Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Sektor gastronomiczny – jak motywować...

Aktualności hotelarskie z kraju


Sektor gastronomiczny – jak motywować swoich pracowników


Dodano: 2009-04-28

Drukuj

Wyślij


Akcja edukacyjna „Sukces w czasach kryzysu”, prowadzona przez specjalizującą się w branży gastronomicznej angielską firmę konsultingową Pasiony Group, ma pomóc firmom z sektora przetrwać recesję i odnotować pozytywne wyniki. Zapotrzebowanie na tego typu działania zasygnalizowane zostało przez uczestników seminariów, prowadzonych przez Pasiony Group podczas targów EuroGastro 2009. Tematykę kontynuuje zestaw wskazówek dotyczących motywowania pracowników, kierowany do menadżerów odpowiedzialnych w firmach gastronomicznych za ten aspekt działalności.

Pracę motywują nie tylko pieniądze. Wynagrodzenie ma oczywiście duże znaczenie, ale nie jest jedynym powodem, który sprawia, że kadra przychodzi każdego dnia do pracy.

Można także stwierdzić, że to menadżerowie są dużo bardziej zainteresowani organizacją działań motywacyjnych, ponieważ znaczna część podlegających im pracowników ma regularny kontakt z klientami. A to oznacza, że ich osobiste nastawienie i podejście ma istotne znaczenie dla powodzenia firmy gastronomicznej.

Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający firmy Pasiony Group, stwierdza, że to właśnie menadżerowie lub szef firmy muszą być źródłem motywacji, i to nie tylko bazującej na finansowych premiach. Czasem słowa „dobra robota” skierowane pod adresem pracowników mogą być bardziej skuteczne.

Kadra musi również odczuwać, że jej opinie i sugestie są cenione. Badania przeprowadzone przez Pasiony Group w ubiegłym roku wśród pracowników restauracji, mające zidentyfikować sposoby na lepszą i łatwiejszą pracę, wykazały, że ponad 90 proc. respondentów zasygnalizowało jedną, małą potrzebę - odtwarzacz CD lub radio w kuchni. Dzięki temu urządzeniu mogliby stworzyć milszą, bardziej pozytywną atmosferę w miejscu swojej pracy. Po realizacji prośby okazało się, że restauracje notujące słabe wyniki finansowe, w ciągu 12 miesięcy podwoiły swoje zyski.

Na podstawie rynkowych obserwacji, Pasiony Group zidentyfikował pięć najważniejszych zasad dotyczących motywacji i wspierania pracowników:

1. Komunikacja

Konieczne są regularne spotkania z pracownikami, szczególnie takie, które wszystkim umożliwiają wyrażanie swoich racjonalnych opinii, wniosków i obaw. Wspiera to poczucie przynależności i wspiera lojalność kadry, która coraz bardziej staje się częścią jednej rodziny.

2. Dobrze zorganizowany system nagradzania

Umiejętność identyfikacji i nagradzania wyróżniających się pracowników, bez względu na zajmowane przez nich stanowiska, to podstawa.

3. Kultura pracy i otoczenie

Istotą wnętrza każdego przedsiębiorstwa powinna być wzajemna troska i dobra atmosfera. Praca w jednej firmie i odpowiedzialność przed inwestorami, udziałowcami oraz innymi instytucjami, nie musi oznaczać, że przestaniemy zauważać, kim jesteśmy i koncentrować się na utrzymywaniu wysokiego morale oraz zadowolenia wśród wszystkich zatrudnionych.

4. Zatrudnianie właściwych kandydatów i trening całej kadry w celu budowy pożądanych, biznesowych standardów firmy

W procesie rekrutacji i awansów, główny nacisk należy położyć na właściwą identyfikację osób,  odpowiednich do realizacji określonych wyzwań. Należy przewidzieć, jak kandydaci współpracować będą w ramach zespołu i swoich nowych obowiązków. Bezcelowa jest promocja pracowników, którzy doskonale sprawdzają się na obecnym stanowisku, natomiast na nowym zetkną się z zupełnie innymi wymaganiami. Inwestycja w szkolenia demonstruje naszym pracownikom, że doskonalenie to wzajemny proces, który pomaga im z dalszej karierze.

5. Dodatkowe korzyści pomagające zainteresować i utrzymać pracowników

Pracowników z pewnością zainteresują dodatkowe benefity takie, jak dostateczna liczba dni wolnych od pracy, możliwość korzystania z posiłków w lokalu, zniżki cenowe oraz inne dodatki motywacyjne.

Źródło: centrum prasowe ehotelarz.com – 28.04.2009 r.


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji