Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Zmiana profilu turystów - raport 2006/07

Aktualności hotelarskie ze świata


Zmiana profilu turystów - raport 2006/07


Dodano: 2007-01-31

Drukuj

Wyślij


Obecnie coraz więcej ludzi jest zasobniejszych w gotówkę oraz narzeka na brak czasu. Mają mniej czasu na podróżowanie dla przyjemności, ale chcą być pewni że ich podróże stworzą pamiętne przeżycie – jedno, czego można zasmakować na długi czas.

To tylko jeden z wniosków Pisa Forum, zorganizowanego przez IPK International I sponsorowanego po raz drugi przez ITB Berlin. Wśród różnych kwestii i trendów wskazanych na Forum – najczęściej przytaczanym przez ekspertów była zmiana profilu turystów. I dotyczy to wszystkich wiodących obszarów – od Europy do Ameryki Północnej i Azji Pacyfiku.

Odkąd obecni klienci coraz bardziej wymagają lepszych produktów turystycznych, paradoksalne jest, że większość nich ciągle zwraca uwagę na „umowy cenowe”. I tutaj przejrzystość cen pozostaje kluczowa.

Obecnie podróżujący dla przyjemności, którymi są przede wszystkim osoby podróżujące samotnie, częściej kobiety, dziadkowie z wnuczkami oraz większe rodziny (kilka pokoleń), zwracają mniejszą uwagę na miejsca, które odwiedzają, co oznacza, że są mniej lojalni wobec destynacji, niż kiedykolwiek w przeszłości.

Wzrastające pożądanie zdrowego życia i potrzeba ucieczki od wysoce stresującego otoczenia pracy stymulują popyt na niszowe produkty jak turystyka spa/wellness, aktywności poza obiektem, rejsy statkami wypoczynkowymi, wycieczki edukacyjne itp.

W tym wieku zmian środowiskowych i mocno rozprzestrzeniającej się świadomości ekologicznej, autentyczność ma również rosnące znaczenie dla urlopowiczów, niż wcześniej. Chcą oni mieć więcej relacji z lokalną społecznością.  

Mniej podróżujących przygotowanych jest, aby wierzyć w agresywny marketing i PR z profesjonalnie napisanych relacji z miejscowości a dzięki demokratyzacji technologii i rozpowszechnienia Web 2.0 już nie muszą. Tylko 38% amerykańskich turystów czyta te profesjonalnie napisane recenzje - jeden na trzech czyta recenzje z miejscowości a dwóch na trzech czyta recenzje innych na temat hoteli.

Rozwój szerokopasmowych i przenośnych urządzeń również stymuluje relacje z nowymi klientami i pozwala podróżującym dzielić się swoimi doświadczeniami o destynacji i dostawcach usług z innymi użytkownikami internetu.

Dodatkowo, klienci chcą mieć teraz większą kontrolę w organizowaniu wycieczek, szczególnie kiedy podróżują dla przyjemności, a technologia dostarcza im środków do obejmowania tej kontroli oraz personalizowania swoich planów podróży. Ten trend jest widoczny nawet w Chinach, gdzie młodzi i wykształceni Chińczycy wymagają większej elastyczności zamiast przygotowanych, zorganizowanych pakietów wypoczynkowych.

Źródło: IPK/The World Travel Monitory Company


Komentarze:

Sieć delikatesów Fauchon otworzy swój pierwszy hotel w Paryżu ...więcej»

Rotana podpisuje umowy na zarządzanie hotelami w Dubaju i Sarajewie ...więcej»

Radisson Blu melduje się w belgijskiej Brugii – Wenecji Północy ...więcej»

Bless Collection Hotels - nowa marka hiszpańskiej Palladium Hotel Group ...więcej»

Radisson Collection wita w swoim portfelu historyczny gruziński obiekt w Tsinandali ...więcej»

Jak perfekcyjnie przygotować łóżko – Konkurs housekeepingu 2011 na słanie łóżek ...więcej»

Szanghaj wita pierwszy hotel kapsułowy ...więcej»

Szwajcarskie szkoły hotelarskie najlepsze na świecie ...więcej»

Nazistowski hotel zamieni się luksusowy hotel ...więcej»

Najdroższy hotel na świecie znajduje się na Seszelach ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji