Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Wspaniały, dynamiczny i piękny kraj! –...

Aktualności hotelarskie z kraju


Wspaniały, dynamiczny i piękny kraj! – wyniki kampanii Warsaw Destination Alliance w BBC World


Dodano: 2006-07-07

Drukuj

Wyślij


Aż 7,9 milionów Europejczyków obejrzało na przełomie kwietnia i maja br. spot reklamowy Warszawy emitowany w stacji BBC World! To ogromny sukces w promocji Warszawy i kolejne osiągnięcie Warsaw Destination Alliance. Teraz Fundacja prezentuje efekty kampanii oraz opinie o Warszawie i Polsce wynikające z badań przeprowadzonych stację BBC World.

Kampania reklamowa Warszawy prowadzona przez Warsaw Destination Alliance w stacji BBC World trwała 4 tygodnie. Od 20 kwietnia do 19 maja wyemitowano 250. 30 - sekundowych spotów promujących stolicę Polski, jako dogodną i atrakcyjną destynację turystyczną, kulturalną i biznesową. Reklama skierowana była do szerokiego grona widzów stacji BBC World w całej Europie. Jej celem było budowanie atrakcyjnego wizerunku miasta na świecie.

Po zakończeniu kampanii promocyjnej Warszawy Fundacja Warsaw Destination Alliance chce podzielić się efektami działań reklamowych w międzynarodowej stacji BBC World. Badanie dotyczące opinii widzów o Warszawie i spocie reklamowym świadczy o sukcesie kampanii i stanowi cenną informację o opiniach Europejczyków na temat Warszawy i Polski.

Według szacunków BBC World kampania reklamowa Warszawy dotarła do szerokiej grupy 7,9 milionów wpływowych Europejczyków. 26% z nich to decyzyjni biznesmeni, 27% liderzy opinii publicznej, 26% odbiorców regularnie podróżuje w celach turystycznych, a 23% to osoby często wyjeżdżające na krótkie wycieczki.

Spot reklamowy Warszawy przedstawiał miasto wykorzystując motyw tradycji i historii w połączeniu z nowoczesnością, młodością i dynamizmem. 38% ankietowanych uznało przekaz za pozytywny, a 17% za intrygujący. Wśród indywidualnych opinii przedstawionych w badaniach powtarzały się stwierdzenia takie jak Cóż to za wspaniały, dynamiczny i piękny kraj? oraz Ta kampania przedstawia Warszawę jako nowe kosmopolityczne miasto Europy, a Polskę w ogóle jako miejsce, w którym należy bywać i robić interesy.

Po obejrzeniu spotu reklamującego Warszawę aż połowa z ankietowanych osób przyznała, że chciałaby w przyszłości odwiedzić stolicę Polski, która zaczyna być postrzegana jest jako alternatywa dla znanych Europejskich destynacji biznesowych. Miasto uznane zostało również za miejsce dogodne na organizację konferencji i uplasowało się na piątym miejscu po Wiedniu, Pradze, Berlinie i Budapeszcie.

W opinii ankietowanych najsilniejsze strony Warszawy to:
Ludzie
Wzrost ekonomiczny
Możliwości dla rozwoju biznesu
Duży rynek
Historia

Reklama w BBC World to doskonały sposób na dotarcie do wpływowej grupy ludzi w całej Europie. Chcemy zmieniać opinie o Warszawie i budować zainteresowanie wokół stolicy Polski. Badania przeprowadzone przez BBC World wśród widzów stacji dowodzą, że udaje nam się osiągnąć zamierzony cel – mówi Alex Kloszewski Prezes Warsaw Destination Alliance. Planujemy dalsze etapy kampanii w stacji BBC World, a informacjami uzyskanymi z badań opinii widzów BBC World w całej Europie będziemy się dzielić. To, czy Warszawa będzie coraz bardziej atrakcyjnym miejscem dla biznesu, turystyki i kultury zależy od wszystkich –przedstawicieli turystyki, biznesu, jak również osób indywidualnych!

Zagraniczni partnerzy, z którym współpracuje Warsaw Destination Alliance przy realizacji projektów promocyjnych Warszawy to szanowane i znane media o międzynarodowym zasięgu takie jak właśnie BBC World, czy dziennik International Herald Tribune. Dzięki takiej promocji Warszawa ma szanse zdobyć opinię Europejskiej stolicy, w której warto inwestować i spędzać wolny czas. Badania przeprowadzone przez BBC World dowodzą, że jeden spot, emitowany przez 4 tygodnie może zmienić obraz Warszawy w oczach milionów osób.
I to jest sukces!

Kampanie reklamowa i późniejsze badania przeprowadzone na potrzeby WDA pokazują wsparcie BBC World dla promocji Polski – mówi Rufus Weston BBC World Research Manager. Wyniki badań wskazują na sukces kampanii WDA i są przykładem efektywności działań reklamowych realizowanych w BBC World. Wyniki zebranych opinii widzów zapewniają doskonały wgląd w obraz Polski jako dynamicznie rozwijającego się rynku. Dowodzi to, że Warszawa powinna budować swój wizerunek na sile tradycji, młodzieńczości i dynamizmie.

*Warsaw Destination Alliance to fundacja stworzona przez największe sieciowe hotele warszawskie: Hyatt Regency Warsaw, Holiday Inn Warszawa, InterContinental Warszawa, Le Regina, Le Royal Meridien Bristol, Marriott Warsaw, Radisson SAS Centrum Hotel, Hotel Rialto, Sheraton Warsaw Hotel & Towers, Sofitel Victoria, Residence St. Andrews Palace, The Westin Warsaw, Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre, Novotel Warszawa Centrum, Best Western Hotel Mazurkas, Polonia Palace Hotel. Tworzą ją również linie lotnicze, wypożyczalnie samochodów, restauracje, galerie, muzea oraz koncerny spożywcze. Działalność Fundacji została zainicjowana przez Alexa Kloszewskiego, byłego Dyrektora Generalnego hotelu InterContinental Warszawa oraz Gerda Bauera z hotelu Sheraton w Warszawie. Fundacja utrzymywana jest ze składek członkowskich, dobrowolnych opłat marketingowych na promocję Warszawy, darowizn, zbiórek, aukcji i imprez.

Warszawa w opinii widzów BBC World z całej Europy

Opinie indywidualne:
– “Spot reklamowy pokazywał Polskę jako nowoczesne, spełniające międzynarodowe standardy miejsce”.
– „Ta kampania przedstawia Warszawę jako nowe kosmopolityczne miasto Europy, a Polskę w ogóle jako miejsce, w którym należy bywać i robić interesy”.
– “Reklama pokazuje jak zmienia się Warszawa, zachowując historię i tradycję”.
– “(…)Myślę sobie, co to za wspaniały, dynamiczny i piękny kraj?”.
– “Odbieram tę kampanię jako zaproszenie do Polski – ciekawego kraju o dużym potencjale.”
– “Ta reklama zachęca ludzi biznesu, jak również turystów do wizyty w Polsce.”

Źródło: Centrum Prasowe ehotelarz.com – 27.06.2006 r.


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji