Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Odpowiedzialności za mienie hotelowych gości nie... | Aktualności hotelarskie z kraju
Odpowiedzialności za mienie hotelowych gości nie da się uniknąć
|
Hotelowy sejf (fot. partsecurity.com.pl)
|
Podejmowane przez hotelarzy próby ograniczania lub wyłączania odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez ich klientów jest niezgodne z prawem – przypomina Gazeta Prawna
Mimo tworzenia wewnętrznych regulaminów wyłączających lub ograniczających odpowiedzialność hoteli za szkody w rzeczach stanowiących własność gości, wcale nie oznacza, że są one skuteczne w rozumieniu prawa. Prawo bowiem nakłada na prowadzących hotele czy pensjonaty obowiązek ponoszenia odpowiedzialności za rzeczy gości.
Prowadzący hotel musi przyjąć na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe i cenne przedmioty. Co ciekawe, odpowiedzialność obejmuje nie tylko przedmioty, które znajdują się w pokoju hotelowym, ale również te które znajdują się poza nim, jeżeli zostały powierzone prowadzącemu hotel albo umieszczone w miejscu przez niego wskazanym.
Odpowiedzialność prowadzącego hotel za rzeczy gościa tłumaczy się tym, że gość nie ma możliwości zapewnienia bezpieczeństwa swoich rzeczy, gdyż mają do nich dostęp pracownicy, a często także osoby trzecie. Hotele nie mają również prawa nie przyjąć rzeczy na przechowanie, z wyjątkiem rzeczy zagrażających bezpieczeństwu lub przekraczających wartością lub wielkością standard hotelu. Prowadzący hotel nie ponosi jednak odpowiedzialność za przedmioty wartościowe, jeżeli w pokoju jest sejf i turysta zdecydował o ich przechowywaniu w tym miejscu.
Źródło: Gazeta Prawna - 20.07.2011
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |