MKG Consulting prezentuje dane z programu,
który śledzi dzienne wyniki hoteli – Hotelcompset(R). Listopad 2006 potwierdza, że interes we
francuskim przemyśle hotelarskim nabiera rozpędu z RevPAR wyższym o 7,9% we
wszystkich kategoriach hoteli.
W pierwszych jedenastu miesiącach roku RevPAR
wzrósł o 6,5%. Wzrost ten następował przez cały 2006 rok, który powinien się zamknąć
najwyższym RevPAR od 2000 roku.
Zgodnie z oczekiwaniami MKG Consulting pozytywny cykl hotelowy, który rozpoczął
się 2 lata temu i jest wciąż kontynuowany, charakteryzuje się w 2006 r.
silniejszym wzrostem średnich dziennych cen we wszystkich kategoriach. Co
więcej segment hoteli czterogwiazdkowych korzysta z silnego wzrostu obłożenia.
Kontynuowany
silny wzrost w listopadzie 2006
Wstępne wyniki z dziennych statystyk hoteli zaobserwowane
przez MKG Consulting na listopad 2006 wykazały wzrost w RevPAR na poziomie 7,9%
we wszystkich kategoriach, głównie dzięki obłożeniu, które poprawiło się o 1,6
punkta oraz wzrostowi średniej ceny o 5,3%. Wyniki te poprawiały się z roku na
rok w rezultacie wzrostu noclegów wśród klientów biznesowych i turystycznych.
- Pierwszy kwartał zakończył się wzrostem na poziomie 2,6% w RevPAR w stosunku do
pierwszego kwartału 2005 – poprawna nabierała rozpędu z pierwszego kwartału na
kolejne.
- W drugim kwartale osiągnięto wzrost dzięki ważnym wydarzeniom: Air Show w
Bourget w czerwcu 2006, Światowy Kongres Kardiologii i finały Champions League
przyczyniły się do wyjątkowych rezultatów w tych miesiącach 2006.
- W trzecim kwartale, wyniki dla takich
okresów szczytowych jak 14 lipiec czy 15 sierpień w Paryżu stały na doskonałym
poziomie: +13,3% dla RevPAR w weekend 14 lipca i +9,7% dla weekendu 15
sierpnia. Klienci wypoczynkowi obecni byli przez całe lato, mimo niepewnej
pogody.
- Wyniki w ostatnim kwartale potwierdzają
dobrą kondycję segmentu biznesowego. Razem z paryskim Motor Show październik
pokazał, że RevPAR wzrósł o 13,2%. Hotele odnotowały doskonałe wyniki: +20% w
Paryżu i Ile-de-France. Ale hotele na prowincji również informowały o dobrych
wynikach ogólnych: wzrost +6.8% w RevPAR.
Najlepsze
wyniki roczne od 2000 r.
Wyniki łańcuchów we Francji wg kategorii (m-ce 01-11
2006 r.)
Średnie dzienne ceny i RevPAR wyrażone w EURO
Listopad 2006 doskonale dostosowuje trend
zaobserwowany w ostatnich miesiącach. Wzrost w RevPAR osiągnął 6,5% w
pierwszych 11 miesiącach roku. Hotele wyższej klasy, których wyniki były
bardziej cykliczne niż w innych segmentach, doświadczyły znaczącego odbicia ze
wskaźnikami obłożenia większymi o 3,5 punktów. W tym segmencie obserwuje się
również, że silniejszy popyt pobudza wzrost średniej dziennej ceny, co nie było
przypadkiem na początku roku.
Te rezultaty dają możliwość odnotowania
jeszcze silniejszego wzrostu w RevPAR w całym roku 2006 niż w roku 2000 (kiedy
osiągnął +9,45).
Idąc zgodnie z prognozami MKG Consulting, cykl
hotelowy rozpoczęty 2 lata temu, charakteryzował się silniejszym wzrostem średnich
dziennych cen w 2006 r. To można wytłumaczyć poprzez korzystne zmiany w mixie
klientów, mający swój rezultat we wzroście osobonocy najważniejszego segmentu
klientów: klientów biznesowych i międzynarodowych. Co więcej, chociaż turyści
wakacyjni pokazali oznaki znużenia przez kilka lat – za co często obwinia się wzrost
destynacji konkurencyjnych w basenie Morza Śródziemnego – lato 2006 okazało się
całkiem dobre. Większy wzrost w RevPAR w
2006 r. daje optymistyczne perspektywy na 2007 r.
Źródło: MKG Consulting
|