Hotel Europa w Lublinie zwyciężył w trzeciej edycji konkursu "Hotel bez barier ". Według jury jest to obiekt hotelarski najlepiej przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Z roku na rok w konkursie startuje coraz więcej placówek hotelarskich, choć - jak przyznał Andrzej Kozłowski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej i przewodniczący jury konkursu "Hotel bez barier " - są to przede wszystkim hotele z dużych miast.
"Chciałoby się, żeby odpowiednie warunki tworzyły nie tylko hotele 3-, 4-, czy 5-gwiazdkowe, ale żeby podstawowe udogodnienia istniały także w kwaterach agroturystycznych " - powiedział Kozłowski.
Marta Adamiak, prezes nagrodzonego dziś Hotelu Europa w Lublinie podkreśliła, że przystosowanie placówki do potrzeb osób niepełnosprawnych nie było łatwe, tym bardziej, że hotel jest obiektem zabytkowym, powstałym 140 lat temu. "Po kapitalnym remoncie zrobiliśmy wszystko, by przystosować obiekt do potrzeb osób niepełnosprawnych. I udało się " - powiedziała KAI Adamiak.
Spośród zgłoszonych do konkursu hoteli jury przyznało również nagrodę specjalną, którą otrzymał Courtyard by Marriott Warsaw International Airport Hotel.
Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, które jest organizatorem konkursu powiedział, że inicjatywa już odniosła ogromny sukces, ponieważ pozwoliła na integrację różnych środowisk zaangażowanych w przełamywanie barier architektonicznych.
Myślę, że ten konkurs osiągnął ogromny sukces: integrację środowisk - powiedział Pawłowski. Jego zdaniem powinno się doprowadzić do sytuacji, w której konkurs straci rację bytu, bo każdy hotel w Polsce będzie dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych.
Głównym celem konkursu "Hotel bez barier " jest zwrócenie uwagi środowiska polskich hotelarzy na potrzeby osób niepełnosprawnych i zachęcenie ich do zwiększania dostępności obiektów hotelarskich poprzez likwidację barier architektonicznych.
Zgłoszone do konkursu obiekty były oceniane m.in. pod względem dostępności dla osób niepełnosprawnych takich miejsc jak pokoje, recepcja, toalety, restauracja czy parking. Jury brało pod uwagę także takie ułatwienia jak menu napisane alfabetem Braille 'a, czy stosowanie piktogramów, czyli specjalnych znaków obrazujących poszczególne przedmioty.
Źródło: Gazeta Wyborcza – 9.11.2005
|