Sukcesem promocyjnym i frekwencyjnym określają akcję "Poznań za pół ceny! Nie do wiary!" jej organizatorzy. W tym czasie Poznań odwiedziło więcej turystów niż zazwyczaj.
Akcję promocyjną zorganizował 24 i 25 maja poznański magistrat i lokalna organizacja turystyczna. Turyści mogli m.in. pójść do zoo, muzeum, zjeść w restauracjach i skorzystać z oferty hoteli za darmo lub z dużym rabatem.
Organizatorzy akcji przygotowali też darmowe wycieczki po Poznaniu, w których wzięło udział kilka tysięcy osób.
Już wiadomo, że akcja "Poznań za pół ceny!" będzie powtórzona za rok.
"Znakomicie zwiększyła się liczba osób, które odwiedziły restauracje, muzea i hotele biorące udział w naszej akcji. Niektóre restauracje, które zastosowały 50 proc. zniżkę w rzeczywistości zarobiły więcej niż zwykle" - powiedział w poniedziałek PAP Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, organizator przedsięwzięcia.
Według Mazurczaka, poza efektem w postaci zwiększonego ruchu turystycznego, liczy się również efekt promocyjny.
"Przez kilka dni w Polsce o Poznaniu było głośno nie w kontekście kolejnej konferencji czy targów, tylko w kontekście turystycznym" - stwierdził.
Jak dodał, firmy, które wzięły udział w akcji już zachęcają organizatorów do jej powtórzenia.
Dopiero za kilka dni będzie dokładnie wiadomo, o ile więcej turystów odwiedziło w promocyjny weekend Poznań; organizatorzy muszą przeanalizować ankiety wypełnione przez restauratorów, hotelarzy oraz kilkuset turystów.
W przedsięwzięciu wzięło udział ok. 40 poznańskich firm i instytucji, w tym 12 hoteli i 11 restauracji.
Akcja promowana była na 80 billboardach w całej Polsce. Stworzona została też strona internetowa w angielskiej i niemieckiej wersji językowej.
Źródło: Gazeta Wyborcza – 26.05.2008 r.
|