Nie chcesz przewozić wszystkich rzeczy do nowego lokum? Przechowaj je w wynajętych schowkach. W Warszawie przy ul. Ostródzkiej w listopadzie rusza budowa drugiego w stolicy "Hotelu dla twoich rzeczy"
Pierwszy w Polsce hotel bagażowy został otwarty w marcu tego roku na warszawskim Okęciu. Obiekt cieszy się uznaniem klientów, którzy mogą tu przechowywać np. meble, dywany, dokumenty.
Inwestor, spółka City Self-Storage (grupa Selvaag) planuje w Polsce stawiać kolejne hotele bagażowe. Drugi, trzypiętrowy o powierzchni magazynowej ok. 4 tys. mkw., stanie w okolicach Trasy Toruńskiej, vis-a-vis Centrum Handlowego Targówek. Budowa ma ruszyć w listopadzie, a jej ukończenie inwestor przewidział na lipiec 2007 roku.
- Będzie tam można, podobnie jak w magazynach na Okęciu, przechowywać przedmioty, które nie mieszczą się w domu, garażu, piwnicy czy biurze - informuje Sylwester Puczen z firmy reprezentującej przedsięwzięcie. - Firmy zaś mogą przechowywać archiwa lub stworzyć podręczny skład na materiały, ponieważ dostęp do magazynu jest 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, a system zabezpieczeń zapewnia całkowitą ochronę mienia - podkreśla Puczen.
- Warszawiakom ciągle brakuje przestrzeni do przechowywania zgromadzonych przedmiotów, dlatego łatwy w obsłudze, oświetlony magazyn jest idealnym rozwiązaniem, nawet jeśli chcemy przetrzymać cenne przedmioty - dodaje Marzenna Tusza, dyrektor generalny City Self-Storage.
Za ile i na ile można wynajmować powierzchnie w istniejącym już hotelu na Okęciu?
- Cena uzależniona jest od różnych czynników, m.in. od wielkości wynajmowanego pomieszczenia, jego usytuowania w budynku - wyjaśnia Sylwester Puczen. - Jako przykład mogę podać koszt wynajmu najmniejszego pomieszczenia o powierzchni 0,5 mkw. Wynosi on miesięcznie 65 zł netto + VAT. Na miejscu znajduje się sklep z materiałami do pakowania: m.in. kartony, folie, koce ochronne. Klient samodzielnie dobiera sobie niezbędne materiały i sam pakuje swoje rzeczy - wyjaśnia Sylwester Puczen. Dodaje, że za materiały do pakowania płaci się osobno. Kosztują od kilku do kilkunastu złotych. Magazyny w hotelu na Okęciu można wynajmować najkrócej na tydzień.
Przechowywaniem majątku zajmują się także niektóre firmy przeprowadzkowe. - Dobra profesjonalna firma, rekomendowana przez Polskie Stowarzyszenie Przeprowadzkowe, zapewnia również możliwość czasowego zmagazynowania mienia, jeżeli taki problem się pojawi, gdy na przykład trzeba opuścić mieszkanie dotychczasowe, a do nowego mamy wstęp dopiero za dwa dni - mówi Andrzej Poradzki z PSP.
Źródło: Gazeta Wyborcza – 16.10.2006 r.
|