Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Wyniki badań turystów w Sopocie w sezonie 2011

Aktualności hotelarskie z kraju


Wyniki badań turystów w Sopocie w sezonie 2011


Dodano: 2011-09-28

Drukuj

Wyślij



Sopot Lato 2011


 

Blisko 81 procent turystów to osoby, które odwiedziły Sopot po raz kolejny, a prawie 97 procent turystów uważa, że sopocka oferta kulturalno-rozrywkowa i sportowa odpowiada na ich oczekiwania. Wyniki badania opinii turystów odwiedzających tego lata Sopot zostały przedstawione na kolejnym spotkaniu Sopockiego Klastra Turystycznego.

Badanie przeprowadzono w ramach projektu "Od inicjatywy klastrowej do sopockiego klastra turystycznego - program wsparcia i rozwoju" realizowanego przez Urząd Miasta Sopotu. Wywiady osobiste z turystami krajowymi i zagranicznymi przeprowadzono w lipcu i sierpniu br. Uczestniczyło w nich tysiąc osób.

- Z ankiet wynika, że turyści wracają do Sopotu - mówi Wojciech Wroński dyrektor Instytutu Eurotest. - Prawie 81 procent turystów przyjechało do Sopotu po raz kolejny, a przynajmniej co drugi turysta po raz czwarty lub więcej. Taki wynik może świadczyć o poziomie zadowolenia turystów z pobytu w Sopocie, jak i o popularności uzdrowiska. Miasto uważane jest za bezpieczne, z dobrą ofertą kulturalno- rozrywkową i sportową.



Badanie wskazało na istotę ciągłego tworzenia i poszerzenia oferty dla turystów, którzy przyjeżdżają z rodziną. Dwie najliczniejsze grupy turystów odwiedzających Sopot to właśnie ci, którzy przyjechali z rodziną lub przyjaciółmi. Ponad 40 procent z tych dwóch grup spędzało urlop z dziećmi. Z danych wynika, że wiek dzieci to najczęściej 4-5 lat i 6- 12. To ważna wskazówka dla sopockiej branży turystycznej w budowaniu sieci współpracy. Potwierdzają to też działania członków sopockiej inicjatywy klastrowej w tworzeniu oferty animacji czasu dla dzieci gości hotelowych we współpracy z takimi obiektami jak korty tenisowe, Hipodrom, KartCenter, Aquapark.



  















Dobrą wiadomością dla miasta jest fakt, że turyści dostrzegają i doceniają zmiany zachodzące w Sopocie. Trzy czwarte gości, którzy odwiedzili Sopot już kolejny raz, oceniło miasto jako lepiej przygotowane na przyjęcie turystów niż w latach poprzednich. 97,4%, turystów uznało, że Sopot jest miastem bezpiecznym. Bardzo wysoko została oceniona też liczba imprez kulturalno-rozrywkowych i sportowych w sezonie letnim, blisko 97 procent badanych określiło ją jako zadowalającą. Zapoznanie się z bogatą ofertą Sopotu może ułatwiać kalendarz wydarzeń na stronie
www.kalendarz.sopot.pl. Ciekawe jest to, że turyści chętnie widzieliby więcej plakatów i ogłoszeń o wydarzeniach w przestrzeni miejskiej, np. na słupach informacyjnych.

Na podstawie badań można też stwierdzić, że promocja Sopotu jako miasta konferencyjnego to dobry kierunek promocji poza sezonem letnim. Co trzeci ankietowany stwierdził, że do przyjazdu do Sopotu poza sezonem nie byłaby w stanie zachęcić go żadna promocja cenowa, specjalna oferta czy wydarzenie kulturalne.

- Sopot Konferencyjny to kolejny produkt wdrażany w ramach projektu klastrowego w Sopocie – mówi Dorota Sykut koordynator projektu „Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego – program wsparcia i rozwoju”. Sopot jest promowany jako destynacja kongresowa z bardzo dobrą infrastrukturą konferencyjną, hotelową i wyjątkową ofertą okołokonferencyjną skupioną w promieniu kilku kilometrów - dodaje.

Raport Badania opinii turystów odwiedzających Sopot w sezonie letnim 2011 jest dostępny na stronie
www.kalendarz.sopot.pl w załącznikach w zakładce „o projekcie”.

Projekt pt. „Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego – program wsparcia i rozwoju” został opracowany przez Gminę Miasta Sopotu – lidera projektu i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot – partnera projektu. Uczestniczą w nim przedsiębiorstwa sektora turystycznego i gastronomicznego, organizacje branżowe oraz jednostki edukacyjno- badawcze oraz samorządowe. Ważne jest połączenie doświadczenia przedsiębiorców, wiedzy i badań jednostek edukacyjnych oraz wsparcia władz samorządowych. Udział w klastrze przynosi szereg korzyści: wpływa na obniżenie kosztu własnego biznesu i tworzenie lokalnych miejsc pracy, zapewnia dostęp do wiedzy, informacji, kapitału, pozwala poszerzać ofertę, daje możliwość nawiązania kontaktów osobistych.

Źródło: Sopocki Klaster Turystyczny - 28.09.2011


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji