Aktualna sonda internetowa przeprowadzona we wrześniu 2008 roku wśród użytkowników polskiej platformy HolidayCheck pokazuje, iż dla polskiego turysty, podczas pobytu w hotelu, największą rolę odgrywa jego położenie.
Na pytanie zadane przez HolidayCheck „Co jest dla Ciebie najważniejsze podczas pobytu w hotelu?” ponad 35% użytkowników odpowiedziało zgodnie, iż jego położenie. Potwierdza to również Beata Czajkowska, odpowiedzialna za marketing polskiej platformy HolidayCheck. ”Polacy lubią aktywny wypoczynek, coraz częściej decydują się na wycieczki organizowane w miejscu pobytu, dużo i chętnie zwiedzają, robią zakupy, dlatego też dogodne położenie obiektu, blisko centrum i węzłów komunikacji odgrywa tak istotną rolę”.
Zaraz za położeniem hotelu, na drugim miejscu znalazła się rozrywka. Pani Renata, użytkowniczka platformy HolidayCheck tak wspomina swój pobyt w jednym z tureckich hoteli: ”Nie da się nudzić w żadnym wieku i nastroju!!! Animacja na to nie pozwala. Mnóstwo atrakcji i zabawy, ale równocześnie dużo miejsc do odpoczynku i wyciszenia!!!” Nic więc dziwnego, że dla blisko 34% respondentów rozrywka jest nieodłącznym elementem w miejscu wypoczynku. Wystrój i wielkość pokoju za najważniejszy aspekt podczas pobytu w hotelu uznało zaledwie 14% ankietowanych. Co zaskakujące, Polscy turyści nie przykładają dużej uwagi do gastronomi i serwisu, gdzie odpowiednio tylko 11% i 6% gości hotelowych uznało te usługi za najważniejsze.
Znaleźć hotel, który spełniałby nasze wszelkie oczekiwania jest niewątpliwe trudno. Faktem jest iż Polacy jako turyści stają się coraz bardziej wymagający i cenią sobie coraz lepszą jakość oferowanych im usług. Hotelarze muszą więc pamiętać, że w obecnych czasach czysty pokój i miły serwis, mogą już nie wystarczyć, aby zadowolony turysta wrócił do hotelu podczas kolejnego sezonu.
HolidayCheck jest niezależnym portalem internetowym o tematyce turystycznej, na którym znajduje się ponad 800 000 opinii o hotelach na całym świecie, 750 000 zdjęć oraz 12 000 filmów z wakacji zamieszczonych przez samych turystów.
Źródło: centrum prasowe ehotelarz.com – 20.10.2008 r.
|