Na największych w Europie targach nieruchomości w Cannes, Poznań promował 14 działek budowlanych. Największe zainteresowanie poznańskim ofertami przejawiały firmy hotelarskie.
Hitami poznańskiej oferty były zlokalizowane w centrum miasta działki: przy ul. 27 Grudnia (cena wywoławcza 50 mln zł) na terenie parkingu pomiędzy Arkadią a Teatrem Polskim - pod mieszkania i usługi; przy ul. Wronieckiej (4,5 mln zł) i Stawnej (1,8 mln zł) - puste place tuż obok synagogi - pod mieszkania, biura, hotel lub inne usługi.
Dyrektor biura promocji inwestycji w Urzędzie Miasta powiedział - Naszymi ofertami interesowały się głównie firmy z branży hotelarskiej, jak Accor czy Golden Tulip. Gorzej, ale to typowe dla całego rynku, było z mieszkaniówką. Widać, że deweloperzy mają kłopoty.
Projekty budowy dwóch wieżowców (Korona Tower i Poznań Forum) cieszyły się największym zainteresowaniem jako miejsca pod hotele i biura.
Źródło: Gazeta Wyborcza – 13.03.2009 r.
|