Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Jones Lang LaSalle Hotels przewiduje dalszy... | Aktualności hotelarskie z kraju
Jones Lang LaSalle Hotels przewiduje dalszy rozwój rynku hotelowego w Polsce
|
Hilton aktywny na polskim rynku - obiekt w Gdańsku (fot. hotele.pl)
|
Polski rynek hotelowy uzyskał jeden z najlepszych wyników w Europie w 2011 roku, a warszawskie hotele zarejestrowały wzrost średniego przychodu na pokój o 8,3% w porównaniu do roku 2010, wynika z najnowszych badań opracowanych przez firmę Jones Lang LaSalle Hotels.
JLLH ocenia, że polski rynek inwestycji hotelowych nabrał tempa w związku z imponującą wydajnością gospodarczą kraju i wykazuje ogromny potencjał umożliwiający dalszy wzrost w porównaniu z dużymi zachodnimi miastami europejskimi, biorąc pod uwagę stosunek ryzyka do spodziewanych efektów.
"Oczekuje się, że Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 roku, zapewnią dalszy wzrost w wydajności handlowej a w okresie letnim hotele pracować będą na pełnych obrotach, pozwalając hotelarzom na zastosowanie wyższych niż przeciętne stawek. Innym ważnym generatorem popytu jest zadowalający stan polskiej gospodarki, której wzrost spodziewany jest na poziomie 2,3% w 2012 roku.", powiedział Angus Wade, wiceprezes w JLLH.
Polski rynek hotelowy jest stosunkowo niedojrzały w porównaniu z innymi dużymi europejskimi stolicami, a udział markowych hoteli w rynku jest niewielki w stosunku do całkowitego zasobu obiektów hotelowych. Jednakże podaż produktów markowych rośnie, czego przykładem może być działalność takich marek, jak Marriott i Hilton, które planują uruchomienie nowych hoteli w Warszawie i innych głównych miastach Polski. Ilość obiektów znajdujących się w cyklu inwestycyjnym jest nadal stosunkowo ograniczona więc należy się prawdopodobnie spodziewać wejścia większej ilości dużych międzynarodowych marek na ten jeden z najbardziej dynamicznych europejskich rynków hotelowych.
Po spokojnym roku 2010 r. rynek inwestycyjny odnotował imponujący powrót w 2011 roku, kiedy to łączny wolumen transakcji wyniósł 125 mln euro (160 milionów USD). Jedną z największych transakcji była sprzedaż hotelu Jan III Sobieski, który został kupiony przez norweską firmę Wenaasgruppen za nieujawnioną cenę i zmienił markę na Radisson Blu Sobieski. JLLH spodziewa się dalszego zainteresowania Polską ze strony inwestorów zagranicznych, którzy koncentrować się będą na wysokiej jakości aktywach w kluczowych miastach takich, jak Warszawa i Kraków.
Źródło: Jones Lang LaSalle Hotels
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |