Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Dobre wyniki Grupy Orbis w I półroczu

Aktualności hotelarskie z kraju


Dobre wyniki Grupy Orbis w I półroczu


Dodano: 2012-08-30

Drukuj

Wyślij


„Drugi kwartał upłynął pod znakiem Mistrzostw UEFA EURO 2012. Orbis w pełni wykorzystał możliwości wynikające z pełnienia przez Polskę funkcji współgospodarza Mistrzostw. Spółka osiągnęła wszystkie wyznaczone cele, co wywarło pozytywny wpływ zarówno na wskaźniki operacyjne, jak i finansowe. Przychody Grupy Hotelowej Orbis wyniosły łącznie 217,6 mln zł w ujęciu „like-for-like”, co oznacza wzrost o 10,1% w pierwszej połowie roku i o 19,4% w samym drugim kwartale.” – powiedział prezes Orbis S.A., Laurent Picheral, podsumowując wyniki I półrocza 2012.

W drugim kwartale 2012 r. bardzo pozytywne wyniki operacyjne Grupy Hotelowej Orbis znalazły potwierdzenie we wzroście wskaźnika przychodu na jeden dostępny pokój (RevPAR) o 29,3% w ujęciu „like-for-like”, który osiągnął poziom 175 zł. Wynik ten uzyskano głównie dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój (ARR), która w drugim kwartale ukształtowała się na poziomie 290 zł w ujęciu „like-for-like” i wzrosła dzięki czerwcowej imprezie sportowej. Frekwencja w drugim kwartale utrzymała się na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie 2011 r. na skutek spowolnienia w segmencie MICE  spowodowanego Mistrzostwami UEFA EURO 2012.



Orbis kontynuuje proces restrukturyzacji bazy hotelowej – w lipcu zamknięty został kolejny hotel Aria Sosnowiec nie mający znaczenia strategicznego dla Grupy. Zamknięcie hotelu w Sosnowcu nie oznacza, że Orbis wycofuje się z tego miasta - w drugim kwartale 2012 r. podpisano dwie umowy o zarządzanie hotelami Mercure i ibis Styles, zgodnie z założeniami strategii „asset light”.

W drugim kwartale roku zakończono także budowę nowych obiektów. Orbis otworzył 5 hoteli: ibis Kaunas w Kownie na Litwie oraz dwa kompleksy hotelowe ibis i ibis budget w Krakowie i Warszawie, w których do dyspozycji gości oddano łącznie 760 nowych pokoi.

Zgodnie ze strategią Accor Orbis prowadził zakrojone na szeroką skalę działania komunikacyjne dotyczące zmiany marek wszystkich hoteli segmentu ekonomicznego w ramach marki dominującej ibis Mega Brand. Projekt ten zakłada modernizację hoteli, zmianę ich identyfikacji wizualnej oraz wprowadzenie nowych produktów i usług. W pierwszej połowie 2012 r. z sukcesem przeprowadzono zmianę marek wszystkich hoteli kategorii ekonomicznej należących do Grupy w Polsce.

Wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju pod nazwą „Planet 21” w pierwszej połowie 2012 r. pozwoliło Orbisowi osiągnąć pozycję lidera w obszarze CSR (społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw) w branży hotelarskiej w Polsce. Hotele nawiązały partnerską współpracę ze społecznościami lokalnymi i instytucjami, co pozwala im na prowadzenie działalności i rozwój zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Przykładowo, w pierwszej połowie 2012 r. Orbis rozpoczął bliską współpracę z Fundacją Dzieci Niczyje, której celem jest ochrona dzieci przed ich krzywdzeniem. Ponadto Orbis, jako jeden z inicjatorów stworzenia polskiej Karty Różnorodności, promuje i utrzymuje równość płci w miejscu pracy, a także zachęca do większej akceptacji różnorodności wiekowej.

Pierwsze półrocze 2012 r. Grupa zamknęła bardzo dobrym wynikiem. Orbis optymalnie wykorzystał możliwości sprzedażowe związane z Mistrzostwami Euro 2012, znacząco poprawiając swoje wyniki finansowe i konkurencyjność na rynku hotelarskim. W kolejnych miesiącach będziemy nadal śledzić sytuację na rynku, która obecnie wydaje się być mniej stabilna, mimo to nie zaobserwowaliśmy dotąd żadnych istotnych zmian w naszym otoczeniu biznesowym. W najbliższej przyszłości będziemy koncentrować się na dalszej realizacji przyjętej strategii rozwoju Grupy, skupiając się na naszej podstawowej działalności, jaką jest hotelarstwo, oraz na rozwoju zgodnie z modelem „asset light”. -powiedział Laurent Picheral, prezes Orbis S.A.

Źródło: Public Dialog - 29.08.2012


Komentarze:

Arkadiusz Wejer z Hotelu Gwiazda Morza. Czym zaskoczy przyszłych gości? O tym opowie w naszej rozmowie. ...więcej»

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji