Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Beskidzka 5 podsumowała promocję turystyki w... | Aktualności hotelarskie z kraju
Beskidzka 5 podsumowała promocję turystyki w swoich gminach
|
Nadzwyczajna sesja Beskidzkiej 5 (fot. beskidzka5.pl)
|
Hotel Gołębiewski w Wiśle był miejscem nadzwyczajnej sesji połączonych Rad Gmin i Miast Beskidzkiej 5, która została poświęcona współpracy tych ośrodków, w tym promocji ich walorów turystycznych – donosi portal In Silesia
W spotkaniu, na którym obecni byli przedstawiciele Brennej, Istebnej, Szczyrku, Ustronia i Wisły, podsumowano efekty współpracy i promocji turystyki, organizacji powstałej w 2004 roku. Projekt "Program rozwoju i promocji produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5" był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Zadaniem projektu jest stworzenie mikroregionu turystycznego „Beskidzka 5”. Budowa takiego mikroregionu turystycznego – składającego się, na wzór turystycznych regionów w Europie Zachodniej, z kilku gmin – to unikalne, pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Realizacja projektu rozpoczęła się w lipcu 2006 roku.
W posiedzeniu, które odbyło się 20 września, uczestniczyli niemal wszyscy radni z poszczególnych gmin, oraz wójtowie i burmistrzowie. Według oceny realizacji programu dokonanej przez uczestników sesji, działania w ramach Beskidzkiej 5 stanowią częsty przedmiot obrad Rad Gmin i Miast, a współpraca ta jest doceniana przez radnych, jako istotny kierunek rozwoju i promocji turystyki.
Projekty, osiągnięcia i sukcesy Beskidzkiej 5 przedstawił Mateusz Werpachowski, prezes zarządu SWIG Delta Partner (operatora organizacji). Powiedział on między innymi, że istotnym zadaniem jest promocja idei Beskidzkiej 5 wśród samych mieszkańców mikroregionu, aby marka ta nie tylko była rozpoznawalna w Polsce i na świecie, ale przede wszystkim stała się elementem tożsamości mieszkańców.
Źródło: In Silesia – 21.09.2012
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |