Spółka Netmedia zajmująca się sprzedażą usług turystycznych, w tym hotelowych spodziewa się osiągnąć w tym roku 6,15 mln zł zysku, czyli poprawić swoje wyniki w stosunku do ubiegłego roku o 30 procent – informuje Rzeczpospolita.
Rentowność netto wzrośnie w tym roku do 5,1 proc., z 3,9 proc. w minionym. Jednocześnie firma przewiduje jednak nieznaczny spadek obrotów. Spadek spowodowany będzie zmianą sposobu rozliczania rezerwacji hotelowych. – Rozliczana będzie tylko prowizja od transakcji, a nie całkowita wartość noclegu i usług hotelowych – wyjaśnia prezes Netmediów. Zmiany wpłyną na obniżkę kosztów księgowych oraz zwolni firmę z obowiązku pokrywania kosztów płatności kartami.
Niebawem spółka podejmie decyzję, czy do grupy dołączą Inwestycje Alternatywne Profit. Na początku kwietnia zwiększy też zapewne o 22,5 proc. (do 42,5 proc.) udział w Finderze.
Tymczasem giełdowa firma podpisała z Grupą Onet.pl umowę, dzięki której oferta należącego do Netmediów portalu Hotele.pl zostanie udostępniona użytkownikom Onet Podróże.
Źródło: Rzeczpospolita - 05.03.2009 r.
|