Mają sześć, w ciągu dekady chcą mieć kilkadziesiąt. Znana grupa hotelarska
postawiła na rozwój organiczny.
Mają sześć, w ciągu dekady chcą mieć
kilkadziesiąt. Znana grupa hotelarska postawiła na rozwój
organiczny.
InterContinental Hotels Group, do której należy sieć Holiday
Inn, chce w ciągu dziesięciu lat otworzyć nad Wisłą ponad 30 obiektów. W grę
wchodzi siedem hoteli Holiday Inn i 20-25 Express by Holiday Inn. W sumie
inwestycje będą miały wartość około 270 mln EUR - mówi Ulrich Widmer, dyrektor
ds. rozwoju InterContinental Hotels Group w Europie Środkowej i Wschodniej.
Niewykluczone też, że grupa niedługo wejdzie do Polski z hotelami pod cztero- i
pięciogwiazdkową marką Crowne Plaza. Brane są tutaj pod uwagę lokalizacje:
Warszawa i Kraków. „Ten typ hoteli wymaga lokalizacji w ścisłym centrum miasta.
Myślimy także o lokalizowaniu hoteli przy portach lotniczych, np. w Krakowie czy
Gdańsku. Jedyną perspektywą dla nas jest rozwój organiczny, bo w Polsce trudno
byłoby nam kogokolwiek przejąć” - tłumaczy Ulrich Widmer.
Już wiadomo, że
kolejny hotel z logo Holiday Inn powstanie w podwarszawskim Józefowie. Jego
inwestorem jest krajowa spółka deweloperska Aquila Park. W zakolu rzeki Świder,
na 11 hektarach gruntu, powstanie trzygwiazdkowy obiekt ze 150 pokojami, 11
salami konferencyjnymi i minipolem golfowym. Generalnym wykonawcą będzie Mitex.
Inwestycja pochłonie 20 mln EUR (80 mln zł), sfinansowana w większości ze
środków własnych. Główna część inwestycji zostanie wykonana do końca lutego 2007
r.
Obecnie InterContinental Hotels Group posiada po dwa hotele w
Warszawie i Krakowie i po jednym we Wrocławiu i Gdańsku. Warszawskie hotele
radzą sobie bardzo dobrze. InterContinental osiągnął rentowność po 2,5 roku.
Dobre wyniki dają też obiekty w Krakowie. Wrocławski rynek jest trudniejszy, bo
ma nadpodaż miejsc hotelowych o wysokim standardzie.
Źródło: Puls
Biznesu 29.11.2005
|