Organizatorom piłkarskich mistrzostw Europy udało się spełnić kryteria UEFA w kwestii liczby miejsc hotelowych w najwyższych kategoriach – czytamy w Dzienniku Bałtyckim.
Władze UEFA oczekują, że każde miasto gospodarz finałów Euro 2012 będzie dysponować 1220 pokojami w hotelach pięciogwiazdkowych, 1315 pokojami o standardzie czterogwiazdkowym i 210 pokojami w hotelach z trzema gwiazdkami.
- Normę pięciogwiazdkową wypełniamy w 106 procentach, czterogwiazdkową w 134 procentach, a trzygwiazdkową aż w 1400 procentach - powiedział rzecznik projektu Euro 2012 w Gdańsku.
W hotelach 4- i 5-gwiazdkowych podczas Euro 2o12 mieszkać będą zarówno VIP-y (tzw. UEFA Family), jak i najbogatsi kibice (tzw. goście korporacyjni), którzy wykupią w pakiecie nie tylko bilety na mecz, ale także m.in. noclegi w luksusowych hotelach, pakiet wycieczkowy i "rozrywkowy". W hotelach trzygwiazdkowych zakwaterowany zostanie przede wszystkim personel techniczny UEFA.
Hotelowe normy UEFA spełniają aktualnie tylko Gdańsk i Warszawa. Co ważne, UEFA nie bierze pod uwagę hoteli w samym tylko Gdańsku czy Trójmieście. Jej kryteria dotyczą wszystkich obiektów znajdujących się w promieniu 150 km lub dwóch godzin jazdy od stadionu. W przypadku Baltic Areny można zatem brać pod uwagę także m.in. Słupsk i Elbląg, a nawet Toruń. UEFA wyraziła na to specjalną zgodę.
Źródło: Dziennik Bałtycki – 07.02.2009 r.
|