Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Pomiary satysfakcji gości wśród 45 marek...

Aktualności hotelarskie ze świata


Pomiary satysfakcji gości wśród 45 marek hotelowych


Dodano: 2006-11-14

Drukuj

Wyślij


Steigenberger Hotels & Resorts, Radisson SAS Hotels & Resorts, Dorint Hotels & Resorts oraz Tulip Inns zajmują najwyższe lokaty w rankingu poziomu zadowolenia gości wśród czterech segmentów hotelowych.

Podczas gdy marki hotelowe w innych częściach świata adoptują otoczenie wolne od dymu papierosowego jako ostatnie swoje strategie marketingowe, znakomita większość europejskich gości hotelowych woli hotele, gdzie obowiązuje zakaz palenia tytoniu. Tak wynika z raportu sporządzonego przez J.D. Power and Associates „Indeks Poziomu Zadowolenia Europejskich Gości w 2006 roku”.

Opublikowane dane wykazują, że 70% gości hotelowych w Europie preferuje otoczenie, w którym obowiązuje zakaz palenia tytoniu, a które przekracza granice ich pokoju hotelowego, co jest wskaźnikiem nieco niższym niż w Ameryce Północnej, gdzie wynosi on 79%. Wymaganie zapewnienia przestrzeni wolnej od dymu tytoniowego waha się w granicach, od 57% wśród gości hotelowych w Hiszpanii, do najwyższego poziomu w Europie, który zanotowano w Szwecji i w Wielkiej Brytanii (76%).

„Jak zdążyliśmy do tej pory zaobserwować w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, środowiska hotelowe wolne od dymu tytoniowego, zaczynają zdobywać bardzo dużą popularność również w Europie, a marka hotelowa, która będzie liderem we wprowadzaniu takich zmian, zyska niezmiernie dużą przewagę w walce z konkurencją” - powiedziała Linda Hirneise z firmy J.D. Power and Associates. „Na przykład wcześniej w tym roku, we wszystkich obiektach Westin Hotels & Resorts w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i na Karaibach wprowadzono w życie politykę stosowania 100-procentowego zakazu palenia papierosów w pokojach gościnnych i miejscach publicznych. Ponadto, we wrześniu podobne obostrzenia wprowadził Marriott International, Inc. we wszystkich swoich obiektach w Stanach i w Kanadzie. Jest tylko kwestią czasu, kiedy ten trend dotrze w pełni do rynków europejskich.”

Pośród 37 możliwych udogodnień i rodzajów usług, bezpłatne śniadanie jest jedną z zalet najbardziej liczących się wśród gości w hotelach we Francji, Niemczech, Włoszech i Szwecji. W Wielkiej Brytanii bezpłatne śniadanie zajmuje drugą pozycję po ekspresie do kawy/herbaty. Dostęp do szybkiego Internetu jest również oceniany jako ‘konieczność’, zdaniem europejskich gości hotelowych. Jednakże dostęp do źródeł szybkiego Internetu może nie być wystarczający w niedalekiej przyszłości, ponieważ goście z segmentów: luksusowy, wyższej i średniej klasy, uznają za ‘konieczność’ zapewnienie bezprzewodowego dostępu do Internetu.

Obecnie, badanie w drugim roku mierzy ogólny poziom zadowolenia europejskich gości hotelowych, w siedmiu kategoriach:

  1. rezerwacje,
  2. zameldowanie / wymeldowanie,
  3. pokój gościnny,
  4. gastronomia,
  5. obsługa hotelowa,
  6. udogodnienia hotelowe,
  7. koszty i opłaty.

Badaniu poddanych zostało czterdzieści pięć hotelowych marek, zgrupowanych w czterech segmentach rankingowych: luksusowe, wyższej klasy, średniej klasy i ekonomiczne. Mimo tego, że poziom zadowolenia gości w hotelach luksusowych był mierzony w niniejszym badaniu, to nie ma oficjalnego rankingu hoteli w tym segmencie ze względu na to, że niewystarczająca była próbka poddana badaniu.

Hotele luksusowe

Najwyżej w rankingu hoteli luksusowych uplasował się Steigenberger Hotels & Resorts, otrzymując najwyższe noty od gości we wszystkich siedmiu kategoriach, biorąc pod uwagę poziom zadowolenia gości. Następne miejsce za Steigenbergerem, zajął Sheraton/Arabella Sheraton, a trzecie miejsce przypadło w tym segmencie dla Hilton Hotels.

Hotele wyższej klasy

Pośród marek hotelowych wyższej klasy, najwyższe miejsce pod względem poziomu zadowolenia gości, zajął Radisson SAS Hotels & Resorts. Radisson otrzymał najwyższe noty w następujących kategoriach: zameldowanie/wymeldowanie, pokój gościnny, obsługa hotelowa oraz koszty i opłaty. Za Radisson SAS Hotels & Resorts, plasują się odpowiednio: Courtyard i Copthorne Hotels.

Hotele średniej klasy z pełnym zakresem usług

Przy najwyższych ocenach uzyskanych w kategoriach: rezerwacje, zameldowanie / wymeldowanie, gastronomia, hotelowe udogodnienia i pokój hotelowy, pierwsze miejsce na liście rankingowej zajął Dorint Hotels & Resorts wśród hoteli średniej klasy z pełnym zakresem usług. Drugie i trzecie miejsca zajęły w tym segmencie odpowiednio: Express by Holiday Inn i Scandic Hotels

Hotele ekonomiczne

W segmencie ekonomicznym najwyżej sklasyfikowano Tulip Inns z najwyższymi notami w kategoriach: udogodnień hotelowych, pokoi gościnnych, zameldowania/wymeldowania oraz gastronomii. Drugie miejsce zajął Premier Travel Inn, który szczególnie dobrze poradził sobie w kategoriach: rezerwacji oraz kosztów i opłat.

Badanie wykazało również, że obecnie prawie 50% gości dokonuje swoich rezerwacji pokoi hotelowych za pomocą Internetu, podczas gdy w 2005 r. wielkość ta wynosiła 34%. Niezależne firmy internetowe, jak Expedia i Hotels.com nieprzerwanie ustępują miejsca na rynku, stronom internetowym marek hotelowych jako, że hotelowi goście podwoili dokonywanie rezerwacji poprzez internetowe strony hotelowe.

„Dokonywanie rezerwacji w sieci zyskało na znaczeniu ponieważ okazało się ono być poważnym udogodnieniem dla gości hotelowych w Europie” powiedziała Hirneise. „Byliśmy świadkami podobnego zjawiska na rynku hotelowym w Ameryce Północnej, gdzie stopa rezerwacji dokonywanych w Internecie, ciągle rośnie od 2003 r.”

Opracowanie Indeksu Poziomu Zadowolenia Europejskich Gości Hotelowych w 2006 r., zostało oparte na odpowiedziach udzielonych przez 12.090 gości, którzy przebywali w hotelach w Europie w okresie pomiędzy czerwcem a wrześniem 2006.

b-ob


Komentarze:

Sieć delikatesów Fauchon otworzy swój pierwszy hotel w Paryżu ...więcej»

Rotana podpisuje umowy na zarządzanie hotelami w Dubaju i Sarajewie ...więcej»

Radisson Blu melduje się w belgijskiej Brugii – Wenecji Północy ...więcej»

Bless Collection Hotels - nowa marka hiszpańskiej Palladium Hotel Group ...więcej»

Radisson Collection wita w swoim portfelu historyczny gruziński obiekt w Tsinandali ...więcej»

Jak perfekcyjnie przygotować łóżko – Konkurs housekeepingu 2011 na słanie łóżek ...więcej»

Szanghaj wita pierwszy hotel kapsułowy ...więcej»

Szwajcarskie szkoły hotelarskie najlepsze na świecie ...więcej»

Nazistowski hotel zamieni się luksusowy hotel ...więcej»

Najdroższy hotel na świecie znajduje się na Seszelach ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji