 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter oraz Adagio, jak i cenione marki hoteli ekonomicznych: JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget oraz regionalne marki Grand Mercure, The Sebel i hotelF1. AccorHotels oferuje innowacyjne kompleksowe usługi od chwili rozpoczęcia podróży aż do jej zakończenia, czemu służy niedawne przejęcie firmy John Paul - światowego lidera usług concierge. Dzięki niezrównanemu wachlarzowi marek i swojej bogatej, blisko pięćdziesięcioletniej historii, AccorHotels wraz z międzynarodowym zespołem liczącym ponad 250 000 pracowników realizuje ważną, głęboko zakorzenioną w ich sercach misję – „by każdy gość czuł się mile widziany" (Feel Welcome). Goście cenią sobie możliwość uczestniczenia w jednym z najlepszych na świecie hotelowych programów lojalnościowych – Le Club AccorHotels. Grupa AccorHotels aktywnie działa wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu zrównoważonego rozwoju i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie programu PLANET 21, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie przyczyniają się do osiągania zrównoważonego wzrostu. Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).
Informacje i rezerwacja: accorhotels.group.com lub accorhotels.com Zapraszamy do polubienia nas i śledzenia w serwisach Twitter i Facebook
Źródło: Accor.com – 27.04.2017
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |