Według założeń najnowszej strategii spółka zintensyfikuje współpracę z organizatorami wypoczynku i usługami rehabilitacyjno-sanatoryjnymi w Niemczech.
Głównym założeniem strategii jest pozyskiwanie nowych kontraktów z rynku polskiego oraz niemieckiego w segmencie business to business sprzedaży usług wypoczynkowo-rehabilitacyjnych, a także uzupełnionych organizacją turystyki szkoleniowo-konferencyjnej.
Interferie SA cały czas chcą świadczyć usługi wypoczynkowe oraz sanatoryjno-rehabilitacyjne. Jednak te ostatnie w większym zakresie niż do tej pory we współpracy z niemieckimi organizatorami turystyki kuracyjnej oraz w Polsce z Narodowym Funduszem Zdrowia i firmami zajmującymi się organizacją turnusów rehabilitacyjnych.
Istotnym elementem strategii jest też koncentracja na rynku niemieckim, który generuje połowę przychodów ze sprzedaży usług wypoczynkowych i rehabilitacyjnych. Interferie SA planują zacieśnić współpracę z touroperatorami i organizatorami wypoczynku, którzy przygotowują turnusy dla dużych grup z Niemiec. Firma postanowiła zrezygnować z walki o rynek czeski.
W Polsce natomiast, oferta spółki będzie zawierała propozycje związane z segmentem konferencyjno-szkoleniowym (np. hotele - Bornit w Szklarskiej Porębie i Malachit w Świeradowie-Zdroju).
W związku z bieżącą sytuacją gospodarczą oraz przyjętą strategią działań zarząd Interferie SA zmienił plany inwestycyjne poprzednich władz spółki. W bieżącym roku nakłady inwestycyjne wyniosą niecałe 10 mln zł, a w przyszłym będą jeszcze mniejsze. Zarząd zdecydował, że hotel w Głogowie nie zostanie sprzedany. Na przyszły rok zaplanowano remont obiektu w celu podniesienia jego standardu. Rozważane jest natomiast zbycie hotelu w Lubinie.
Ważnym elementem w strategii spółki jest również program w zakresie ograniczania kosztów.
Źródło: centrum prasowe ehotelarz.com – 24.11.2008 r.
|