Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Raport Amadeusa: Wspieranie inspiracji -...

Aktualności hotelarskie z kraju


Raport Amadeusa: Wspieranie inspiracji - przyszłość wyszukiwania w branży turystycznej


Dodano: 2012-03-29

Drukuj

Wyślij


Globalne badanie firmy Amadeus ukazuje trendy w zachowaniach podróżnych i przyszłe motywacje, kierujące ich decyzjami o zakupach online

• Raport „Empowering Inspiration: the future of travel search” wskazuje, że proces wyboru oferty i rezerwacji jest znacznie bardziej frustrujący dla klientów z krajów rozwijających się niż z krajów rozwiniętych ze względu na nadmiar informacji i brak przekonania o wyborze dobrej oferty

• Porównanie sytuacji na różnych rynkach pokazuje, że młodzi konsumenci z krajów rozwijających się lepiej wykorzystują media społecznościowe i mobilne rozwiązania informacyjne niż reprezentanci tej samej grupy z krajów rozwiniętych  

Nowy raport branżowy, zatytułowany „Empowering inspiration: the future of travel search” („Wspieranie inspiracji – przyszłość wyszukiwania w branży turystycznej”) wskazuje trendy w zachowaniach podróżnych oraz motywacje, kierujące ich decyzjami podczas zakupów dokonywanych przez Internet, a także ich doświadczenia związane z procesem wyboru miejsca docelowego, konkretnej oferty i dokonywania rezerwacji. Raport przedstawia również główne trendy i prognozy, dotyczące przyszłych preferencji w zakresie możliwości wyszukiwania ofert podróży.



Publikacja jest efektem badań przeprowadzonych przez PhoCusWright Inc. na zlecenie firmy Amadeus, obejmujących 4638 podróżnych z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Indii, Rosji i Brazylii. Oprócz badań konsumentów, analitycy PhoCusWright przeprowadzili 18 wywiadów z branżowymi ekspertami z całego świata, pytając ich o perspektywy i dalsze kierunki rozwoju turystyki.

Choć grupa objęta badaniem nie stanowi reprezentatywnej próby typowych podróżnych, są to  jednak osoby mające najbardziej wyrafinowane potrzeby zakupowe i reprezentujące postępowe środowisko klientów, których obecne zachowania i preferencje wskazują kierunek ewolucji zachowań podróżnych, jakiego można się spodziewać w przyszłości.  

Najważniejsze wnioski z raportu to między innymi:

Problemy podróżnych pojawiające się  podczas planowania i rezerwacji podróży Problemy związane z procesem wyboru miejsca docelowego i konkretnej oferty oraz dokonywaniem rezerwacji dotyczą wszystkich konsumentów, jednak dla klientów z krajów rozwijających się są one znacznie bardziej frustrujące niż dla podróżnych z krajów rozwiniętych. Na przykład podczas wyboru oferty przez Internet frustrację odczuwa 47% podróżnych z USA i aż 78% podróżnych z Rosji. Powodem jest nadmiar otrzymywanych informacji i brak przekonania o wyborze dobrej oferty.

Oczekiwania podróżnych w zakresie nowych sposobów wyszukiwania ofert Niemal 50% podróżnych z krajów rozwiniętych rozpoczyna poszukiwania oferty, mając na myśli konkretne miejsce docelowe, podczas gdy w krajach rozwijających się działa w ten sposób zaledwie jedna trzecia podróżnych. Warto więc o nich zadbać, ponieważ wcześniejsze zainteresowanie klientów pozwala lepiej skupić na sobie ich uwagę i ograniczyć korzystanie z wyszukiwarek, a zatem i zainteresowanie innymi ofertami. Co więcej, ponad czterech na dziesięciu podróżnych na różnych rynkach wykazuje elastyczność pod względem terminów podróży, co sprzyja popularności narzędzi do wyszukiwania miejsc i terminów wyjazdów o najniższych cenach. Nadszedł czas, aby odejść od tradycyjnego schematu, w którym wyszukiwanie rozpoczyna się od wyboru miejsca i daty.

W jaki sposób podróżni chcą wykorzystywać urządzenia mobilne i sieci społecznościowe podczas planowania podróży i dzielenia się opiniami. Obecnie trzech na dziesięciu podróżnych z Europy nie zamierza wykorzystywać swoich telefonów komórkowych w celach związanych z podróżowaniem, za to konsumenci z USA wykazują zainteresowanie funkcjami mobilnymi, takimi jak automatyczne powiadomienia czy mobilna odprawa, które jest porównywalne z zainteresowaniem występującym na rynkach rozwijających się. Wykorzystanie urządzeń mobilnych w związku z podróżami jest na rynkach wschodzących ponad dwukrotnie większe niż w przypadku krajów rozwiniętych – dotyczy to zwłaszcza Indii, gdzie niemal 24% podróżnych szuka ofert za pomocą swoich telefonów komórkowych.

Patrząc w przyszłość, autorzy raportu pokazują także, w jaki sposób nowe technologie mogą zmienić sposób planowania podróży. Dotyczy to m.in. takich zagadnień jak:

• Spersonalizowane oferty specjalne: Rynki na całym świecie zalewane są promocjami i ofertami specjalnymi, a propozycje sprzedaży błyskawicznej zupełnie nie uwzględniają tego, czy ich adresat mógłby być w jakikolwiek sposób zainteresowany produktem. W miarę postępującej segmentacji konsumentów i behawioralnego ukierunkowania ofert, sprzedawcy zyskają możliwość stosowania precyzyjnie ukierunkowanych promocji, konstruowanych dla konkretnych klientów i oferujących produkty, które rzeczywiście odpowiadają na indywidualne potrzeby nabywcy.

• Zbiorcza „inteligencja”: Setki dostępnych opcji powodują przeładowanie konsumentów nadmiarem informacji. Z czasem programy zyskają możliwość „uczenia się” poprzez obserwowanie zachowań klientów i analizę powtarzających się wzorców. Mikrosegmentacja pomoże firmom analizować zachowania konsumentów i zapewniać im coraz bardziej inteligentną obsługę.

• Inteligentne systemy i wirtualni asystenci: Urządzenia będą coraz bardziej inteligentne dzięki możliwości wymieniania się informacjami o zachowaniach klientów i wykorzystywania tych danych w odpowiedni sposób. Programy będą pełniły funkcję asystenta, rozpoznając i przetwarzając informacje o witrynach odwiedzanych przez konsumentów i ich działaniach.

– Firma Amadeus zleciła przeprowadzenie badań, by poznać sposób, w jaki konsumenci będą w przyszłości poszukiwać ofert podróży. Aby skutecznie wspierać klientów, musimy wiedzieć, jakie mechanizmy będą kształtowały sposób wyszukiwania ofert, a zarazem wywierać wpływ na powodzenie biznesu przez dostawców usług turystycznych. Obecnie stoimy w obliczu ewolucji technologicznej w dziedzinie podróżowania, którą nazywamy ‘Online Travel 3.0’, która przenosi punkt ciężkości z dostawców usług turystycznych na ich sprzedawców i konsumentów –  komentuje Stephane Durand, dyrektor działu Online & Leisure w firmie Amadeus. – Sprzedawcy usług turystycznych zyskują nowe możliwości inspirowania konsumentów, a jednocześnie łagodzenia ich frustracji. Na przykład kluczowe znaczenie dla konkurencyjności w nadchodzących latach będzie miało wykorzystanie zaawansowanych mechanizmów wyboru miejsca docelowego i dostosowania oferty, pozwalających przyciągnąć i zainspirować klientów na wcześniejszym etapie planowania podróży – dodaje.

Carroll Rheem, dyrektor ds. badań w PhoCusWright, mówi: – Największe marki wkładają wiele wysiłku i kreatywności w rozwiązywanie problemów klientów. Dla sprzedawców usług turystycznych najważniejsze jest zrozumienie i dostosowanie się do sposobu, w jaki konsumenci chcą dokonywać wyboru, a nie tylko do tego, jak robią to obecnie. Niniejszy raport wskazuje na najważniejsze elementy, których w tej chwili brakuje na witrynach internetowych firm.

Raport „Empowering Inspiration: The future of travel search” można pobrać z witryny www.amadeus.com/onlinetravelsearch .

Źródło: Sigma International


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji