Niedziela 19 Sierpień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » SPA & Wellness » Trendy w SPA na 2020 rok: Możesz tylko zyskać...

Artykuły serwisu


Trendy w SPA na 2020 rok: Możesz tylko zyskać zaskakując klientów!


Dodano: 2008-04-15

Drukuj


Ekspert SPA Heinz Schletterer dostrzega nową szansę dla przemysłu turystycznego w specjalizacji hoteli i ośrodków spa. W przeciągu ostatnich kilku lat międzynarodowy przemysł turystyczny odnotował wzrost dzięki przemysłowi SPA. W okresie minionych 20 lat, SPA systematycznie zyskiwało na znaczeniu. Działalność SPA jest przedmiotem stałych zmian i – jak twierdzi ekspert Heinz Schletterer – w perspektywie kilku następnych lat zmiany będą postępowały w jeszcze szybszym tempie. „Dzisiejsi goście wymagają wysokich standardów jakościowych i są szczególnie uczuleni na aspekty zdrowotne pobytu w hotelu. Pojawiła się ogromna presja konkurencyjna wśród hoteli SPA. Dziesięć lat temu ośrodek SPA w hotelu był traktowany w kategoriach przewagi nad konkurencją obecnie zaś, jest to część standardu” mówi Heinz Schletterer.

Kluczem jest specjalizacja

Heinz Schletterer dostrzega dwa aspekty przyszłego rozwoju firm SPA i firm turystycznych. Pierwszym z nich jest dalsza specjalizacja, drugim indywidualizacja zakresu oferowanych usług. „Hotel SPA w przyszłości musi być firmą wyróżniającą się.” Istnieją trzy sposoby skorzystania z wakacyjnego kurortu: istnieją hotele zorganizowane wokół głównego tematu takiego jak zdrowie lub sport, hotele skoncentrowane na docelowych, specyficznych grupach, takich jak dzieci lub seniorzy i hotele z ograniczonym zakresem usług, zorientowane na większe grupy międzynarodowe. Ostatnia opcja ma do zaoferowania ograniczony, ale wysokiej jakości wachlarz produktów po atrakcyjnych cenach. Jednocześnie pojawia się na rynku nowy trend. Na całym świecie otwierane są tzw. medyczne hotele SPA. Hotele te integrują w swoich działaniach opiekę zdrowotną i opiekę medyczną, które są zapewniane przez specjalistów z dziedziny SPA. Jednakże, zdaniem Schletterera, ilość tych hoteli będzie ograniczona z powodu wysokich kosztów akwizycji w obszarach medycznych. „Bez względu na to, jaką specjalizację wybiorą hotelarze, to będą skazani na sukces, jeżeli wykażą się odpowiednim zdeterminowaniem w podejściu do przedmiotowego zagadnienia – no i jeżeli ten entuzjazm będzie dzielony z personelem.” W następnych dziesięciu latach wyspecjalizowane hotele zdobędą udziały w rynku na poziomie 25 do 30 procent.



Uwzględnianie kulturowej różnorodności dla uniknięcia błędnych inwestycji

W przyszłości jeszcze ważniejsze będzie dokładne przyjrzenie się socjalnemu tłu turystycznych grup docelowych i ich kulturowym konwenansom. Na przykład w Wielkiej Brytanii, sauna jest miejscem komunikacji. Natomiast w regionach alpejskich jest to miejsce wyciszenia. W Północnej i Wschodniej Europie sauna jest uważana za jedną z technik pielęgnacji ludzkiego ciała, podczas gdy Arabowie przestrzegają ścisłej segregacji płciowej. Co więcej, w różnych krajach istnieją różne wyobrażenia tego, jakie obszary spa są uważane za obszary nudystyczne.

W celu uniknięcia błędnych, nietrafionych inwestycji, istotną rzeczą będzie reagowanie na indywidualne potrzeby gości. Oznacza to, że hotele będą musiały oferować różne sposoby zwiększania zadowolenia z doświadczeń związanych z sauną.


Kreowanie optymalnych doznań SPA przy pomocy architektury i wystroju wnętrz

Architektura i wystrój wnętrz będą również stawały się coraz bardziej istotne. Ośrodek SPA w przyszłości będzie tak zaprojektowany, aby spełnić specyficzne potrzeby grup docelowych. Konwencjonalne, trójwymiarowe doznania przestrzenne powinny być rozwinięte, aby umożliwić gościom odczuwanie, wrażenia zapachowe, a nawet słuchowe w związku z rzeczami, które uprzednio były zaledwie dostrzegane.

Purystyczne projekty ustępują naturalnemu urokowi

Czas puryzmu w architekturze minął już bezpowrotnie. Architektoniczne trendy zmierzają ku temu, aby goście czuli się komfortowo i bezpiecznie. Ponadto wystrój wnętrza będzie wspomagany specyficznymi akcesoriami obrazującymi pewne tematy, na przykład naturę. „W przyszłości natura dosłownie wrośnie w hotel i jego ośrodek spa. Wystrój wnętrza będzie idealną kombinacją naturalnych – nawet do pewnego stopnia organicznych – materiałów i sztucznych, aktualnie modnych produktów wraz z inteligentnie zastosowanym oświetleniem.” Przyszli goście będą się chcieli odseparować od zwyczajnej codzienności. Będą przeżywali swój wypoczynek jako formę wolności, którą także chcieliby widzieć jako jej odzwierciedlenie we wspaniałych koncepcjach przestrzennych. W przyszłości, rozmiary pokoi będą dwukrotnie większe w porównaniu do obecnych rozmiarów.

Hotelowe apartamenty z prywatnymi spa

Klienci coraz częściej domagają się indywidualnej obsługi i zapewnienia większego poziomu prywatności. Hotele oferujące specjalne apartamenty spa, zdobędą większe udziały w rynku. Goście przebywający w hotelowym apartamencie wyposażonym w osobisty, prywatny spa będą się cieszyć bardziej rozległym nastrojem. Będą mieli swój własny obszar wypoczynkowy, gdzie będą mogli doświadczać rozlicznego rodzaju usług, bez konieczności opuszczania hotelowego pokoju. Goście skłonni są do płacenia za te standardy wysokiej jakości, szczególnie wtedy, kiedy istnieje idealna kombinacja wystroju, funkcjonalności, klimatu i nastroju.

Medyczne SPA

„W przyszłości te koncepcje SPA będą odnosiły sukcesy z orientacją na zapobiegawczą opiekę zdrowotną. Badania lekarskie staną się wkrótce częścią medycznych SPA.” Co więcej, pojawią się koncepcje multi-funkcjonalne, oferujące pokaźną liczbę kuracji, co spowoduje, że będą one niedrogie. Wyposażenie spa powinno rozwijać się w kierunku zaspokajania wszystkich zmysłów, muszą być na najwyższym poziomie i komponować się z całościową koncepcją funkcjonalną.

Nowe rynki i docelowe grupy klientów

Jest jedna rzecz, która będzie wspólna dla wszystkich, przyszłych grup docelowych: będą się one chciały wyrwać na chwilę z codziennej prozy życia, doświadczać nowych rzeczy i być zaskakiwanymi. Jednocześnie jednak kontynuowany będzie trend w kierunku mini przerw traktowanych jako wytchnienie dla duszy i ciała. Z powodu bieżącego rozwoju medycyny i zwiększającym się oczekiwaniom życiowym, jedną z najbardziej istotnych grup docelowych będą starsze generacje. Ich nowo nabyta żwawość i kosmopolityzm uczynią z nich typowych turystów przyszłości.

Mobilność staje się wyzwaniem dla turystyki

Zwiększony poziom mobilności i globalizacja doprowadzi do zaciekłej konkurencji na międzynarodowym poziomie. Szczególnie w przemyśle turystycznym nowe produkty i wysokiej jakości standardy są teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Tylko wtedy, kiedy będą one zagwarantowane, można będzie utrzymać dotychczasowych klientów i pozyskać nowych z rozwijających się rynków docelowych, takich jak Europa Wschodnia i kraje Arabskie.

Źródło: Schletterer Wellness Spa & Design



Komentarze:

Sen kategorii wellness ...więcej»

Lecznicze kąpiele lepsze od suplementów diety ...więcej»

Udany urlop? Zatroszcz się o siebie latem ...więcej»

Rehabilitacja w hotelu? Wyjaśniamy pojęcia od „A” do „Z”! ...więcej»

Yield Management w SPA: Przegląd zasad, korzyści, wyzwań i szans ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji