Niedziela 19 Sierpień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » SPA & Wellness » Pięć sposobów na to, aby goście polubili twoje...

Artykuły serwisu


Pięć sposobów na to, aby goście polubili twoje spa


Dodano: 2012-05-16

Drukuj


Obecna sytuacja gospodarcza stworzyła presję na racjonalizację wydatków i chociaż spa, generalnie, jako usługa regenerująca nadwerężone siły, realizowana w rozsądnej cenie nie jest kwalifikowana jako coś rozrzutnego, to jednak goście analizując wydatki coraz bardziej krytycznym okiem przyglądają się temu wydatkowi. Istotne jest zatem to, aby operatorzy ośrodków spa podjęli dodatkowe kroki w celu lepszego poznania swoich gości, łączności z nimi i budowania lojalności, które poprawią wskaźniki powtarzalności biznesu i wzrost przychodów.

Empiryczny charakter spa zachęca generalnie gości do próbnego skorzystania z jego usług i wówczas to od operatora zależy, czy stworzy atrakcyjną atmosferę, która spowoduje, że goście po raz kolejny będą tam wracać, a może to oznaczać kilkakrotne pobyty w spa w trakcie wakacji lub nawet w tygodniu. Aby skutecznie zbudować lojalność ważne jest, aby nawiązywać łączność z gośćmi, tak by związali się z ośrodkiem - pracownikami, usługami i ogólną koncepcją działalności. Wykreowanie takiej łączności jest dużym wyzwaniem, które wymaga konsekwencji działania.



1. Dokonaj pełnego rozeznania potrzeb i aspiracji swoich gości
Każde spa ma swój własny profil gościa i ważne jest, aby dostroić doświadczenie spa w oparciu o życzenia i potrzeby klientów. Podczas gdy wiele ośrodków spa przeprowadza badania rynku jedynie przed uruchomieniem działalności, w celu określenia swojego rynku docelowego i środowiska konkurencyjnego, to przecież rynki te i  środowiska konkurencyjne podlegają stałym zmianom, dlatego też konieczne jest dokonywanie nieprzerwanej oceny swojego otoczenia konkurencyjnego, jak również potrzeb gości w celu utrzymywania oferty przekraczającej oczekiwania gości. Ponadto celowe jest również rozszerzenie badań na inne miejsca, w których klienci mogą spędzać swój wolny czas i wydawać pieniądze, aby zrozumieć, czego typowy klient oczekuje od usług związanych z doświadczeniem. Prowadzenie miesięcznych przeglądów innych spa, restauracji i lokalnych obiektów boutique, nastawionych na podobnego typu gości pomoże zespołowi zarządzającemu spa w utrzymaniu stałej przewagi nad konkurencją w zakresie tego, czego goście szukają w usługach, zachowaniu personelu, opcjach detalicznych i strukturze operacyjnej. Analizując zarówno pozytywne jak i negatywne strategie wykorzystywane na konkurencyjnym rynku przyczyni się do stworzenia spa, które bardziej intuicyjnie wyczuwało będzie i rozumiało potrzeby oraz aspiracje gości.

Wykorzystując te regularnie przeprowadzane badania nad konkurencją, działalność spa może być wzbogacona o szereg istotnych akcentów, elementy menu i produkty detaliczne, wypełniające puste przestrzenie rynkowe; tworząc spa, które oferuje zróżnicowane i ciekawe propozycje, w trakcie każdej wizyty w ośrodku. Bez naruszania oryginalnego wzoru DNA charakterystycznego dla poszczególnych ośrodków lub ich operacyjnej struktury, ośrodki spa mogą inkorporować świeże pomysły tak, aby spa przemawiało do podświadomości gościa odpowiedzialnej za wolę dokonywania zakupu unikalnych rzeczy i doświadczeń.

2. Zaangażuj klienta w przyszłe budowanie doświadczenia spa
Po zainwestowaniu czasu w zrozumienie otoczenia rynkowego, istotne jest, aby ocenić, jak spa realizuje swoją platformę usługową. Tworzenie i utrzymywanie regularnej komunikacji z gośćmi jest najbardziej skuteczną metodą, aby ocenić czy klientela utożsamia się z doświadczeniami i w związku z tym szybkie eliminowanie elementów, które się nie sprawdzają. Anonimowe internetowe lub dokonywane za pomocą tradycyjnych ankiet badania satysfakcji klientów dają gościom możliwość wypowiedzenia się na temat spa i doświadczenia w bezpiecznym zaciszu własnego domu. Mając komfort pozostawania anonimowymi i bezpiecznego środowiska, w którym badanie jest przeprowadzane, goście mają możliwość wyrażania bardziej swobodnych komentarzy niż gdyby znajdowali się w ośrodku, w obecności personelu. Choć wiele osób odmawia poświęcenia swojego czasu na wypełnienie ankiety, zaoferowanie 10-20 procentowego rabatu w sprzedaży detalicznej lub usługach przy następnym zakupie skutecznie zachęci ich do współpracy. Klienci chętniej i szczerzej wyrażają swoją opinię również wtedy, jeśli zaoferuje im się anonimową skrzynkę na składanie ankiet z opiniami w sprawie spa i usług, których by sobie życzyli. Istotne jest jednak to, że te komentarze nie są po prostu sztuką dla sztuki, ale są skrupulatnie rozpatrywane i często wprowadzane w życie, jako niezbędne dla utrzymania łączności z bazą stałych klientów spa.

Oprócz anonimowej komunikacji, łączność z gośćmi poprzez indywidualne maile lub listy pokazuje im, jak ważna jest ich opinia dla spa. Skłonienie zespołu zarządzającego ośrodkiem do napisania notek do gości z prośbą o opinię jest bardzo skutecznym sposobem na otwarcie kanału komunikacyjnego i stanowi dla gościa wygodną platformę do wyrażania cennych komentarzy.

3. Dostosuj specjalne wydarzenia do swoich klientów i ich społeczności
Tworzenie trwałych relacji z gośćmi i generalnie ze społecznością konsumencką jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zapewnienie długotrwałego, efektywnego funkcjonowania spa oraz jego rozpoznawalności w regionie. Miesięczne, kwartalne i roczne wydarzenia, które zapewniają wyjątkowe doświadczenia dla gości i stanowią o istocie działań w obrębie społeczności, nie tylko wpływają na umocnienie związków spa z jego obecnymi klientami, ale tworzą znakomite PR i możliwości marketingowe dla ośrodka, które pozwalają z kolei na przyciągnięcie uwagi nowych potencjalnych klientów. Współpraca przy organizacji imprez charytatywnych i działań, które mają znaczenie dla koncepcji spa rozszerzy fizyczny zasięg oddziaływania ośrodka. Poświęcanie czasu i usług takich, jak oferowanie foteli z masażem na zakończenie marszów lub biegów charytatywnych, to świetny sposób, na docieranie do społeczności lokalnych i grup docelowych klientów spa. Ponadto, występowanie w roli gospodarza wydarzeń takich, jak prezentacje sprzedażowe, gdzie wpływy są oddawane bezpośrednio dla organizacji non-profit, daje gościom kolejny powód do odwiedzenia spa.

Ponadto, hosting imprez takich, jak dni kobiet, czy seminaria poświęcane nowym lajfstajlowym trendom, dostarcza dla spa kolejnego sposobu do zaprezentowania ośrodka, jako inkubatora dyskusji najbardziej wpływających na życie klientów. Mailowy system ankietowy kierowany do wybranych grup może zapewnić zniżki na poszczególne usługi, które są istotne dla specjalnego rodzaju wydarzeń. Ten mailowy system może również zachęcać gości, poprzez zastosowane bodźce, do sprowadzania do spa swoich przyjaciół, budując w ten sposób ich lojalność i rozszerzając bazę potencjalnych, nowych klientów.

4. Umożliwiaj gościom przenoszenie doświadczeń spa do swoich własnych środowisk
Podróż poprzez spa jest doświadczeniem oddziaływującym na wszystkie zmysły. To celowe zmysłowe zaangażowanie obliczone jest na zacieśnienie łączności gościa z ośrodkiem spa, jego usługami i fundamentem koncepcyjnym. To, co goście widzą, czują, smakują, słyszą i czego dotykają, gdy są w spa, jest głęboko zakorzenione w ich świadomości i stanowi przyczynę, dla której uwielbiają twój ośrodek, więc wszystkie te elementy powinny być dostępne dla gościa do przetransponowania ich z sobą do domu. Pozwalanie gościom  na wykorzystywanie wszystkich elementów które sprawiają, że obiekt spa jest dla nich miejscem, gdzie czują się bezpiecznie i komfortowo buduje głębszy związek między gościem i doświadczeniem spa. Powinno to pójść w kierunku udostępnienia wszystkich rzeczy stosowanych w ośrodku od luksusowego koca rozkładanego w sali zabiegowej, po salaterkę z owocami w lobby. To przekonuje gości do przenoszenia fizyczności spa do swojego domu, przypominając im ciągle, jak mile spędzili czas w twoim spa.

Co więcej, spa powinno tworzyć firmowe przedmioty przeznaczane do sprzedaży detalicznej przesycone smakami i aromatami spa. Świece, olejki do kąpieli, płyny, herbata i przekąski mogą być tworzone w oparciu o specyficzne akcenty charakterystyczne dla spa, które nie tylko pozwolą na przeniesienie spa do domu, ale także zachęcą na promocję spa wśród przyjaciół i współpracowników gościa.

5. Buduj inicjatywy marketingowe przyciągające gości do spa
Oprócz poczty pantoflowej, marketing jest najbardziej skuteczną metodą przyciągania gości. Ponieważ jest to często pierwsze zaproszenie dla potencjalnego gościa, jest to również pierwsza ekspozycja koncepcji spa, z jaką styka się klient oferująca platformę porozumienia i filozofię obsługi. Istotne jest, aby komunikat dostarczany we wszystkich materiałach marketingowych reprezentował spa podczas kierowaniu ruchu do ośrodka. W końcu przecież, spa jest przemysłem usługowym opartym o doświadczenie, więc wszystkie inicjatywy marketingowe, działania i promocje powinny koncentrować się na przyciąganiu gości do spa stanowiącego platformę usługową wykorzystującą doświadczenia. Lojalność spa jest budowana na świadczeniu i konsekwentnej realizacji wyjątkowej obsługi gości. Dobrze przygotowane inicjatywy marketingowe po prostu pozwalają ośrodkom spa na błyszczenie kiedy gość znajduje się już w obiekcie. Wykorzystując przeprowadzane analizy dotyczące konkurencji, materiały reklamowe powinny być stosowane w promocjach, a zachęty oferowane tylko wtedy, gdy gość zamówi usługę lub znajdzie się w przestrzeni handlowej. Efektywne promocją mogą wykorzystywać gromadzone na bieżąco informacje, poszukiwane przez klientów. Tworzenie elastycznego i dynamicznego planu marketingowego, który jest dostosowywany do ciągle zmieniających się potrzeb klienteli pozwoli na pozyskiwanie realnych klientów, co sprawi, że lojalni i potencjalni goście spa będą jego żarliwymi zwolennikami.

W celu śledzenia, które promocje i zachęty są skuteczne wobec grupy docelowej, kierownictwo spa musi monitorować inicjatywy marketingowe na każdym ich etapie. Śledzenie kosztów inicjatyw i sukcesów przedsięwzięć mierzonych w realnych środkach finansowych umożliwia upewnienie się, czy przychody generowane przez promocje są wyższe od poniesionych kosztów.

Elaine Renard


Komentarze:

Sen kategorii wellness ...więcej»

Lecznicze kąpiele lepsze od suplementów diety ...więcej»

Udany urlop? Zatroszcz się o siebie latem ...więcej»

Rehabilitacja w hotelu? Wyjaśniamy pojęcia od „A” do „Z”! ...więcej»

Yield Management w SPA: Przegląd zasad, korzyści, wyzwań i szans ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji