Biuro podró¿y Orbis z³o¿y³o wniosek o og³oszenie upad³o¶ci - poda³ zarz±d spó³ki.
Strona internetowa biura nie dzia³a. Jest na niej jedynie komunikat zarz±du, w którym "z przykro¶ci± poinformowano", ¿e wniosek o og³oszenie upad³o¶ci spó³ki zosta³ ju¿ z³o¿ony w s±dzie.
Poza granicami kraju jest 1064 klientów Orbisu, g³ównie w Grecji, Turcji i Hiszpanii. Spó³ka zapewnia, ¿e klienci s± bezpieczni, bo Orbis ma gwarancjê ubezpieczeniow± na kwotê ponad 6 mln z³.
To kolejna spó³ka z bran¿y turystycznej, która bankrutuje w tym sezonie. Kilka tygodni temu upad³o biuro Selectours.
Tre¶æ o¶wiadczenia zarz±du spó³ki:
Szanowni Pañstwo!
Zarz±d PBP Orbis Sp. z o.o. z przykro¶ci± informuje, i¿ w dniu 28.09.2010 r. skierowa³ do S±du Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydzia³u Gospodarczego ds. Upad³o¶ciowych i Naprawczych, wniosek o og³oszenie upad³o¶ci Spó³ki.
W zwi±zku z powy¿szym z dniem 29.09.2010 r. zawieszona zostaje wszelka dzia³alno¶æ operacyjna Spó³ki, za¶ wszystkie imprezy turystyczne zaplanowane w terminach pocz±wszy od 29.09.2010 r. zostaj± anulowane.
Pragniemy poinformowaæ, i¿ o fakcie z³o¿enia wniosku o og³oszenie upad³o¶ci Spó³ki poinformowany zosta³ Marsza³ek Województwa Mazowieckiego, który jako beneficjent gwarancji turystycznej nr M182138 (zobacz) o warto¶ci 6.036.041,00 z³otych, udzielonej przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeñ S.A., dotycz±cej pokrycia kosztów powrotu klientów do kraju, a tak¿e zwrotu wp³at wniesionych przez klientów, uruchomi przewidzian± w ustawie o turystyce procedurê.
Dochodzenie roszczeñ w ramach posiadanej przez Spó³kê gwarancji turystycznej odbêdzie siê na zasadach okre¶lonych przez Marsza³ka Województwa Mazowieckiego oraz SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeñ S.A.
Jednocze¶nie informujemy, ¿e wszystkie bilety zarezerwowane i wystawione do dnia 28.09.2010 w naszym biurze, z mocy prawa powinny byæ honorowane przez przewo¼ników.
W sytuacji dokonanej rezerwacji bez wystawienia i op³acenia biletu, prosimy o kontakt z biurem linii lotniczej lub przewo¼nika, bezpo¶rednio dokonuj±cych us³ugi przewozu, w celu ustalenia sposobu i mo¿liwo¶ci wykorzystania przedmiotowej rezerwacji.
W przypadku dokonanych przez PBP Orbis Sp. z o.o. rezerwacji hotelowych, mog± one nie byæ honorowane przez hotele. Podobna sytuacja mo¿e mieæ miejsce dla rezerwacji samochodów. W celu potwierdzenia statusu aktywnych rezerwacji hotelowych i samochodowych sugerujemy bezpo¶redni kontakt z hotelem lub wypo¿yczalni± samochodów.
Zarz±d PBP Orbis Sp. z o.o.
¬ród³o: Gazeta Wyborcza – 29.09.2010 r. |