|
|
„Drugi kwartał upłynął pod znakiem Mistrzostw UEFA EURO 2012. Orbis w pełni wykorzystał możliwości wynikające z pełnienia przez Polskę funkcji współgospodarza Mistrzostw. Spółka osiągnęła wszystkie wyznaczone cele, co wywarło pozytywny wpływ zarówno na wskaźniki operacyjne, jak i finansowe. Przychody Grupy Hotelowej Orbis wyniosły łącznie 217,6 mln zł w ujęciu „like-for-like”, co oznacza wzrost o 10,1% w pierwszej połowie roku i o 19,4% w samym drugim kwartale.” – powiedział prezes Orbis S.A., Laurent Picheral, podsumowując wyniki I półrocza 2012.
W drugim kwartale 2012 r. bardzo pozytywne wyniki operacyjne Grupy Hotelowej Orbis znalazły potwierdzenie we wzroście wskaźnika przychodu na jeden dostępny pokój (RevPAR) o 29,3% w ujęciu „like-for-like”, który osiągnął poziom 175 zł. Wynik ten uzyskano głównie dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój (ARR), która w drugim kwartale ukształtowała się na poziomie 290 zł w ujęciu „like-for-like” i wzrosła dzięki czerwcowej imprezie sportowej. Frekwencja w drugim kwartale utrzymała się na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie 2011 r. na skutek spowolnienia w segmencie MICE spowodowanego Mistrzostwami UEFA EURO 2012.
Orbis kontynuuje proces restrukturyzacji bazy hotelowej – w lipcu zamknięty został kolejny hotel Aria Sosnowiec nie mający znaczenia strategicznego dla Grupy. Zamknięcie hotelu w Sosnowcu nie oznacza, że Orbis wycofuje się z tego miasta - w drugim kwartale 2012 r. podpisano dwie umowy o zarządzanie hotelami Mercure i ibis Styles, zgodnie z założeniami strategii „asset light”.
W drugim kwartale roku zakończono także budowę nowych obiektów. Orbis otworzył 5 hoteli: ibis Kaunas w Kownie na Litwie oraz dwa kompleksy hotelowe ibis i ibis budget w Krakowie i Warszawie, w których do dyspozycji gości oddano łącznie 760 nowych pokoi.
Zgodnie ze strategią Accor Orbis prowadził zakrojone na szeroką skalę działania komunikacyjne dotyczące zmiany marek wszystkich hoteli segmentu ekonomicznego w ramach marki dominującej ibis Mega Brand. Projekt ten zakłada modernizację hoteli, zmianę ich identyfikacji wizualnej oraz wprowadzenie nowych produktów i usług. W pierwszej połowie 2012 r. z sukcesem przeprowadzono zmianę marek wszystkich hoteli kategorii ekonomicznej należących do Grupy w Polsce.
Wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju pod nazwą „Planet 21” w pierwszej połowie 2012 r. pozwoliło Orbisowi osiągnąć pozycję lidera w obszarze CSR (społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw) w branży hotelarskiej w Polsce. Hotele nawiązały partnerską współpracę ze społecznościami lokalnymi i instytucjami, co pozwala im na prowadzenie działalności i rozwój zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Przykładowo, w pierwszej połowie 2012 r. Orbis rozpoczął bliską współpracę z Fundacją Dzieci Niczyje, której celem jest ochrona dzieci przed ich krzywdzeniem. Ponadto Orbis, jako jeden z inicjatorów stworzenia polskiej Karty Różnorodności, promuje i utrzymuje równość płci w miejscu pracy, a także zachęca do większej akceptacji różnorodności wiekowej.
„Pierwsze półrocze 2012 r. Grupa zamknęła bardzo dobrym wynikiem. Orbis optymalnie wykorzystał możliwości sprzedażowe związane z Mistrzostwami Euro 2012, znacząco poprawiając swoje wyniki finansowe i konkurencyjność na rynku hotelarskim. W kolejnych miesiącach będziemy nadal śledzić sytuację na rynku, która obecnie wydaje się być mniej stabilna, mimo to nie zaobserwowaliśmy dotąd żadnych istotnych zmian w naszym otoczeniu biznesowym. W najbliższej przyszłości będziemy koncentrować się na dalszej realizacji przyjętej strategii rozwoju Grupy, skupiając się na naszej podstawowej działalności, jaką jest hotelarstwo, oraz na rozwoju zgodnie z modelem „asset light”. -powiedział Laurent Picheral, prezes Orbis S.A.
Źródło: Public Dialog - 29.08.2012
|