Niedziela 19 Sierpień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » SPA & Wellness » Projektowanie bliższych i dalszych doświadczeń w...

Artykuły serwisu


Projektowanie bliższych i dalszych doświadczeń w spa. Co, w rzeczywistości, kupują hotelowi goście? – Część 2/2


Dodano: 2013-03-29

Drukuj


Tradycyjnie wszechobecne "przedpołudnia dla urody" często rozpoczynały się lub kończyły lunchem spa. W środowisku dziennego spa przygotowywany jest on zwykle w miejscowej restauracji i niestety czasami serwowany w muszlach małży na wynos. Twoje kuracje kosmetyczne mogą być "oparte na" lub "wyróżniać się" poprzez zabawowe kursy kulinarne, budowanie więzów społecznych i urozmaicone public relations, ale co najważniejsze, powinny być opłacalne. Jako stymulator przychodów, lekcje gotowania mogą przyciągać małe grupy, które normalnie postrzegały twoje spa jako miejsca poprawy urody przed ślubem, uczesania, czy makijażu. Poszerza to również zakres demograficzny twojej klienteli i zwiększa ekspozycję twojego spa, działu gastronomii, jak również samego hotelu.

Nieszablonowe myślenie pozwoli ci również na wykorzystanie zaplecza fitness i strefy rekreacyjnej i uczynienie z nich części twojego ośrodka spa. Dostęp do tych obszarów możliwy jest zazwyczaj w przypadku rezerwowania usług spa, co wydłuża czas ich trwania, wzbogaca wartości i doświadczenie. Tworzenie pakietów spa obejmujących ćwiczenia fitness, wycieczki lub inne przedsięwzięcia rekreacyjne dodają hotelowym ośrodkom spa szyku, z którymi nie mogą konkurować ośrodki dzienne. Trochę strategicznego planowania i starannie spożytkowanego kapitału może skutkować efektem zachwytu i zaskoczenia napędzającego biznes. Wyobraź sobie kolejkę linową prowadzącą z gabinetu hydroterapii do pomieszczenia, w którym wykonywane są masaże! Koszt takiej kolejki linowej może być zrekompensowany popytem napędzanym przez tę unikalną propozycję sprzedażową, a przynajmniej umieszcza się w kręgu zainteresowania w morzu wypełnionym rekinami konkurencji.

Zatrudnij konsultanta
Prawda jest taka, że nikt nie wie więcej o twojej firmie od ciebie, więc naturalnym założeniem jest to, że jesteś najbardziej odpowiednią osobą zdolną do prawidłowej alokacji kapitału i zmiany pozycjonowania twojego obiektu. I to jest właśnie powód, dla którego bardzo pomocne może być skorzystanie z bezstronnych, obiektywnych opinii doświadczonych praktyków. Konsultanci, z definicji, zatrudniani są z powodu braku osobistego / emocjonalnego zaangażowania w biznesie, jak i z powodu głębokiego zakresu wiedzy w interesującym nas temacie. Jeżeli planujecie zmiany w swoim spa, które mogą wymagać nakładów inwestycyjnych i nie jesteście przekonani, jak się do tego zabrać, ułatwieniem może być operacyjny audyt, po którym powinna być sporządzona analiza potrzeb. Jest to świetny sposób rozpoczęcia tego strategicznego procesu, dokonania oceny bieżących źródeł przychodów, alokacji miejsc i poziomu wykorzystania biznesu. Będzie to również doskonały punkt startowy dla zaplanowania przyszłych przychodów i oszacowania wielkości kapitału niezbędnego do osiągnięcia założonych celów.

Ponieważ tego rodzaju decyzje mają długoterminowy wpływ na twój biznes i markę chcesz by były możliwie najbardziej elastyczne i ponadczasowe, a jednocześnie stanowiły założenia i elementy wyróżniające dla twojej działalności operacyjnej. Łatwo tu o popełnienie brzemiennych w skutkach błędów, najlepiej więc zostawić tę sferę dla profesjonalistów, którzy potrafią zrozumieć i zinterpretować wszelkie niuanse związane z tym procesem.

Jeśli zmiana pozycjonowania na tym poziomie obejmuje także jakiegokolwiek rodzaju działalność wellness i kompleksowe programy lifestylowe dobrze jest również skorzystać w tym obszarze z porad profesjonalistów. W skład tych specjalistów mogą wchodzić bardzo różni specjaliści, jak np. lekarze konwencjonalni i specjaliści z zakresu akupunktury i nauczyciele życia, specjaliści od programów wellness itp. Dobrą wiadomością jest to, że rynek sam wymusza zmiany na bazie potrzeb zgłaszanych przez klientów, którzy nie zadowalają się jakością drugiej klasy, a za korzystania z najlepszych produktów gotowi są płacić duże pieniądze.

Nie zapominaj o lokalnym popycie
Jeśli twój ośrodek spa skupia się przede wszystkim na pozyskiwaniu i obsługiwaniu gości przebywających w hotelu tymczasowo, to być może tracisz wiele okazji nadarzających się wśród potencjalnych lokalnych klientów, którzy będą tam jeszcze długo po tym, jak rzeczeni turyści już dawno stamtąd wyjadą. Lokalni mieszkańcy mogą cię uratować w okresach przestoju i poza sezonem. Jeśli masz na tyle szczęścia, aby mieć lokalną bazę klientów kreujących popyt, która ma ekonomiczną siłę i profil demograficzny pozwalający na satysfakcjonującą koegzystencję z hotelowymi gośćmi, oceń zdolność skanalizowania tego popytu i stworzenia odpowiedniej wielkości obiektu. Może to przełożyć się na większe centrum fitness, stałych szatni lub możliwość wykorzystania, w razie potrzeby, studia jogi, jako miejsca przyjęć koktajlowych. Jeśli remont jest w toku, może to być tak proste, jak wygospodarowanie pomieszczenia do przechowywania stołów i krzeseł, z dodatkiem urządzeń chłodniczych i być może barku lub zlewu. Można również zaprogramować aktualnie niewykorzystywane obszary spa na kursy tak różne, jak np. kurs przędzenia, zumby (rodzaj programu fitness) lub gotowania. Popyt lokalny pomaga w wypracowywaniu rocznych dochodów spa, a ponadto zapewnia odpowiednią ekspozycję hotelu.

Wybuduj operacyjnie efektywne spa
Do tej pory, zajmowaliśmy się wieloma kwestiami związanymi z angażowaniem kapitału jako środka do wzbogacenia ośrodka spa. Konieczne jednak jest przyjrzenie się temu problemowi nie tylko w aspekcie kosztu kapitału początkowego, ale także bieżących wydatków operacyjnych. Kuty miedziany zlew, interesujący pikantny detal dla bywalców spa, jest świetny, dopóki nie obliczy się kosztów ponoszonych na płace osób zobowiązanych do utrzymywania ich w czystości. Jeśli cena kuracji uzasadnia koszt wydatkowanego kapitału to tylko wtedy ten element designu może teoretycznie dodać kilka groszy do każdej kuracji spa. Wiele decyzji konstrukcyjnych tego pokroju może jednak poważnie zniszczyć zdolność do konkurencji cenowej na rynku.

Rzeczywista efektywność działania na pierwszej linii, to tylko wierzchołek góry lodowej, prawdziwa skuteczność często zaczyna się na zapleczu. Z tego punktu widzenia, wadliwy wystrój może prowadzić do osłabienia morale (czytaj: wysokiej fluktuacji kadr), braku kontroli i ostatecznie do gorszej obsługi klienta. Jeśli terapeuta musi pójść, aby pobrać czystą pościel lub odnieść brudną, bo w gabinetach zabiegowych brakuje odpowiedniego miejsca na ich przechowywanie, to będzie pod większą presją i może mieć mniej czasu na fizyczne i psychiczne przygotowanie się do przyjęcia następnego gościa. Wraz z upływem czasu będzie to odbijać się na pracowniku i jeśli nie zostawi cię dla konkurenta dysponującego lepiej zaprojektowanym ośrodkiem, ich niezadowolenie może stać się widoczne dla klientów. Jeśli nieodpowiednia lokalizacja pomieszczeń do magazynowania jest problemem wynikającym ze złej alokacji środków przeznaczonych na ich usytuowanie, to poprawa tej sytuacji będzie rozsądną inwestycją.

Konkludując …
Zaangażowanie kapitału dla uzyskania operacyjnej i projektowej wydajności jest w istocie problemem, w którym to ogon macha psem, ponieważ z punktu widzenia aktywów nie dotyczy to tylko wydziałowych przychodów ze spa, bowiem chodzi także o skutki ekonomiczne, jakie spa wywiera na inne działy w hotelu. Nie ma wątpliwości, że spa muszą być prowadzone przez profesjonalistów i przynosić zyski same w sobie, ale przyciąganie miłośników spa jako gości hotelowych przebywających w obiekcie na dłuższych pobytach skutkuje wyższymi przychodami restauracji i większą ilością wynajmowanych pokoi o wyższym standardzie. Dobrze zaprojektowane spa pomaga zarówno samemu spa, jak i hotelowi. Z tego powodu pierwsza zasada przy projektowaniu, renowacji lub modernizacji spa polega na tym, aby forma była zawsze w  zgodzie z funkcją – Tak, jak piękna modelka, która zapomina swoją kwestię, wszyscy widzieliśmy takie spa, które wyglądały świetnie, ale z perspektywy finansowej czasami "zapominały swoje kwestie".

Peter Anderson


Komentarze:

Sen kategorii wellness ...więcej»

Lecznicze kąpiele lepsze od suplementów diety ...więcej»

Udany urlop? Zatroszcz się o siebie latem ...więcej»

Rehabilitacja w hotelu? Wyjaśniamy pojęcia od „A” do „Z”! ...więcej»

Yield Management w SPA: Przegląd zasad, korzyści, wyzwań i szans ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji