Zdaniem specjalistów nie słabnie tempo rozwoju rynku hotelowego, który najlepsze lata ma zdecydowanie przed sobą – czytamy w Rzeczpospolitej.
Instytut Turystyki szacuje, że wartość inwestycji w nowe hotele i modernizację starych w latach 2008 – 2012 może sięgnąć 5 mld zł.
Orbis planuje wydać na ten cel ok. 1,4 mld zł. Jednak zdaniem Krzysztofa Geruli, wiceprezesa spółki, barierą w rozwoju hoteli mogą być galopujące koszty budowy hoteli. – Najprawdopodobniej ma to związek z Euro 2012, dlatego część inwestycji może zostać przesunięta na okres po mistrzostwach – wyjaśnia.
Inne firmy chcą jak najszybciej budować nowe hotele. – W ciągu najbliższych dwóch lat chcemy otworzyć cztery nowe hotele – mówi Joanna Stanowiecka z polskiej grupy Salwator, która jest właścicielem marki Hotel System.
Sieć hotelowa Hilton planuje do 2012 roku mieć w Polsce ponad dziesięć hoteli.
Źródło: Rzeczpospolita – 23.02.2008 r.
|