Zastanawiasz się nad remontem i modernizacją hotelu? A może jesteś gościem i chciałbyś uniknąć wizyty w remontowanym obiekcie? Oto kilka informacji nt. tego, kiedy, w jaki sposób oraz jakie są najczęściej przeprowadzane prace modernizacyjne w hotelach. Jak pogodzić remont z wypoczynkiem oraz punkt widzenia gości. To i wiele innych ciekawych informacji znajdziesz w naszym artykule poniżej. Zapraszamy do lektury. Po jakim czasie obiekt hotelarski powinien być remontowany? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W fachowych pismach mówi się, że gruntowny remont powinno przeprowadzać się po 10 latach użyteczności hotelu. Po tym czasie wiele rzeczy po prostu naturalnie zużywa się. Warto tutaj wspomnieć, że wyposażenie hotelu powinno mieć specjalne certyfikaty, nie są to rzeczy „pierwsze lepsze z brzegu”, a mające odpowiednie wymogi przeciwpożarowe lub o wysokiej klasie użyteczności, po to, aby dłużej wytrzymywały np. częste pranie lub wielokrotne mycie. Jednakże, mając na celu, aby hotel ciągle wyglądał na świeży, wiele prac remontowych wykonuje się na bieżąco np. malowanie pokoi czy drobne usterki techniczne. A wszystko po to, aby utrzymać wysokie standardy.
Co w hotelach wymaga remontu? Generalnie można podzielić to zagadnienie na dwa. Mianowicie, remonty przeprowadza się w celu zmiany designu, odświeżenia wyglądu lub aby zmodernizować stary sprzęt. Wiele firm organizujących szkolenie lub konferencję, zwraca uwagę na jakość sprzętu konferencyjnego, wygodę i nowoczesny styl czy klimatyzowane pomieszczenie. Dlatego bardzo ważną kwestią są np. hotelowe sale konferencyjne. Takim remontem sal konferencyjnych na Mazurach może pochwalić się hotel Mikołajki Resort Hotel & SPA w Jorze Wielkiej. Z końcem minionego roku, obiekt oddał profesjonalnie wyremontowane sale konferencyjne do użytku gości. Nowoczesny sprzęt nagłośnieniowy, klimatyzacja, piękny design to tylko namiastka tego co można zobaczyć w mazurskiej sali konferencyjnej.
Kiedy najlepiej wykonywać remont hotelu? Wszystko zależy od remontowanego obiektu. Większe hotele bardzo często zamykają poszczególne skrzydła lub części, aby nie wyłączać ze sprzedaży całego obiektu, co jest zabiegiem koniecznym w celu utrzymania rentowności. Mniejsze obiekty mogą zamykać się poza sezonem wysokim lub na wybrane dni tygodnia. Oczywiście długość wyłączeń jest uzależniona od wielkości prac modernizacyjnych i wymogów technologicznych.
Jak pogodzić hotelowy remont z wizytą gości? Jeśli nie możemy pozwolić sobie na całkowite zamknięcie hotelu na czas remontu, to pierwszym krokiem będzie poinformowanie gości zgodnie z prawdą o przeprowadzanych remontach i wyłączeniach. Ktoś kto wybiera ofertę powinien mieć możliwość świadomego wyboru oraz ewentualnej rezygnacji ze skorzystania z różnych stref lub hałasu towarzyszącego mu podczas pobytu. Natomiast jeżeli, goście mimo wszystko decydują się na przyjazd warto dodatkowo zadbać o ich komfort i miłym akcentem podziękować za ten wybór wstawiając np. wino do pokoju lub udzielić stosownego rabatu na tę okoliczność. To będzie zawsze mile widziane. Na koniec warto wspomnieć, że ile ludzi tyle opinii. Jednym remont będzie przeszkadzał, drugi będzie bardziej wyrozumiały. Koniec końców, jeżeli dobrze podejdziemy do przekazania informacji nt. prowadzonych prac oraz dodatkowo podziękujemy gościom za przyjazd to nie powinniśmy mieć większych problemów, w końcu każdy z nas lubi przebywać w miejscach nowoczesnych, świeżych i „pachnących nowością”. Hasło: „zmieniamy się dla Was” nabiera tutaj nowego znaczenia.
|