|
(fot. konferencje.pl)
|
Bezprawne gwiazdki, nazwy wprowadzające w błąd czy świadczenie usług w niezgłoszonych do ewidencji obiektach – takie wykroczenia stwierdziła szczecińska Inspekcja Handlowa po kontroli przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie w Zachodniopomorskiem – czytamy w Kurierze Szczecińskim.
Kontrole przeprowadzono w okresie maj-sierpień w 11 obiektach świadczących usługi hotelarskie, m.in. w Świnoujściu, Międzyzdrojach, Wolinie, Choszcznie. Sprawdzano legalność i rzetelność prowadzenia działalności gospodarczej (wpis do ewidencji) oraz przestrzeganie przepisów ustaw - o usługach turystycznych i o cenach. Wszędzie stwierdzono nieprawidłowości.
Aż w ośmiu obiektach świadczono usługi hotelarskie, używając nazwy rodzajowej lub kategorii bez stosownych decyzji (np. hotel, motel). Nazwy rodzajowe stosowano także na ulotkach reklamowych, stronach internetowych i wizytówkach. Przedsiębiorca ze Świnoujścia w przypadku dwóch swoich obiektów stosował nazwę Hotel, mimo że zgodnie z zaszeregowaniem jeden był hotelem 1-gwiazdkowym a drugi domem kuracyjnym (zgłoszony do ewidencji innych obiektów). Z kolei w Międzyzdrojach właściciel miał decyzję na hotel trzygwiazdkowy, ale na drzwiach wejściowych, w wydawnictwach reklamowych czy na stronie internetowej pokazywał cztery gwiazdki. Przedsiębiorcy ze Świnoujścia i Choszczna stosowali (na budynkach, wizytówkach, w reklamie i internecie) oznaczenia, np. hotelik, które mogą wprowadzić klienta w błąd co do rodzaju tego obiektu.
Pięciokrotnie natrafiono również na usługi świadczone bez zgłoszenia do ewidencji innych obiektów hotelarskich.
Inspekcja Handlowa za te wykroczenia nałożyła 11 mandatów karnych o łącznej wartości 2850 zł.
Źródło: Kurier Szczeciński – 1.09.2010 r.
|