Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Turystyka biznesowa w Polsce? Organizacja...

Aktualności hotelarskie z kraju


Turystyka biznesowa w Polsce? Organizacja konferencji to dobry biznes


Dodano: 2009-04-30

Drukuj

Wyślij


O tym, że warto inwestować w profesjonalną infrastrukturę konferencyjną przesądza jej opłacalność. Światowa wartość tego rynku to 100 mld dolarów, co przy udziale Polski wynoszącym zaledwie 200 mln jest wręcz zaproszeniem do jej rozwijania – czytamy w dzienniku Rzeczpospolita.

Jedną z zalet tej najbardziej dochodowej gałęzi przemysłu hotelarskiego jest to, że nie ma tu sezonowości. Konferencje i kongresy mogą się odbywać w każdej, nawet najmniej atrakcyjnej porze roku.

Jednym z celów „Marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2008 – 2015”, opracowanej przez Polską Organizację Turystyczną, jest właśnie promowanie służbowych podróży, których celem mają być polskie miasta.

Z roku na rok przybywa jednak profesjonalnych obiektów, które są w stanie pomieścić coraz większe grupy. W Warszawie każdy wysokiej klasy hotel ma nowoczesne sale dla kilkuset osób.

Jednak pomimo faktu, że Polska ma fantastyczną infrastrukturę konferencyjną, nadal jest małym graczem na europejskiej scenie. Warszawie brakuje centrum konferencyjnego na ponad 5 tys. uczestników, na poziomie tych znajdujących się w Wiedniu, Barcelonie, Amsterdamie czy Sztokholmie – uważa Paweł Mirski, menedżer ds. PR Hiltona dysponującego największą sala konferencyjną w mieście.

Pod koniec ubiegłego roku swoje centrum targowo-kongresowe uruchomiła firma Międzynarodowe Targi Polska. Powierzchnia obiektu to 10 tys. mkw., a sale konferencyjne mogą pomieścić 200 osób. – Kiedy w hali nie obywa się żadna impreza targowa, organizujemy konferencje dla kilku tysięcy osób. W Warszawie jest wiele miejsc, w których organizuje się przeróżne seminaria, ale konferencję, w której może wziąć udział 5 tys. osób, można zorganizować tylko w naszym centrum – mówi Artur Szuba z MTP.

W perspektywie najbliższych trzech lat planowana jest rozbudowa Centrum MTP. Po zakończeniu budowy w jego skład wchodzić będzie ponad 30 tys. mkw., w tym 8 tys. mkw. biur i sal konferencyjnych oraz hotel.

W fazie rozbudowy jest natomiast centrum Expo XXI. Można tutaj bez trudu zorganizować kongres na kilka tysięcy osób oraz towarzyszącą mu wystawę. Wciąż będzie jeszcze miejsce na catering i rejestrację – mówi Żaneta Barus, dyrektor zarządzająca Expo XXI.

Ważne miejsce na polskiej mapie konferencji zajmuje także Wrocław. Na Dolnym Śląsku bogatą infrastrukturę konferencyjną znaleźć można nie tylko w licznych wrocławskich hotelach, ale także w okolicznych miastach. W legnickim hotelu Qubus działa jedno z największych centrów w regionie. Można tu zorganizować kongres na 1 tys. osób. Z kolei w oddalonym o 55 km od Wrocławia ośrodku Krzyżowa wybudowano 16 sal, z których największa przewidziana jest na 350 osób.

Inne regiony Polski nie zamierzają rezygnować z tak ciekawej części rynku. Centra konferencyjne powstają więc nie tylko przy sieciowych hotelach. Za kilka lat szkolenia i kongresy mają zawitać do zabytkowego pałacu w wielkopolskim Biedrusku. Mocne wejście w ten segment rynku planuje także Śląsk, gdzie wkrótce przy Urzędzie Miasta Katowice ma powstać Convention Bureau odpowiadające za organizację kongresów i konferencji w mieście. Przy katowickim Spodku powstanie międzynarodowe centrum kongresowe. Ma ono zostać oddane do użytku w 2013 r.

Również w Małopolsce znaleźć można ciekawe obiekty konferencyjne. Duże sympozjum można zorganizować m.in. w Kopalni Soli w Wieliczce

Według ekspertów wystarczy jedna dobra kampania promująca kraj jako miejsce biznesowych spotkań, by na stałe zagościł on w kalendarzach światowych organizatorów konferencji. Drugą kluczową sprawą jest też takie przygotowywanie centrów biznesowych, by były one jak najbardziej nietypowe. Wtedy firma mająca wybór między nudnym i drogim hotelem w Wiedniu a znacznie tańszym pałacem w Polsce, gdzie po szkoleniu można pojeździć konno, zdecyduje się na bardziej rozbudowaną ofertę.

Źródło: Rzeczpospolita – 30.04.2009 r.


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji