Marriott International Inc na pierwszym spotkaniu
poza terytorium Stanów Zjednoczonych, powiadomił inwestorów i analityków giełdy
papierów wartościowych w Paryżu, że firma przewiduje zwiększenie ilości swoich
pokoi hotelowych na terenie poza Ameryką Północną do końca roku 2009 o ponad 30%.
Firma zakomunikowała, że oczekuje również osłabienia wpływów przypadających na
akcję (EPS) do poziomu w przybliżeniu od 2,45$ do 3,20$ do końca 2009 roku, z
wyłączeniem dochodów z syntetycznych paliw, zakładając wzrost wskaźnika RevPar o
9 do 10 procent w 2006 r. i składany średnioroczny wzrost stawek za pokoje od 4
do 8% w latach 2007 do 2009 r.
Na spotkaniu poświęconym możliwościom rozwoju
hotelowego na całym świecie, firma przedyskutowała jednostkowe przewidywania
wzrostu wg podziału geograficznego. W Ameryce Północnej, Marriott planuje
wzrost pokoi pomiędzy 58.000
a 69.000 do 2009 roku, spowodowany przez przekształcenia
oraz budowę całkowicie nowych wybranych obiektów hotelarskich. W regionach
Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki firma zamierza zwiększyć ogólną bazę pokoi
hotelowych o 12.000 do 14.000 pokoi, osiągając ogólną liczbę wahającą się
pomiędzy 60.000 a
62.000 w okresie do końca roku 2009. Wzrost bazy pokoi hotelowych Marriotta w
Azji, przewiduje się w granicach pomiędzy 11.000 a 12.000 pokoi,
przy czym jedna czwarta tego wzrostu przypadnie na firmę Ritz-Carlton. Na
Karaibach i w Ameryce Łacińskiej Marriott planuje dodać do swojej bazy od 4.000
do 5.000 pokoi do końca roku 2009.
Firma ogłosiła swoją ekspansję międzynarodową
jako jeden z fundamentów swojej strategii. Wraz ze swoim mniejszym niż 1% udziałem
w rynku poza Stanami Zjednoczonymi, Marriott uruchomił swój globalny aparat
rozwojowy, sprawdzony model biznesowy, zarządzania i polityki franczyzowej,
które powinny napędzać procesy znaczącego rozwoju firmy. Do 60% dodatkowych
obiektów dla firmowych marek dysponujących pełnym serwisem, spodziewanych jest
z tytułu otwierania nowych obiektów, poza terenem Stanów Zjednoczonych i
Kanady. Zamierzony wysiłek optymalizacji struktury kapitałowej Marriotta, wraz
z silnym przepływem gotówki w działalności operacyjnej i obrotem kapitałowym,
powinny wpłynąć na znaczący wzrost, jak również na agresywne wtórne wykupy
giełdowe. Od początku roku do 16 października 2006 firma wykupiła 31,8 mln akcji
z portfela akcji zwykłych kosztem 1,1 mld $. Plan firmy zakłada dokonanie
wykupu akcji, w granicach pomiędzy 1,25$ a 1,5 mld $ na rok, w latach pomiędzy 2007 a 2009. Przewiduje się,
że zwrot z zainwestowanego kapitału w 2006 r. przekroczy 20% w związku z
wcześniejszymi przewidywaniami, wskazującymi na wzrost tego wskaźnika z kwoty
od połowy ponad 20% wzrostu do wartości zbliżających się do granicy 30%, w
końcu roku 2009.
J.W. Marriott, Jr., prezes i dyrektor generalny
Marriott International, powiedział, że tempo wzrostu globalnej ekspansji
ekonomicznej będzie powiązane z najwybitniejszą kulturą obsługi i rozwijającymi
się firmowymi kanałami dystrybucji, aby stworzyć nowe, potężne możliwości
rozwoju. „Przemysł hotelarski jest biznesem globalnym. Dominują w nim trzy podstawowe
czynniki: globalny poziom zamożności społeczeństw, demografia i handel”
powiedział Marriott. Zauważył, że trzy miliardy ludzi – połowa światowej
populacji – włączyło się do globalnej ekonomii w ostatnich 15 latach, wraz z
upadkiem Muru Berlińskiego i większym ekonomicznym wzrostem w Azji i na Bliskim
Wschodzie i że blisko jedna czwarta spośród nich, zaczęła podróżować.
Powiedział, że firma powinna skorzystać z wielkich zmian demograficznych,
takich jak gwałtowny rozwój klasy średniej w Indiach – o wielkości takiej, jak
cała ludność Stanów Zjednoczonych – i początku podróżowania milionów
Chińczyków, pomimo tego, że Marriott kontynuuje swój gwałtowny rozwój na
terenie Chin.
Marriott zauważył, że światowej klasy kultura
korporacyjna Marriotta nie jest łatwa do naśladowania, w związku z czym w
dalszym ciągu będzie wyprzedzała pod względem jakości, swoich konkurentów.
„Lojalność klientów jest napędzana przez silną kulturę korporacyjną. Obsługa
stanowi o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku zmierzamy, natomiast przebywanie
na szczycie w zakresie obsługi w rozwijającej się globalnej ekonomii usług,
jest miejscem zaszczytnym” powiedział.
Marriott wskazał również na 78 milionów
przedstawicieli wyżu demograficznego w Stanach Zjednoczonych, dysponujących
zakumulowanym majątkiem osobistym w wysokości 9 trylionów dol. przeznaczonym na
zaspokajanie własnych potrzeb, którzy przyciągani są mieszanką technologii,
stylu i wrażeń, tak jak Generation X (Pokolenie Końca Wieku). Wspomniał również
o upodobaniu wśród grup wiekowych Marriott International, do stworzonych w
pokojach, w tym systemie hotelowym, warunków przypominających i łudząco
podobnych do zamieszkiwania w domu rodzinnym, jak również do rewolucyjnych
nowych przestrzeni w wybranych hotelach o pełnym zakresie usług,
wprowadzających innowacyjne technologie i kreatywną architekturę oraz
wyposażenie wnętrz, umożliwiające gościom pracę, zabawę i wypoczynek. „Obecnie
nie ma już dużej luki międzypokoleniowej, jest za to jedno wielkie pokolenie
turystów” - powiedział.
Firma sprecyzowała swoje plany otwarcia 50 nowych
hoteli Courtyard w Europie. W rzeczywistości Marriott International otworzył właśnie
swój europejski prototyp dla marki Courtyard w Colombes we Francji, w okolicach
Paryża.
William J. Shaw prezes i COO Marriott
International powiedział „Courtyard to najszybciej rozwijająca się firmowa
marka i druga pod względem zyskowności marka hotelarska, po Marriott Hotels
& Resorts. Courtyard jest marką o wielkich globalnych możliwościach – w
Ameryce Północnej, Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej.
„Obecnie w naszej firmie funkcjonuje 67 obiektów
Courtyard poza Ameryką Północną i od chwili obecnej, do końca 2009 roku,
ekspansja tej marki powinna prawie podwoić liczbę obiektów, na tych rynkach.”
Dodał również, że firma przewiduje zwiększenie tego typu obiektów w samej tylko
Ameryce Północnej o 130, w tym samym okresie czasu.
Źródło: Marriott International Inc.
|