Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » To, czego pragną goście Twojego lokalu...

Aktualności hotelarskie z kraju


To, czego pragną goście Twojego lokalu gastronomicznego


Dodano: 2011-09-28

Drukuj

Wyślij


Prowadzenie restauracji, baru lub kawiarni nie jest łatwym zadaniem. O sukcesie na rynku HoReCa oraz o tym, czy goście będą odwiedzać dany lokal, czy też nie, decyduje cała masa czynników. Poza wystrojem, który jest bardzo istotny, gdyż to właśnie on podlega ocenie już na pierwszy rzut oka, ważną rolę odgrywa także kuchnia i dania, jakie są serwowane w lokalu. Jednak i tu przed restauratorami stoi trudne zadanie, gdyż nie wystarczy już, że potrawy będą smaczne i w konkurencyjnych cenach. Klienci, jak wynika z World Menu Report, są coraz bardziej świadomi w kwestii zdrowego odżywiania i oczekują bardziej wyczerpującej informacji na temat serwowanych dań.


Kierunek - wartość odżywcza
Trendy w odżywianiu pokazują, że w ciągu ostatnich 50 lat ludzie na całym świecie zmienili swoje nawyki żywieniowe bardziej, niż w ciągu poprzedzających je pięciu wieków. Polacy również należą do tej grupy.

Z badań World Menu Report, przeprowadzonych na zlecenie Unilever Food Solutions w 8 krajach świata, w tym w Polsce, wynika, że blisko 88% osób jadających poza domem odczuwa potrzebę uzyskania dodatkowych informacji na temat serwowanych dań. Konsumenci przyznają również w badaniu, że choć dostępność zdrowszych dań jest satysfakcjonująca, to jednak brakuje dostępu do szczegółowych informacji o wartości odżywczej konkretnych pozycji w menu. Według badania najistotniejsze dla Polaków informacje dotyczą zawartych w daniu kalorii, tłuszczu, konserwantów, barwników i węglowodanów, w tym cukru.



Odpowiedzią restauratorów na oczekiwania klientów powinno być zatem wprowadzenie do menu informacji na temat wartości odżywczej dań serwowanych w lokalu gastronomicznym. Klienci swoją potrzebę uzyskania szczegółowych informacji motywują tym, że wpłynęłyby one na wybór przez nich konkretnego dania i ułatwiłyby dokonywanie zdrowszych wyborów żywieniowych. Wprowadzenie takiego menu przez lokale na pewno podniosłoby ich konkurencyjność i pomogłoby pozyskać nowych stałych klientów.

Inspiracja dla restauratorów

Biorąc pod uwagę rosnące wymagania klientów, Unilever Food Solutions zainaugurował specjalny Program pod nazwą Menu Bez Tajemnic. Jako pierwsze przystąpiły do niego: restauracja Monidło z Poznania, restauracja Aperitif z Krakowa oraz Bistro Melon z Warszawy. Właściciele tychże restauracji zgodnie przyznają, że wprowadzenie takiego menu cieszyło się ogromnym zainteresowaniem wśród ich klientów.

Celem programu jest zachęcenie restauratorów do wyjścia naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, poprzez deklarowanie w menu swoich lokali wartości odżywczej dań. Jednocześnie ma to zachęcić konsumentów do częstszego jadania poza domem. Program swoją wiedzą i doświadczeniem wspierają eksperci – Iwonna Niegowska – żywieniowiec Unilever Food Solutions oraz Andrzej Bryk, wielokrotnie nagradzany Szef Kuchni, przy dodatkowym wsparciu ekspertów wewnętrznych i zewnętrznych.


Przetestowałem zasady Programu w prowadzonym przeze mnie Bistro Melon w Warszawie. Klienci byli bardzo zadowoleni i docenili fakt pojawienia się w menu informacji o wartości odżywczej dań” – mówi Andrzej Bryk, Szef Kuchni, ekspert Programu Menu Bez Tajemnic i właściciel Bistro Melon  w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej.

Już dziś przystosuj swoje menu do rosnących wymagań konsumentów. Zgłoś się do Programu poprzez stronę www.menubeztajemnic.pl

Unilever Food Solutions – kim jesteśmy

Na całym świecie pomagamy szefom kuchni i operatorom lokali różnej wielkości usprawnić pracę w kuchni – bez rezygnacji ze smaku czy kreatywności. Nasze profesjonalne produkty pod znanymi i lubianymi markami: Knorr, Hellmann’s czy Lipton wykorzystywane są w kuchniach w 74 krajach świata.

W branży spożywczej działamy już od lat 80-ych XIX w. Sami jesteśmy szefami kuchni. Rozumiemy kluczową potrzebę zachowania równowagi między chęcią zachwycenia gości a generowaniem zysku. Wiemy również, jak sprawić, aby menu było jeszcze bardziej świeże i ekscytujące, dostosowane do zmieniających się gustów gości.


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji