Niedziela 19 Sierpień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » SPA & Wellness » Implikacje „Efektu Spa” wobec...

Artykuły serwisu


Implikacje „Efektu Spa” wobec ośrodków hotelowych


Dodano: 2012-11-05

Drukuj


Wymyśliłam termin "Efekt Spa" (TM), aby odnieść się do podstawowego czynnika rozwoju nie tylko w ośrodkach spa, ale na szerszym rynku usług zindywidualizowanej troski o klienta. Czynnikiem tym jest przekonanie, że inwestycja w system zindywidualizowanej opieki nad klientem, tak jak inwestycja w system opieki zdrowotnej, jest korzystna dla dobrego samopoczucia w krótkim okresie, a dla jakości życia, w perspektywie długoterminowej. Zindywidualizowane systemy opieki, tak jak inne systemy, są bardziej skuteczne, jeśli stosuje się w połączeniu z określonymi produktami. Spa są jednymi z największych wygranych w tej nowej postawie wobec klientów.

Oczekiwanie opłacalności systemu zindywidualizowanej troski o klienta jest wynikiem połączenia wielu czynników i uwarunkowań społecznych. Do tych czynników zaliczyć należy większą liczbę, świadomych swego wyglądu, ale starzejących się przedstawicieli pokolenia wyżu demograficznego oraz wyższy poziom świadomości zdrowotnej połączony z wiedzą na temat rozwoju produktu w pokrewnych dziedzinach. Drugi z wymienionych czynników wynika z ogromnego zainteresowania mediów skierowanego wobec, na przykład, „cudownych środków” w dziedzinie zdrowia (takich jak Botox i Viagra), nowych produktów zapobiegających starzeniu się w pielęgnacji skóry, a w dziedzinie żywienia wobec wielu odżywek (obiecujących dodatkowe wartości zdrowotne).



Pożądane są wyniki
Oczekiwanie opłacalności z tytułu spersonalizowanego systemu opieki zmienia nastawienie klientów i wymagania stawiane przez nich wobec całego wachlarza zindywidualizowanych usług i produktów. Oczekiwanie opłacalności w dłuższej perspektywie czasowej sprawia, że klienci którzy skłonni są wydać więcej pieniędzy i poświęcić czasu na poprawę wyglądu, sprawia, że są oni bardziej wymagający. Wielu poszukuje wymiernych wyników swoich inwestycji. Rzeczywiście, tak samo, jak w przypadku klientów oczekujących, że wydatki na opiekę zdrowotną są mierzalne, tak samo wielu oczekuje teraz tego samego od systemu obiecującego poprawę wyglądu.

Koncepcja spa
Ośrodki spa były jednymi z największych beneficjentów nowego podejścia klientów wobec zindywidualizowanej opieki i obietnic poprawy wyglądu osób korzystających z ich usług. W ciągu zaledwie dekady, ośrodki spa wyrosły praktycznie z niczego, do gałęzi przemysłu wartej szacunkowo około 11 miliardów dolarów.

Rozwój koncepcji spa opiera się na pakiecie zabiegów poprawy wyglądu (wygląd osobisty / zapobieganie starzeniu się) i wellness. Inne biznesy, a wśród nich salony kosmetyczne i ośrodki fitness, mogą sprzedawać te same usługi, ale robią to w sposób, który jest mniej wygodny lub mniej atrakcyjny niż w spa.

Wygoda przyciąga
Ośrodki spa są bardziej wygodne dla klientów poszukujących sposobu na poprawę wyglądu, ponieważ oferują one opiekę "od stóp do głów", pod jednym dachem. Jak mówią nam menedżerowie spa: tradycyjne salony, które specjalizują się w jednym zabiegu koncentrującym się na włosach lub skórze, odpowiadają coraz mniejszej liczbie kobiet. Wymagają one od kobiet, które chcą poddać się pielęgnacji włosów i pielęgnacji skóry, odwiedzenia dwóch różnych obiektów. Typowe spa natomiast, które oferuje całościową opiekę pielęgnacyjną jest bardziej odpowiednie dla zapracowanych kobiet, pochodzących ze średniej i wyższej warstwy rynkowych klientek. Oferuje im ono zarówno pielęgnację włosów i twarzy, jak również skóry, paznokci, stóp i rąk.

Wiele ośrodków spa, zwłaszcza tych o większych rozmiarach, oferuje zabiegi pielęgnacji ciała, odnowę biologiczną, a nawet terapie lifestylowe. Możliwość sprzedaży zabiegów kosmetycznych i masaży, na inne części ciała niż twarz / głowa i ręce, dostępna jest tylko tam, gdzie funkcjonują osobne gabinety zabiegowe. W typowych ośrodkach spa, zabiegi upiększające stanowią większość dochodów, ale w hotelowym spa masaże mogą przynosić nawet do 45% przychodów.

Szybka poprawa samopoczucia
Pakiet wellness spa jest bardziej atrakcyjny niż to, co oferują konkurenci. Ośrodki spa obiecują przyjemności, które mogą poprawić samopoczucie. Przykładowo, masaż odstresowujący i kuracja wodna, mogą zmniejszyć negatywne skutki, siedzącego, ale jednocześnie stresującego trybu życia. Komunikat przekazywany przez działających na rynku konkurentów spa w postaci klubów fitness, jest bardziej nieprzyjemna: obiecują dobre samopoczucie tylko tym, którzy aktywnie będą wykonywać ćwiczenia.

Rzeczywiście liczba dorosłych Amerykanów, którzy korzystają z masażu (40 milionów, którzy mogliby wydać 11 miliardów dolarów rocznie - szacunki się zmieniają) jest równa liczbie członków klubów fitness. Masaże, podobnie jak przemysł spa, korzystają z popytu ze strony starzejącego się pokolenia wyżu demograficznego skłonnego poddawać się delikatnym terapiom wellness. Lansowanie terapeutycznych korzyści wynikających z relaksu przez godne zaufania organizacje zdrowotne ma znaczący wpływ na popyt funkcjonujących od dłuższego czasu i uznanych już zabiegów.

Nowi gracze na rynku
Silny rozwój koncepcji spa skusił wielu nowych graczy do wejścia na ten atrakcyjny, jak się wydaje rynek. Są to ci, którzy dokonali rebrandingu zakładów fryzjerskich / salonów piękności i centrów fitness (sportów rekreacyjnych, kuracji odchudzających) lub wzbogacili działalność ustabilizowanych firm, a wśród nich hotele, zakłady opieki zdrowotnej (prowadzących masaże, alternatywne zakłady opieki zdrowotnej, szpitale, domy opieki), kompleksy mieszkalne, centra handlowe i lotniska. Obecnie na amerykańskim rynku istnieje ponad 12.000 ośrodków spa, z wyłączeniem obiektów na statkach. Większość z nich jest nowa, a ponad połowa została otwarta po roku 1999.
Wiele miliardów dolarów zainwestowanych w koncepcję spa przez amerykańskie firmy w kraju, jak i za granicą, jest jednym ze sposobów mierzenia konkurencji, która rywalizuje na rynku o dolary wydawane przez klientów spa. Aby zostać zwycięzcą w tej konkurencji różne rodzaje spa nadal eksperymentują, oferując coraz bardziej zróżnicowane pakiety usług. Wiele z nich ma nadzieję wymyślić formułę, która mogłaby być wdrożona w całym kraju.

Jednym z ostatnich wynalazków, najbardziej popularyzowanych, jest medspa. Ten najszybciej rozwijający się rodzaj spa łączy tradycyjne spa z usługami medycznymi, w większości zabiegami kosmetycznymi nie mającymi charakteru chirurgicznego (zapobiegających starzeniu się). Medspa podnoszą poprzeczkę dla wszystkich graczy na rynku spa - niektórzy z nich zmodernizowali po raz kolejny swoje obiekty - aby sprostać aktualnym wyzwaniom, a w szczególności obietnicom uzyskania bardziej młodzieńczego wyglądu.

Jednak konkurencja na rynku spa, w szczególności w obiektach kwaterunkowych, wykracza poza ten biznes. Obecnie koncentruje się ona na tym, co jest określane jako mieszkaniowe (rezydencyjne) spa. Oznacza to wydawanie przez Amerykanów co roku miliardów dolarów na modernizacje łazienek (7 mld dolarów) wanny z hydromasażem (również znane jako spa), baseny, a nawet małe domowe spa. No i rzeczywiście ekskluzywne hotele - uznając konieczność dostosowania się do nowej sytuacji, zmodernizowało swoje łazienki, aby zagwarantować taki sam poziom komfortu, jaki można obecnie spotkać w co bardziej luksusowych domach i rezydencjach.

Hotele w najlepszej pozycji do osiągania zysków
Hotelowi menedżerowie, w bardzo wielu różnych krajach, mówią, że hotele mogą systematycznie zwiększać swój udział w rynku spa.

Wielu identyfikuje swoje najlepsze perspektywy z tym, co konsumenci postrzegają jako najlepsze udogodnienie relaksacyjne: czyli z wodą. Tam gdzie jest to możliwe, urządzenia i programy wodne są jednymi z najbardziej popularnych udogodnień w klubach fitness – faktycznie, baseny termalne mogą być częściej wykorzystywane niż w siłownie. Woda jest popularna wśród menedżerów spa i hoteli, i jak niektórzy zauważają: "ośrodek spa z pełną obsługą, czy zamiast tego ośrodek hydroterapii – jest kwestią do przemyślenia w kategoriach kosztów" i wskaźników pozyskiwania klientów. Niektórzy menedżerowie wskazują, że urządzenia wodne zwiększają zyski dwukrotnie.

Jednakże na rynku spa, który jest zdominowany przez indywidualnych właścicieli, jak i małe przedsiębiorstwa, na wykorzystanie popytu na relaks w oparciu o wodę, pozwolić sobie może niewielu, ponieważ koszty już na wejściu są barierą dla wszystkich, którzy nie posiadają wystarczających zasobów finansowych. Tylko 25% klubów fitness i klubów sportowych oferuje programy oparte na wodzie. Niektóre spa starają się zaspokoić popyt konsumentów na wodne udogodnienia poprzez współpracę z hotelami.

Ośrodki hydroterapii wykorzystywane do celów rekreacji lub kuracji mogą składać się z: pryszniców, gorących źródeł, basenów (w tym "obiekty stosowane w „pasywnych ćwiczeniach” lub obiekty z „przeciwprądem”), hydromasaży, łaźni (parowych, termalnych, z wodorostami, fińskich, rzymskich, tureckich).

Jacqueline Clarke


Komentarze:

Sen kategorii wellness ...więcej»

Lecznicze kąpiele lepsze od suplementów diety ...więcej»

Udany urlop? Zatroszcz się o siebie latem ...więcej»

Rehabilitacja w hotelu? Wyjaśniamy pojęcia od „A” do „Z”! ...więcej»

Yield Management w SPA: Przegląd zasad, korzyści, wyzwań i szans ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji