|
Hotel Geovita w Mrzeżynie
|
Geovita sp. z o.o. za 7 miesięcy 2010 roku działalności osiągnęła przychody ze sprzedaży usług w wysokości 20.757 tys. zł. Sprzedaż za 7 miesięcy 2010 roku znacząco wzrosła w stosunku do roku ubiegłego o 29,48%. Wartościowo wzrost ten wyniósł 4.726 tys. zł. Na wzrost sprzedaży istotny wpływ miała umowa o zarządzanie Hotelami Orient w Krakowie należącymi do PNiG Sp. z o.o. w Krakowie.
Wynik na sprzedaży wyniósł 396 tys. zł. W Spółce sprzedaż noclegów jest zbliżona do ilości osiągniętej w roku ubiegłym.
Średnia cena netto noclegu w podstawowych Obiektach Spółki za 7 miesięcy br. jest wyższa w porównaniu do osiąganej w roku ubiegłym o 3,53%.
Wskaźnik obłożenia za 7 miesięcy jest nieznacznie niższy od osiągniętego w 2009 roku, w tym samym okresie. Jednym z powodów osiągnięcia niższego wskaźnika jest pozyskanie 192 miejsc hotelowych po rozbudowie Centrum Zdrowia Urody i Rekreacji Geovita w Dźwirzynie, które ze względu na nadmorskie położenie nie są w pełni wykorzystywane przed sezonem letnim. Ze względu na rozbudowę Obiektu w Dźwirzynie, w statystyce za 2009 rok do lipca, miejsca te nie były wykazywane jako dostępne. Trwająca niepewność na rynku usług świadczonych przez Spółkę (w tym szkoleń i konferencji oraz pobytów indywidualnych), żałoba po katastrofie w Smoleńsku oraz powódź w maju i czerwcu znacząco wpłynęła na osiągnięty poziom sprzedaży usług realizowanych przez Spółkę (w tym rezygnacja z już zakontraktowanych usług). Spadek sprzedaży spowodowany tymi czynnikami oceniam na 7-10%.
Źródło: Geovita – 25.08.2010 r. |