Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Wyniki Grupy Orbis za I półrocze 2011

Aktualności hotelarskie z kraju


Wyniki Grupy Orbis za I półrocze 2011


Dodano: 2011-08-24

Drukuj

Wyślij


„Grupa Hotelowa Orbis korzysta w dużym stopniu z ożywienia na rynku hotelarskim. Jak wskazują wyniki za pierwsze półrocze, na polskim rynku widoczna jest poprawa koniunktury, jednak wzrost nadal rozkłada się nierównomiernie na poszczególne miasta i regiony. Grupa przyspiesza realizację projektów inwestycyjnych zorientowanych wyłącznie na działalność hotelarską – obecnie w realizacji jest 500 nowych pokoi hotelowych.” – powiedział prezes Orbis S.A., Laurent Picheral, podsumowując wyniki I półrocza 2011.

Grupa Hotelowa Orbis efektywnie wykorzystała trend i zwiększyła swoje przychody o 3,1% w pierwszym półroczu oraz o 3,5% w drugim kwartale przy uwzględnieniu porównywalnego zakresu konsolidacji, co wskazuje na trend wzrostowy na rynku usług hotelarskich. Orbis zdołał również ograniczyć koszty, co przyniosło wymierne zyski w bieżącym półroczu: wynik operacyjny EBITDA wzrósł w I półroczu o 5,6% a w samym II kwartale o 8,1% w porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku.
Dzięki zwiększonemu saldu środków pieniężnych Orbis wznowił projekty inwestycyjne. Rozpoczęto budowę trzech hoteli: Etap i Ibis w Warszawie oraz Novotel w Łodzi. Te starannie zaplanowane inwestycje powiększą bazę hotelową Grupy w latach 2012-2013 o prawie 500 pokoi, z czego 330 pokoi w segmencie hoteli ekonomicznych. Potwierdza to strategię zwiększenia obecności Orbis na rynku hoteli 1- i 2-gwiazdkowych. Jednocześnie Grupa przyspieszyła proces optymalizacji istniejącej bazy hotelowej dokonując zbycia czterech hoteli o niestrategicznym znaczeniu w okresie od stycznia do czerwca.


Wyniki na poszczególnych rynkach pozostają zróżnicowane. W Warszawie hotele Grupy kontynuowały dwucyfrowe wzrosty wskaźników operacyjnych. Pierwsze półrocze roku 2011 przyniosło także zdecydowanie pozytywne rezultaty w Trójmieście, podczas gdy np. w Poznaniu, Katowicach i w wielu mniejszych miastach nie stwierdzono jeszcze oznak poprawy koniunktury. Trend dodatni utrzymywał się w segmencie konferencji i szkoleń (MICE), co było korzystne głównie dla hoteli Novotel; zaznacza się także wzrost liczby indywidualnych klientów biznesowych, zwłaszcza w hotelach funkcjonujących pod markami Mercure, ibis i Orbis.

Liderem wzrostu były hotele średniego i górnego segmentu rynku, dla których odnotowano optymistyczne zwiększenie wskaźnika RevPAR za okresy analogiczne: o 5,4% w pierwszym półroczu oraz o 6,5% w drugim kwartale. W kategorii hoteli ekonomicznych wystąpił stabilny wzrost RevPAR na poziomie 1,7%, co odzwierciedla efekt bazowy wynikający z relatywnie lepszych wyników w okresie dekoniunktury w latach 2009-10.

Sprzedaż wzrosła dzięki powodzeniu działań marketingowych: zimowym i wiosennym promocjom opartym na mechanizmie „Dłuższy pobyt, niższy rachunek” oraz czerwcowej akcji „Szalone ceny”. Tej ostatniej towarzyszyła efektywna kampania reklamowa online, dzięki czemu promocja wygenerowała o 1/3 wyższe przychody niż jej edycja z 2010 roku. Równolegle zwiększana była baza uczestników programu lojalnościowego A-Club, która w samym drugim kwartale wzrosła o 50 tys. i osiągnęła poziom 150 tys. klientów w Polsce.

W obszarze zarządzania zasobami ludzkimi pierwsze półrocze 2011 charakteryzowało się znacznym wzrostem liczby szkoleń dla pracowników Grupy Orbis, których celem było wspieranie strategii sprzedażowych i HR-owych, m.in. dla marki Novotel. W zakresie zarządzania różnorodnością (ang. diversity management) osiągnięty został bliski równowadze wynik 55% mężczyzn i 45% kobiet na stanowiskach dyrektorów hoteli. Dużą uwagę poświęcono zapewnieniu pracownikom czterech sprzedanych hoteli odpraw finansowych oraz pomocy w znalezieniu nowej pracy.

W związku z przyjętą przez Grupę strategią koncentracji na działalności hotelarskiej, przedsiębiorstwo Orbis Transport przeznaczone zostało do zbycia w latach 2011/12. W lecie zebrano oferty wstępne na części tego podmiotu zależnego, którego podstawowa działalność polega na wynajmie samochodów (rent-a-car) i zarządzaniu flotą pojazdów. Ponadto Orbis Transport oferuje usługi lokalnej komunikacji autobusowej w dwóch miastach. Przychody firmy w pierwszym półroczu 2011 r. były niższe głównie z powodu zbycia części przedsiębiorstwa, tzn. międzynarodowych przewozów autokarowych w czerwcu 2010 r. Przychody i zysk operacyjny EBITDA za analogiczny okres były niższe odpowiednio o 4,3% i 2,9%. Najlepsze wyniki uzyskał segment wynajmu samochodów, w którym sprzedaż wzrosła o 17%.

Grupa Orbis zdecydowanie zwiększyła saldo środków pieniężnych dzięki poprawie wyników operacyjnych oraz wpływom ze sprzedaży nieruchomości. Umożliwia to wcześniejszą całkowitą spłatę przez Orbis kredytu w wysokości 188,4 mln zł. Decyzja została podjęta w lipcu i zostanie zrealizowana w sierpniu 2011 roku, co pozwoli na zmniejszenie kosztów finansowych. Jednocześnie Orbis pozyskał elastyczny, średnioterminowy kredyt odnawialny w kwocie 100 mln zł. Ma on służyć do przejściowego finansowania trwających inwestycji i potrzeb operacyjnych Grupy, w tym budowy hoteli ekonomicznych. Prognoza zysku operacyjnego EBITDA dla Grupy Hotelowej Orbis na rok 2011 zostanie opublikowana w połowie września.

Kluczowe dane Grupy Hotelowej Orbis po I półroczu:

 

I półrocze 2011

I półrocze 2010

Zmiana

Przychody*

336 881 tys. zł

326 613 tys. zł

+ 3,1%

EBITDA*

90 448 tys. zł

85 632 tys. zł

+ 5,6%

Zysk netto

37 625 tys. zł

2 242 tys. zł

+ 1578,2%

RevPAR*

107,7 zł

102,8 zł

+ 4,8%



Źródło: Orbis SA - 24.08.2011


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji