Sfinansowanie przygotowania inwestycji zapewnia firma reklamowa Amako, która planuje zarządzanie obiektem w przyszłości – informuje Gazeta Wyborcza.
Dziś majątek klubu wygląda marnie: boisko piłkarskie z niewielką trybuną, kryte korty tenisowe, mocno zaniedbany budynek klubowy (wysoki na 4 m) wraz z drewnianym barakiem drukarni (wzniesione metodami gospodarczymi jeszcze na początku lat 70.).
Zdaniem władz ratunkiem dla klubu ma być budowa wysokiego na 8,5 m hotelu zdolnego pomieścić 54 osoby (26 pokoi). Ma się przy nim znaleźć restauracja z kawiarnią, a także zaplecze sportowe, siłownia i spa. Łączna powierzchnia użytkowa planowanego budynku wyniesie prawie 2 tys. m kw.
48-hektarowy obszar Błoń od 2000 r. chroniony jest wpisem do rejestru zabytków. Może dlatego działająca w radzie miasta komisja architektury i urbanistyki negatywnie zaopiniowała projekt przygotowany w biurze MTWW Architekci. Nie kwestionowała jednak potrzeb związanych z przebudową. Istotne zastrzeżenia wzbudził tylko projekt budowy na Błoniach hotelu o sporej kubaturze. Mimo nich władze dzielnicy zagłosowały „za” projektem.
Przeciwnicy inwestycji wskazują m.in. na brak odpowiedniej infrastruktury komunikacyjnej.
- Niewielki hotel to dziś standard w tego typu obiektach - mówi Robert Parys, prezes KS Zwierzynieckiego. Twierdzi, że projekt przedstawiony radnym to na razie tylko wstępna koncepcja, a ostateczny kształt zależy przede wszystkim od konserwatora zabytków.
Pieniądze na inwestycję wykłada nie klub, ale firma Amako. To firma reklamowa, która współpracuje z KS Zwierzynieckim od blisko pięciu lat, prowadzi także kampanię reklamową win marki Kondrat, współpracuje też z NFZ, deweloperami, firmami budowlanymi. Amako liczy, że w przyszłości będzie mogła prowadzić to przedsięwzięcie w charakterze reklamowym, a może nawet nim zarządzać.
Źródło: Gazeta Wyborcza – 21.05.2009 r.
|