Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Strzeż się przed nieuczciwymi hotelarzami zanim... | Aktualności hotelarskie z kraju
Strzeż się przed nieuczciwymi hotelarzami zanim wybierzesz wakacyjne lokum
|
Wakacyjny wypoczynek w Polsce (fot. biznes.interia.pl)
|
Wakacje to od zawsze czas konkurencyjnej walki o turystę. Czy jednak zawsze on na tym korzysta? Przekonajmy się jakie niebezpieczeństwa czyhają na nieświadomego wczasowicza – proponuje Dziennik Zachodni
W czasie wakacji liczba nieuczciwych przedsiębiorców wzrasta - mówi Katarzyna Kielar, rzecznik Inspekcji Handlowej w Katowicach, która w czasie wakacji kontroluje restauracje, sklepy i hotele. Najczęściej spotykanym uchybieniem w branży hotelowej jest pobieranie opłat za kategorię, do której daleko obiektom w których wykupione zostały noclegi
W 2010 roku IH skontrolowała 14 hoteli, a uchybienia były tylko w.... 13!!!. Jeżeli stwierdzimy, nie bójmy się tego powiedzieć, takie oszustwo w standardzie wyposażenia nie wahajmy się poinformować o tym urząd marszałkowski, który zajmuje się kategoryzowaniem standardów hoteli.
Często zdarza się tak, że gwiazdki przy nazwie hotelu to tylko ordynarny chwyt reklamowy. - Okazuje się, że nie każdy hotel, to hotel, a ilość gwiazdek to często tylko chwyt reklamowy - wyjaśnia Katarzyna Kielar. Każdy budynek, w którym wynajmujemy pokój do spania, aby nazywać się hotelem, motelem czy pensjonatem musi spełniać określone wymogi. Inne są standardy architektoniczne, jak i wyposażenie pokoi oraz łazienek.
Aby być w pełni świadomym, co powinno znajdować się w pokoju w czterogwiazdkowym hotelu najlepiej sprawdzić na stronach internetowych Ministerstwa Sportu i Turystyki (turystyka.gov.pl), a także u marszałka konkretnego województwa.
Źródło: Dziennik Zachodni - 15.06.2011
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |