W latach 2010-2012 we Wrocławiu ma powstać ponad 2 tys. pokoi hotelowych w 13 nowych hotelach oraz w 2 apartamentowcach - poinformowała w środę na konferencji dyrektor fundacji Convention Bureau - Wrocław (CBW) Agnieszka Jabłońska.
Powiedziała, że inwestycje te związane są z organizacją Euro 2012 w Polsce. W najbliższych latach we Wrocławiu wybudowane zostaną m.in. hotele sieci Hilton i Ibis.
W mieście dostępnych jest w sumie ponad 16 tys. miejsc hotelowych, w tym ponad 2 tys. to pokoje hotelowe o wysokim standardzie, którymi przede wszystkim interesują się przedstawiciele turystyki biznesowej.
Władze Wrocławia chcą, aby w mieście organizowano więcej konferencji i kongresów. Trwa akcja promująca stolicę Dolnego Śląska jako miejsce turystyki biznesowej. Projekt "Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Wrocławia i Dolnego Śląska" wart jest 1,5 mln zł, z czego 75 proc. pochodzi z funduszy unijnych.
Główne cele projektu to wzrost udziału turystyki biznesowej w turystyce ogółem, wzrost liczby imprez biznesowych organizowanych we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku oraz zwiększenie liczby turystów z kraju i z zagranicy przyjeżdżających do tego miasta w celach służbowych.
Jak powiedział dyrektor Biura Promocji Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia Paweł Romaszkan, Wrocław ma odpowiednią bazę hotelową i kongresową, którą należy dobrze wykorzystać. "Z ostrożnych szacunków wynika, że turystyka biznesowa jest kilkakrotnie bardziej dochodowa niż tradycyjna. Dlatego poprzez tak ukierunkowaną promocję chcemy, aby Wrocław znany był z takiej oferty, podobnie jak np. Strasbourg czy Lion" - wyjaśnił.
Program realizowany jest od stycznia 2007 r., a zakończyć ma się w maju 2008 r. Zdaniem organizatorów projektu, przyczyni się on do rozwiązania wielu istniejących problemów związanych m.in. z krótkim sezonem turystycznym, trwającym we Wrocławiu od początku lata do wczesnej jesieni, niewykorzystaniem miejsc noclegowych czy utrudnionym dostępem do informacji o obiektach kulturalnych i turystycznych w mieście i w regionie.
Projekt realizuje powołana przez miasto Wrocław fundacja Convention Bureau - Wrocław (CBW), na zlecenie i we współpracy z Biurem Promocji Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Źródło: Gazeta Wyborcza – 27.02.2008 r.
|