Strona główna » Baza wiedzy i testy » Standardowe procedury check in i check out w... | Artykuły serwisu
Standardowe procedury check in i check out w hotelu
STANDARDOWA PROCEDURA ZAMELDOWANIA - CHECK IN
1. Uprzejme powitanie gości. 2. Zapytanie gości, czy była dokonana rezerwacja. 3. Zapytanie gości o nazwisko na jakie była dokonana rezerwacja. 4. Sprawdzenie rezerwacji w grafiku pokoi. 5. Pobranie od gości dokumentów potrzebnych do zameldowania. 6. Zameldowanie gości ( wpisanie do książki meldunkowej ). 7. Przekazanie informacji o usługach w hotelu i gastronomii. 8. Wręczenie klucza i karty pobytu . 9. Wskazanie drogi do pokoju, zajęcie się bagażem. 10. Życzenie miłego pobytu. 11. Otwarcie rachunku dla gościa hotelowego.
STANDARDOWA PROCEDURA WYMELDOWANIA CHECK OUT - ZAPŁATA GOTÓWKĄ
1. Uprzejme powitanie gości. 2. Zapytanie gości jak udał się pobyt. 3. Ustalenie zakresu płatnych usług z których goście korzystali. 4. Przedstawienie do wiadomości i akceptacji wstępnego rachunku. 5. Odebranie kluczy. 6. Wystawienie faktury / rachunku i wręczenie jej osobie płacącej / gościowi. 7. Odebranie należności. 8. Pożegnanie gości i zaproszenie do ponownego odwiedzenia hotelu. 9. Zamknięcie rachunku dla gościa.
Aleksandra Lewandowska
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |