Czwartek 16 Sierpień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » Ciekawostki » Najbardziej irytujące rzeczy w pokojach...

Artykuły serwisu


Najbardziej irytujące rzeczy w pokojach hotelowych


Dodano: 2013-11-29

Drukuj


Nie ma nic przyjemniejszego od wejścia do swojego hotelowego pokoju po długiej podróży, kiedy witani jesteście wspaniałym, oszałamiającym widokiem i niesamowitym umeblowaniem. Co jednak, kiedy jesteście takim pokojem, łagodnie rzecz ujmując, rozczarowani?

Pokój hotelowy może zadecydować o tym, czy twoje wakacje będą udane, czy nie. Podczas gdy znakomita większość pokoi, z jakich zdarzyło mi się korzystać były wspaniałe, to były i takie, kiedy pytałam się sama siebie, "co oni sobie myślą?"

Oto 16 najbardziej niezrozumiałych i rozczarowujących momentów hotelowych, jakie stały się moim udziałem. Czy przeżyliście również coś podobnego.



Prysznic nad toaletą
Taki układ urządzeń łazienkowych sprawia, że sprawa utrzymania czystości po długim, męczącym dniu wypełnionym podróżą staje się dość trudne. To najprawdziwsza prawda - w hotelu w Auckland, w Nowej Zelandii, prysznic był umieszczony nad toaletą. Kiedy próbowałam się umyć musiałam uważać, aby przypadkowo nie uderzać nogami o muszlę klozetową. Nie wspominając o tym, że woda, która spływała po moich nogach również rozpryskiwała się o muszlę.

Zablokowana kanalizacja, zatkane toalety i nieszczelne uszczelki w osłonie prysznica mogą również przyprawić o ból głowy.

Czy to jest mój pokój?
Bardzo rozczarowująca może być sytuacja, gdy okazuje się, że pokój w hotelu w niczym nie przypomina obietnic składanych w hotelowej ofercie. Ten niesamowity widok na plażę jest tak naprawdę widokiem na bagno, a ten nowocześnie wyglądający, jasny i przestronny pokój jest w rzeczywiści zagrzybioną, wyeksploatowaną klitką.

Zdumiewające dodatkowe opłaty
Słyszeliście kiedyś o "opłatach za kurort"? Jeśli nie, to pojedźcie do Vegas, a szybko się do nich przyzwyczaicie. Jeden z hoteli w Las Vegas, który zarezerwowałam przez niezależnego pośrednika, zapewnił mnie, że nie będzie żadnych dodatkowych opłat doliczonych do mojego rachunku. Jednakże w dniu wymeldowania z hotelu okazało się, że rachunek opiewa na dodatkowe kilkaset dolarów, które w jakiś magiczny sposób się na nim pojawiły. Nie bójcie się kwestionować tych opłat, jeśli nie zostaliście o nich wcześniej powiadomieni.

Uważajcie też na 80 dolarowy "depozyt (kaucję)" - kwotę "zamrażaną" przez niektóre hotele za ewentualnie wyrządzone szkody lub na wymianę produktów z mini-baru, z których skorzystasz. Kwota ta została dodana do mojego rachunku, ale nikt mnie o tym wcześniej nie poinformował. Zorientowałam się o co chodzi, dopiero wtedy gdy zadzwoniłam do hotelu i zażądałam wyjaśnienia, za co zapłaciłam 80 dolarów.

Natrętne i wtykające nos w nie swoje sprawy pracownice housekeepingu
Czasami, tak po prostu lubię się wyspać, ale pokojowe w niektórych hotelach mają inne koncepcje. Pewnego razu, wieczorem poprzedniego dnia, wywiesiłam na drzwiach zawieszkę „Nie przeszkadzać” i cieszyłam się, że będę mogła się porządnie wyspać, ale o 8 rano, zaczęło się pukanie i głośne pokrzykiwanie – „housekeeping”. Ktoś był bardzo uparty i powtarzał te czynności z przerwami, prawie przez dwie godziny, akurat wtedy kiedy po kolejnej akcji miałam nadzieję, że ponownie zasnę.

Mam wiele szacunku dla hotelowych pokojówek, które często mają do wykonania wiele pracy w krótkim czasie, ale niektóre są po prostu zbyt natarczywe. Weźmy na przykład sytuację z hotelu w Abu Zabi, kiedy pokojówka weszła do pokoju, mimo że w łóżku spał niezbyt trzeźwy gość i posprzątała pokój, a nawet przeniosła i złożyła jego ubranie, które porozrzucane było w nieładzie na jego łóżku. Gość obudził się oszołomiony i zaskoczony obecnością pracownicy w swoim pokoju. Następnym razem pamiętał więc będzie z pewnością, żeby zamykać drzwi na klucz!

Parking, jaki parking?
Brak opcji parkingowych w sąsiedztwie hotelu może być jego kolejnym minusem. Tak, jak frustrujące są dodatkowe opłaty, często musicie płacić za usługę parkowania samochodu, gdy jest to jedyna realna opcja. Można również zetknąć się z sytuacją, kiedy trzeba poczekać nawet pół godziny na zwrot samochodu - a to nie jest najlepsza perspektywa, szczególnie w godzinach szczytu.

Wczesne wymeldowania i śniadania
Konieczność wybłagania późnego wymeldowania, powiedzmy o godzinie 11, a czasami konieczność zaczekania do rana w dniu planowanego wymeldowania, czy będzie ono możliwe o tej porze, czy nie, może być frustrujące. Dla wielu osób cały pobyt w hotelu ogranicza się do odpoczynku, wyspania się i absolutnie nie kojarzy się z przymusem wykonywania pewnych czynności. To samo dotyczy śniadań, które często kończą się tak wcześnie, że po prostu można na nie się spóźnić.

Kradzież
OK, większość osób wracających do swojego pokoju hotelowego czasami uświadamia sobie, że ich rzeczy znajdują się w innych miejscach niż tam, gdzie je zostawili, lub zostały one poskładane i odłożone gdzie indziej, więc jasne jest to, że ktoś grzebał w ich bagażach, ale w większości przypadków okazuje się, że nie wyrządzono szkód. Ale kiedy wróciłam do mojego pokoju w nowym, luksusowym hotelu w Singapurze zauważyłam, że zabezpieczenie na opakowaniu mojego drogiego kremu nawilżającego, zostało zerwane i 90 procent jego zawartości „wyparowało”, nie byłam zadowolona, głównie na myśl o tym, że ktoś grzebał w moich rzeczach. Czy to jest sposób, w jaki niektóre hotele napełniają wszystkie te małe flakoniki z kremem, który mają w swojej ofercie? I tak mi się upiekło - współtowarzysze podróży zgłosili kradzież laptopów i aparatów fotograficznych ze swoich pokoi.

Cenowe kanty w mini-barach
Wiem, że hotele muszą w jakiś sposób zarabiać pieniądze, ale absurdalnie drogie (i często rozczarowujące) przekąski i napoje są bardzo irytujące, zwłaszcza wtedy, gdy nie ma w pobliżu hotelu innych sklepów, a harmonogramy gości są z reguły napięte, zmuszając ich do płacenia horrendalnych cen.

Okropna telewizja
Czasami nie ma nic lepszego do roboty niż oglądanie telewizji po długim i męczącym dniu poświęconym np. zwiedzaniu. Jednakże czołowy hotel w Sydney trochę mnie zadziwił i zastanawiałam się, jakie były intencje osób aranżujących taki układ rozmieszczenia urządzeń, w którym łóżko ustawione było vis-a-vis okna, a odbiornik telewizyjny zainstalowany został pod dziwnym kątem, na jednej ze ścian pokoju. Oznaczało to musiałam przekręcać się w poprzek łóżka, aby móc oglądać telewizję.

Palenie!
Niestety, nie wszystkie czujki dymu spełniają swoje zadanie. Doświadczyłam tego w jednym z hoteli w Los Angeles, kiedy otworzyłam drzwi do łazienki w pokoju dla niepalących i weszłam w ogromną chmurę dymu papierosowego. Właściciel hotelu upierał się, że gość musiał zmajstrować coś przy czujce. Bardziej znamienny był jednak fakt, że najwyraźniej nikt nie posprzątał łazienki, bo w innym przypadku musiałby natknąć się na ten dym.

Brudne ręczniki
Żółta plama na białym ręczniku, to nie jest dobra wiadomość.

Uwięziona w windzie
Wymeldowanie się z hotelu w Nelson Bay, w Nowej Południowej Walii w Australii, stało się ekstremalnym doświadczeniem, kiedy utknęłam w windzie. Czas na wymeldowanie został przedłużony, ale karta do otwierania drzwi została wcześniej dezaktywowana. Kilka kliknięć w przycisk awaryjny i byłam wolna, ale na pewno mi to nie zaimponowało.

Kosztowny Internet
Niektóre hotele w dalszym ciągu dodają ekstra opłaty za WiFi tak, że szybko może uzbierać się niezła sumka do zapłaty.

Królestwo owadów
Pewnego razu, późno w nocy, zjawiłam się w jednym z hoteli w Peru i stwierdziłam, że pokój pełen jest insektów. Były wszędzie. Pewnie, że hotel położony był obok rzeki, ale personel nie miał sprayu na owady i nie zaoferował żadnej pomocy. Pod drzwiami były szerokie szpary, przez które owady wędrowały do światła i znalazły sobie lokum na moim łóżku.

Hałas
Cienkie ściany i głośna klimatyzacja prowadzą do bezsennej nocy.

Niespodzianki na łazienkowej posadzce
Nic tak nie zdradza braku dbałości o czystość pomieszczenia jak włosy łonowe rozrzucone na posadzce łazienki.

Powiedziawszy o tym wszystkim, wierzę jednak, że wiele hoteli wykonuje swoje usługi rzetelnie. Ale jeśli nie jesteś zadowolony z tego, co czasami można zobaczyć i doświadczyć, opłaca się poinformować o tym pracowników hotelu. Nigdy nie wiadomo, czy nie zaproponują ci usługi o wyższym standardzie lub częściowo zrefundują koszty pobytu.


Komentarze:

W jakiej pozycji śpimy najczęściej ...więcej»

10 rzeczy, które pokochasz na farmach Roter Hahn ...więcej»

Wakacje z przedszkolakiem. Przyjemność czy wyzwanie? ...więcej»

Jak się nie rozstać po wspólnie spędzonych wakacjach? ...więcej»

Poznaj fakty. Oblicz zyski. Inwestuj! ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji