Dzięki Poznańskiemu Barometrowi Turystycznemu startującego w przyszłym roku dowiemy się gdzie śpią i jedzą turyści w Poznaniu - czytamy w Gazecie Wyborczej
System badania ruchu turystycznego nazwano Poznańskim Barometrem Turystycznym, a jego opracowanie to zasługa Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej działającej we współpracy z Katedrą Turystyki Akademii Ekonomicznej. Ostatnie badania na ten temat pochodzą sprzed kilku lat i są już nieaktualne. Bez takich danych trudno planować kampanie reklamowe i przygotowywać oferty turystyczne.
Pod nazwą Barometr Turystyczny kryje się system informatyczny, do którego będą wprowadzane dane o tym, gdzie turyści śpią, co jedzą, co zwiedzają i z jakich usług korzystają. Będzie je wprowadzać kilkudziesięciu partnerów PLOT, m.in. hotele, restauracje, lotnisko, targi , wypożyczalnie samochodów oraz muzea. Wiedza zgromadzona dzięki tym badaniom, jako niezbędny element efektywnych działań marketingowych, będzie z kolei przekazywana do tych właśnie partnerów
Ostateczny termin rozpoczęcia projektu to czerwiec przyszłego roku, ale jak twierdzą w PLOT jest to wersja asekuracyjna i być może Barometr ruszy już w styczniu.
PLOT planuje powrócić do pomysłu powołania Poznań Destination Alliance, organizacji zrzeszającej prywatnych przedsiębiorców z sektora turystycznego, którzy będą organizować akcje reklamowe Poznania. Środki mają pozyskiwać, m.in. proponując gościom hotelowym symboliczne wsparcie promocji miasta (np. w wysokości 1 euro). Podobna organizacja z powodzeniem działa już w Warszawie.
Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań - 26.11.2008 r.
|