Mimo, iż Pomorze spełnia wszelkie wymagania Europejskiej Unii Piłkarskiej jeśli chodzi o minimalną liczbę pokoi w hotelach trzygwiazdkowych (210), czterogwiazdkowych (1315) i pięciogwiazdkowych (1220), to zaledwie kilka hoteli w regionie podpisało umowy na "przekazanie" swoich pokoi na potrzeby UEFA podczas finałów mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2012 – dowiadujemy się z Dziennika Bałtyckiego.
Umów nie podpisała jeszcze żadna z wielkich sieci hotelarskich, natomiast jednym z zaledwie kilku hoteli w regionie, który ma to już za sobą jest hotel Hanza „przekazując” na ten cel 55 z 60 hotelowych pokoi.
Powody takiej sytuacji mogą być dwa. Po pierwsze, jak najdłuższa zwłoka w celu wynegocjowania jak najlepszych stawek. Po drugie, obawa przed ryzykiem. Chodzi o ewentualne zrywanie rezerwacji przez UEFA. W wynajętych na potrzeby mistrzostw hotelach mają mieszkać VIP-y (tzw. UEFA Family), najbogatsi kibice ("goście korporacyjni", którzy za kilka tysięcy euro otrzymają nie tylko miejsce w luksusowym hotelu i bilety na mecz, ale też "pakiet turystyczno-rozrywkowy"). W hotelach ma być również ulokowany personel techniczny UEFA.
- Jeśli w hotelu mieszkać miałaby UEFA Family, rezerwacja może być zerwana nawet dzień przed przyjazdem. Bez rekompensaty - żali się anonimowy hotelarz. - Umowy będziemy podpisywać, ryzykując, że przez trzy tygodnie hotel będzie stać pusty. Starwood Hotels&Resorts zapewnia jednak, że sieć jest zainteresowana wynajęciem hoteli na potrzeby mistrzostw. Nasza sieć, mówi Agnieszka Róg-Skrzyniarz ze Starwood’a - do której należy sześć hoteli w Polsce jest jak najbardziej zainteresowana podpisaniem takiej umowy. Impreza taka jak Euro 2012 to bardzo dobry sposób na promocję. Mamy zresztą zagraniczne doświadczenia w tym zakresie. Już teraz przygotowujemy strategię i zastanawiamy się, jak wykorzystać organizację przez Polskę Euro 2012 po zakończeniu tej imprezy. Piłkarskie mistrzostwa to świetna pozycja wyjściowa do wypromowania się.
Źródło: Polska Dziennik Bałtycki – 24.04.2009 r.
|