Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Zagadkowe działania Orbisu przy elewacji Novotelu... | Aktualności hotelarskie z kraju
Zagadkowe działania Orbisu przy elewacji Novotelu w Warszawie
|
Novotel zaklejany folią (fot. gazeta.pl)
|
Jak przypuszcza Gazeta Wyborcza na hotelowym budynku zawiśnie wielka reklama o wysokości około 100 metrów, choć właściciele budynku nie chcą podać dokładnego opisu przeprowadzanych prac – czytamy w Gazecie Wyborczej
Elewacja obecnego Novotelu Centrum (dawnego hotelu Forum) pokrywana jest miedziano-brązową folią. Na wolnym jak dotychczas od reklam budynku hotelu pojawili się alpiniści, którzy zaczęli rozklejać rzeczoną folię. Początkowo wyglądało to jak próby przed zmianą kolorystyki budynku. Byłaby to więc kolejna zmiana wystroju elewacji, bo poprzednia nastąpiła siedem lat temu.
Czemu więc ma służyć naklejana na hotel folia? Sposób w jaki jest klejona sugeruje, że prawdopodobnie będzie to reklama. Jednakże, Katarzyna Gronek z biura prasowego Orbisu twierdzi, że „Trwają prace związane z okolicznościową zmianą wyglądu elewacji. Ostateczny ich kształt mieszkańcy Warszawy poznają już niebawem.”
Miejsce usytuowania hotelu znajduje się przy tzw. trasie protokolarnej prowadzącej z lotniska i strefy kibiców na Stadion Narodowy. Umowa miasta z UEFA gwarantuje, że w takich miejscach obowiązywać ma zasada czystej przestrzeni: nie wolno tu eksponować żadnych reklam firm konkurencyjnych wobec sponsorów mistrzostw.
- Jeżeli okazałoby się, że jest to reklama konkurencyjna, UEFA wystosuje list do władz Warszawy, przypominając o zapisach umowy – powiedział Gazecie anonimowo pracownik UEFA odpowiedzialny za kontakty z miastami-gospodarzami mistrzostw. - Oczywiście miasto nie ma wpływu na prywatnego właściciela hotelu. Może tylko do niego apelować. Czasami to skutkuje, np. niedawno władze Wrocławia doprowadziły do usunięcia z tamtejszego lotniska reklamy jednego z producentów zegarków - dodaje.
Z ostatniej chwili: - Możemy zapewnić, że realizowane przedsięwzięcie nie stoi w sprzeczności z regulacjami UEFA - powiedział Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbis SA. W dalszym ciągu nie chciał jednak ujawnić czy będzie to reklama jednego ze sponsorów - Nie potwierdzam ani nie zaprzeczam. Przykro mi, ale z uwagi na poufność zapisów umowy, jaka łączy nas z partnerem, nie mogę ujawnić szczegółów akcji - mówi wiceprezes. Dodaje, iż: - Zmiana koloru elewacji ma charakter jednorazowy, jest tymczasowa i potrwa do połowy lipca 2012 r. Hotel Novotel Warszawa Centrum nie planuje w przyszłości angażować się w podobne działania. Nasza zgoda podyktowana jest szczególnym charakterem wydarzenia, które pośrednio dotyczy aktywności planowanych na placu Defilad - powiedział wiceprezes Orbisu
Źródło: Gazeta Wyborcza – 05.04.2012
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |