|
Spotkania UE będą odbywać się m.in. w hotelu InterContinental
|
Podczas polskiej prezydencji miejscami w hotelach dla ponad 26 tys. uczestników spotkań i konferencji zajmie się profesjonalna firma. Koszt obsługi wraz z cenę pokoi dla części delegacji to ponad 7 mln złotych – donosi PAP.
Przez sześć miesięcy polskiego przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej, celem zapewnienia gościom sprawnej obsługi hotelowej MSZ wyłoniło w przetargu prywatną firmę, która ma się tym zająć. "Każdy kraj sprawujący prezydencję ma za zadanie zapewnienie pokoi hotelowych zarówno dla delegacji zagranicznych przyjeżdżających na spotkania oraz dla osób te spotkania obsługujących" - powiedziała zastępca dyrektora Departamentu Koordynacji Przygotowań i Obsługi Przewodnictwa Polski w Radzie UE Justyna Sołtyk.
Ponad 26 tys. miejsc hotelowych zarezerwowano zarówno w tych miastach, w których mają odbywać się m.in. główne spotkania - w Sopocie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Warszawie oraz tam, gdzie planowane są rozmowy niższego szczebla i imprezy towarzyszące, np. w Bydgoszczy, Katowicach, Lublinie, Szczecinie.
Na spotkania tzw. ministerialne w stolicy mają być przeznaczone hotele najwyższej klasy jak Hyatt, Sofitel Victoria, Sheraton, InterContinental. Z kolei urzędnicy będą mieli do dyspozycji hotele trzy- i czterogwiazdkowe. "Wartość umowy podpisanej ze wspomnianą firmą to ponad 7 mln 171 tys. zł. Jest to kwota za usługę polegającą na rezerwacji ponad 26 tys. miejsc hotelowych, ich zarządzaniu, ale także koszt pokoi hotelowych na spotkania organizowane centralnie" - powiedziała Sołtyk.
Źródło: PAP – 15.02.2011 r. |